Hirdetés
Kezdőoldal Teszt Teszt, Kawasaki KX250F: Zöld Méregzsák

Teszt, Kawasaki KX250F: Zöld Méregzsák

Hirdetés

Szöveg: Szekeres Zsolt – Fotók: berán

Versenyz?i múltamból kifolyólag egy bizonyos fajta érzelem és elfogultság köt a Kawasaki krosszmotorjaihoz. Három évig gyakorlatilag rá sem néztem semmilyen másik gyártó motorjára, még véletlenül sem, ennek következménye, hogy valamilyen szintem a mai napig hatással vannak rám, de inkább már csak sóvárgok a „zöldségek” után.

Jakob Béla barátom jóvoltából elvihettem egy 2009-es KX250F-et menetpróbát tartani. Bevallom ?szintén, elég vegyes érzelmek és érzések keringtek bennem miután befejeztük a fotózást és visszaadtuk a motort jogos tulajdonosának, de ne szaladjunk ennyire el?re, kezdjük inkább az elején!


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A Kawasaki els? négyütem? krosszgépét 2004-ben (akkor még a Suzukival közösen) ismerhettük meg, az volt az els? KX250F, ami lényegében egy Suzuki RM-Z250 volt. Az azóta eltelt évek alatt számtalan kisebb-nagyobb változáson esett át, de a legfontosabb és legnagyobb minden kétséget kizáróan a 2005-ös szezonra esett, ekkor vált szét ugyanis a „Kawa-Suzu kombó”, innent?l kezdett önálló életet élni a KX-F.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A 2005 utáni szériák végül tartósabbnak is bizonyultak, mint az addigiak, hiszen ismeretségi körömben is voltak olyan tulajdonosok, akiknek – valószín?leg a nem megfelel? karbantartás miatt – az els? széria nem volt valami túl hosszú élet?. 2005-ben a blokk szelepvezérlésen is változtattak: kis mértékben változtatott a szelep-d?lésszög, majd jött 2006, amikor is teljesen új ruhát kapott, és még komolyabb bels? átalakításon esett át a motor, valamint ebben az évben született meg a nagytestvér, KX450F is.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

2007-, 2008-ban f?ként esztétikai fronton finomítottak, semmi egetver? újdonság, továbbra is sikerült a Kawasakinak egy gyönyör? szép motorkerékpárt alkotnia a kis négyütem?ek szerelmeseinek.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A 2009-es tesztmotort közelr?l végigcsemegézve a szép kidolgozású alumínium bölcs?váz t?nik fel azonnal, mindenhol szépek az öntvények, a hegesztések. A m?anyagok terén is kellemes a formaterv, a villahidakat viszont még mindig öntik, mintsem marnák, de legalább már a színe változott: a régi, snassz szürke helyetti új sötét szín sokkal tetszet?sebb. Nagyon kellemes továbbá az üléshuzat kidolgozása és anyaga – fontosabb szempont egy krosszmotoron, mint gondolná az ember.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A körbejárás után berúgtam a vasat. Els?re indult, duruzsolt a titánium Akrapovic rendszer, mint valami szorgalmas méhraj. A kuplungja még bowdenes, de nagyon finom, lágy és jól adagolható, a váltó is finom és pontos. Elég jól reagál a gázadásokra, nem rángat, de valahogy nem éreztem a nyomatékot: elkezdtem húzni a gázt, és szinte semmi sem történt, majd egyszer csak megjött az ereje. Szó se róla, az er?zónában már nagyon jól lehetett vele haladni, beszéljünk kemény talajról vagy akár mélyhomokról, de alacsony fordulaton lehetne még hova. Nem tudom, ez talán az Akrapovic kipufogórendszernek és a tökéletlen karburálásnak volt köszönhet?. Vagy ennyire megváltozott volna a motor karaktere néhány év alatt? – tettem fel a kérdést magamnak.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Ki tudja, de az alacsonyfordulati nyomaték hiánya fekete pont a szememben, ami után jött sajnos azonnal a következ?: egy „tevehátas” ugrató el?tt fékezni kellett … volna, de az els? úszótárcsás Nissin fék valahogy nem nagyon akart nekem tetsz? módon munkához látni. Ezt, jóindulatúan, próbálom annak tulajdonítani, hogy nem a saját beállításaimmal mentem. Végül ett?l függetlenül sikerült lapra érkeznem, ami annak ellenére sem esett jól, hogy az el?ítéleteimmel ellentétben a Showa rugózó elemek szépen tompítanak.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Ez bizony a második fekete az eddigi egy piros ponttal szemben. Kissé kezdtem elkeseredni. Hogyan lehet az, hogy az általam korábban mindennél jobban szeretett és áhított típus néhány év alatt ennyit romlott? S ekkor, végre beírhattam neki még egy nagy piros pontot, ugyanis a negyedik-telis elugrásból, mintha késsel vajba vágnánk, annyira lágyan érkezett le, és a ramplis féktávon sem szitált az eleje, nem pattogott be a hátulja.
Két piros, két fekete…


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

A Kawasaki KX250F-nek jó az ár/érték aránya, de üt?képes versenygépet erre az alapra kábé még minimum fél motor áráért tudunk bel?le készíteni. Hobbi célra, de komolyan terepezni viszont a széria modell is kiváló.
Végeredmény: 3:2, egyel több a piros pont, mint a fekete, zöld meg még több…


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Kawasaki KX250F galéria.

Ajánlott ken?anyag

M?szaki adatok

Ár: 1.830.000 Ft
Motorblokk: Egyhengeres, négyütem?, folyadékh?téses, négyszelepes DOHC
Henger?rtartalom: 249 cm3
Furat x löket: 77 x 53,6 mm
S?rítési arány: 13,2:1
Indítás: Berúgókar
Váltó: Ötsebességes
Keverékképzés: 37 mm-es Keihin FCR-MX porlasztó
Kuplung: Többtárcsás, olajfürd?s, mechanikus m?ködtetés
Gyújtás: digitális CDI, K-TRIC szívó fojtószelepállás érzékel?vel

Váz: Alumínium dupla bölcs?váz
Els? futóm?: 47 mm-es, teljesen állítható Showa USD villa, 315 mm rugóút
Hátsó futóm?: Teljesen állítható Showa Uni-Trak központi rugóstag, 310 mm rugóút
Fék, els?: úszóágyazású 250 mm-es hullámos tárcsa, kétdugattyús féknyereg
Fék, hátsó: 240 mm-es hullámos tárcsa, egydugattyús féknyereg
Els?/hátsó gumi: 80/100-21 / 100/90-19
Villaszög / Utánfutás: 27,7°/122,3 mm
Kormányzási szög, bal / jobb 42° / 42°
Méretek (H x Sz x M) 2170 mm x 820 mm x 1270 mm
Tengelytáv 1470 mm
Hasmagasság 340 mm
Ülésmagasság 955 mm
Üzemanyagmennyiség 8 literes
Menetkész tömeg 104,3 kg