EST. 2002

Teszt, Suzuki GSX 650 FA – az idomos bandita

A recept egyszer?. Vegyél egy jól használható, kezd?k és tapasztaltabb motoros számára is ideális motorblokk-váz konstrukciót, erre pakolj fel sportmotorokat idéz? idomokat és máris kész a sportmotornak t?n?, ámbár kiváló városi- és túra-adottságokkal bíró gép. A GSX 650 F ilyen lett. A Suzuki naked-túra motorját, a Banditot, gondolom nem kell senkinek bemutatnom. Ez ugyanaz a gép idomokkal felruházva. Az idomok formavilágánál azonban figyeltek arra, hogy a Suzuki sportosabb szekcióját a GSX-R-eket lássuk meg bennük. A színválasztás egy az egyben ugyanaz, a lámpatest is onnan ered, azonban ha alaposan megnézzük már látjuk az égbekiáltó különbségeket.

Szöveg: Varga Gerg? – Képek: Polonyi István – Polis

Teszt Suzuki GSX 650 FA bandit

Vajon helyet kap a sportmotorok közt, vagy inkább egy sport-túrázó? A látvánnyal nincs gond, a kényelem megmaradt. 

Sokat mozgok a tesztmotorokkal olyan körökben, akik nem motorosok, és nagyon érdekesnek találom a totál laikusok visszajelzését. A GSX-F-re els?re mindenki azt gondolta, hogy valami komolyabb sportgép. Meg kellett ?ket gy?znöm, hogy ez egy kellemes túramotor amit kezd?knek is nyugodt szívvel ajánlok. Ezzel csak arra célzok, hogy ha valaki kicsit komolyabb megjelenést szeretne, de nem akar sportmotor ( … vagy nem tudja kifizetni … ), akkor jó alternatíva lehet ez a modell.

Teszt Suzuki GSX 650 FA bandit

A látszat csal, ez nem egy GSX-R teszt. Kanyarokban megállja a helyét, de maradjunk a városi és a túra használatnál.

De lássuk a medvét, mit is mondanak a számok. A nagy szilárdságú acél, dupla bölcs?vázban egy 656 ccm-es soros négyhengeres, vízh?téses blokk dolgozik. Egyértelm?en nem a lóer?maximalizálás volt a cél, hanem egy felhasználóbarát, kellemes motorkarakterisztikájú motorblokk kiválasztása, aminek nem mellesleg optimális a fogyasztása is. 

Az elvárásokat teljesíti is a gép,  85 LE-t és 61,5 Nm nyomatékot tud felmutatni.  A motorblokk jól használható, szinte a teljes fordulatszám-tartományban. A maximumot 11.500-as fordulaton adja le. A sornégyes hatszázas blokknak megszokott szép kis visítós hangja van. Az élményen mind esztétikailag, mind hanghatásban sokat ront a gyári kipufogó, ami valljuk be, nem lett a legszebb. A fogyasztás 6 l környékén mozgott, a teljes tesztre 6.3-at számoltam, és ebben a pályázás is benne volt!

Teszt Suzuki GSX 650 FA bandit

Az els? 310 mm-es dupla tárcsafék jól dolgozik, kell? féker?vel és adagolhatósággal rendelkezik. A fékek rendben voltak, összességében meg voltam elégedve. Teszteltem pályán, városban és túra körülmények között is, egyedül és két személlyel egyaránt. Ezen a gépen ráadásul ABS is volt, ami tovább növeli a biztonság érzetünket és tényleg csak a motorozás élményére kell koncentrálni.  Nem csak az idomok miatt lett sportosabb a motor, hanem a futóm? is komolyabb már. Állítási lehet?ségünk van elöl is és hátul is. Elöl az el?feszítésen tudunk állítani, hátul pedig az el?feszítés mellett a csillapítást is kedvünkre állíthatjuk, A m?szerfal is a sportosabb vonalat követi. Itt egy nagy analóg fordulatszámmér? dominál, és mellette kapott helyet az LCD kijelz?. A szokásos információk mellett, került bele egy sebességfokozat kijelz? és egy váltást jelz? villanófény, amit?l még sportosabbnak érezzük a gépet!

Teszt Suzuki GSX 650 FA bandit

A m?szerfal sportos, a széles kormány és az üléspozíció inkább túramotoros. A tükrökben jól látni, a kezel?szervek kézre állnak, az ABS további biztonságérzetet ad. Kellemes partner a GSX-F.

 Ha felpattanunk  gépre kellemes üléspozíció és egy közepesen széles kormány fogad minket. A kezel?szervek kézre állnak. Az ülésmagasság 770mm. Err?l könnyen leér a lábunk, még akkor is ha kis termet?ek vagy a gyengébbik nem képvisel?i lennénk. Könny? kezelhet?sége miatt amúgy is ideális kezd?motornak. Vegyes használat mellett igyekeztem megtalálni a gyenge pontjai és az er?sségeit egyaránt. Ha nem kergetjük túl széls?ségesen akkor minden területen elégedettek lehetünk vele. Városban kifejezetten jól lehet vele menni, nem túl nagy, elférünk a kocsik közt és az ABS segít ha egy kicsit elbambulnánk az útviszonyok feltérképezéskor. A sebességfokozatok kiosztása is rendben volt, van a motorblokkban kell? dinamika, városban tényleg nem kell több, de ha kiérünk akkor már kicsit jobban is elkenhetjük a száját. A hatodik sebességfokozatban 220 km/h-ás végsebességre képes. Túrázáshoz kb. 130-150-es tempót ajánlom, felette már van némi turbulencia és itt még a fordulatszám is vállalható (elviselhet?) tartományban van. Két személlyel , némi csomagokkal megpakolva is szépen veszi az akadályokat. Az osztatlan ülés az utasnak is kényelmes, amihez gumírozott lábtartók párosulnak elöl is és hátul is. Az utas komfortérzetén javít valamennyit a kapaszkodó is. Túrázáshoz nyugodt szívvel ajánlom, feltéve ha nem Európát akarjuk vele körbemotorozni.

Teszt Suzuki GSX 650 FA bandit

A kipufogó-lábtartó párosra azért figyeljünk.A gyári gumik túrázásra valók. 

De hogy tényleg feszegessük azokat a bizonyos határokat, kivittük a Kakucsringre egy kis homogén kanyarvadászatra. Szépen szedegeti a lábát és le is tudunk könnyen „térdelni” róla, könnyen tesszük át egyik kanyarból a másikba, azonban a futóm? és f?leg a gumik eléggé behatárolják a sportosságát. A gyárilag szerelt gumival jópár kört mentem a kakucsi aszfalton, de a gumira ránézve még az is alig látszot,t hogy használta-e már valaki. A lábtartók is elérik határukat, vagyis jelzik hogy túl közel kerültek az anyaföldhöz.  Kanyarból kifelé kicsit sodródott, nem tudtam olyan sz?ken tartani, mint ahogy szerettem volna. Az azért ne legyen kérdés, hogy nem pályázásra szánták a gépet, viszont élvezetes vele menni, és így a legkevesebb kockázat mellett tudjuk saját és motorkerékpárunk korlátait feszegetni.

 Összegzésképpen a GSX 650 F egy nagyon praktikus, kellemes, élvezetes, kicsit sportos, de túramotor. Bátran ajánlom kezd?knek, újrakezd?knek, hölgyeknek és mindenkinek aki az ésszer?ség kedvéért képes áldozni a sportosságon. Kellemes átmenet a sportosság felé vezet? úton., Városi használatnál, kanyargós útszakaszokon, közepes távú túrázással akár két személlyel is jól teljesít. És ne szaladjunk el az ára mellett sem, újonnan kicsivel 2 M alatt már el lehet hozni, és a használt piacon is találunk korábbi modelleket kicsivel 1M Ft feletti áron. Aki viszont valami komolyabb, keményebb gépet szeretne, az nyilván nem ezt fogja választani, és mélyebbre is kell nyúlnia a pénztárcájában. 

Teszt Suzuki GSX 650 FA bandit

Klikk a képre! Galéria nyílik!

 M?szaki adatok itt!

ugrás fel