EST. 2002

Teszt, Honda NC 700 D Integra – sampon és balzsam, kett? az egyben

Visszafelé folyik  a Duna mostanában a motorgyártóknál, vagy a világgal történt valami. Ha már a C600-as BMW-re is azt mondtuk, hogy Alien, mert kicsit túll?tt a robogós mivoltján, akkor mit mondjunk a motornak induló, de végül robogóvá alakult NC 700D Integrára? 

Szöveg: Varga Gerg?. Képek: Go bike

Teszt Honda NC 700 D Integra

Az Integrával összemosódnak a határok a robogók és a nagymotorok között.

A Honda gondolata a következ? volt az NC modellcsaládjával kapcsolatban: legyártottak egy jó alapot, amire többféle motort építettek fel. Gondolom, nem kell különösebben kifejteni, hogy gazdaságilag milyen el?nyökkel jár mindez. A komolyabb kérdés inkább az, hogy az Integra motorkerékpár vagy robogó lett-e? Az NC modellcsalád (700S, 700X és az integra) alapjai ugyanazok, tehát ugyanarra a vázra, futóm?re, kerekekre és blokkra épül mindegyik gép. Így joggal gondolhatnánk, hogy motorkerékpárral lesz dolgunk. Azonban a trepnis lábtartó, a teljes burkolat és az automata (!) váltó azt mondatja velünk, hogy ez bizony egy robogó… Használat közben vegyesek voltak az érzéseim, de én inkább a robogóra szavazok.

Teszt Honda NC 700 D Integra

A 17-es kerekeknek és a futóm?nek köszönhet?en stabil érzést ad, de igazi kanyarvadász nem lett bel?le. Formabontó dizájnja kárpótol mindezért.

A NC családot egy 670 köbös, soros kéthengeres, vízh?téses blokk hajtja. Érdekesség, hogy a Honda Jazz négyhengeres blokkját vágták ketté, ebb?l lett a 670-es kéthengeres. Ez a blokk 52 LE-t és 62 Nm-t tud felmutatni, ami az Integra karakterisztikájához és a vele szemben támasztott igényeknek megfelel.

Alulról jól megy, könnyedén megindul, a végsebesség 160 km/óra környékén van, ami b?ven elég. A DCT váltónak köszönhet?en, könnyen és jól lépkedhetünk a sebességfokozatok közt. Ez sokat segít a teljesítmény jó kihasználásában és a kedvez? fogyasztás elérésében, ami 4-4,3 liter környékén mozgott. DCT váltót (duplakuplungos, automata váltó) használhatjuk normál D, S – sport, vagy manuális módban. A manuális módnál egy bajuszkapcsoló segítségével tudunk váltogatni, de ha az automata módot választjuk akkor is felül tudjuk írni, ha olyan közlekedési helyzetbe – el?zés, kanyar stb. – kerültünk. A véghajtás is a nagymotorokat idézi, ugyanis a hátsó kerékre láncon keresztül jut el az er?.

Az NC-kben közös a futóm? és a váz is. El?l egy normál 41 mm-es teleszkópvilla található 120 mm-es rugóúttal, míg hátul egy ugyancsak 120 mm-es rugóúttal rendelkez? monoshock lengéscsillapító. Az állítási lehet?ségek sz?kek, csupán hátul tudjuk az el?feszítést állítani. A hátsó leng?villa rém egyszer?re sikerült, egy egyszer? zártszelvény. A gazdaságosság itt is visszaköszön.

Teszt Honda NC 700 D Integra

Az eleje határozottan szebbre sikerült. A lámpatest összetéveszthetetlenné teszi. A „nagy” 17-es kerekek sokat segítenek az itthoni útviszonyok leküzdésében.

A fékekkel nincs gond, azonban ne várjuk ugyanazt a fels?kategóriás fékrendszert, mint a Honda elit modelljeinél. Elöl egy szimpla háromdugattyús, 320 mm-es tárcsafék dolgozik, míg hátul egy 240 mm-es egydugattyús. A kombinált fékrendszer és az ABS jól m?ködik, sokat segíthet váratlan helyzetekben. És azt se felejtsük, hogy vizuális élményt a hullámos féktárcsák is fokozzák. 

Praktikum terén nem kényeztet el minket. Érdemes kiegészítésként egy dobozt rendelni hozzá (vagy használni ami jár hozzá) ha sok cuccal utazgatunk, ugyanis az elrendezésének köszönhet?en minimális tárolóhely áll rendelkezésünkre. Az ülés alatt nem igazán van hely, talán egy nyitott sisaknak elegend?.

Teszt Honda NC 700 D Integra

A kipufogó és a hátsó leng?villa nem lett túlbonyolítva, de összeségében elégedettek lehetünk az Integra formáival.

Felhasználási területei közé ugyanaz tartozik mint a többi maxirobogónak. Tehát, városi, külvárosi ingázáshoz, rövid autópályás szakaszokra, kisebb túrákra ideális. A futóm? inkább sportos, aki a keményebbre hangolt rugózást szereti, annak tetszeni fog. Nem fogjuk vele a sportmotorokat megalázni, de jól használható futóm?vel rendelkezik. A 17-es kerekek sokat segíteni a magyar útviszonyokat átvészelni, talán ezért is merték a futóm?vet kicsit keményebbre hangolni. Az er?forrás passzol hozzá, a DCT kuplunggal m?ködtetett váltó sokat ad a vezetési élményhez, a CVT hajtás kényelmét ötvözi a váltás szabadságával, ha fogalmazhatunk ilyen költ?ien. Akik eddig nem tudták eldönteni, hogy nagymotort vagy robogót vegyenek, azoknak íme a megoldás.

Teszt Honda NC 700 D Integra

Klikk a képre! Galéria nyílik!

Készültünk egy kis videós teszttel is:

NC 700D Integra  ára (reg. adóval): 2 510 000 Ft

M?szaki adatok: itt

ugrás fel