EST. 2002

Teszt, VESPA LX 50

Közhely, de a Vespa, az tényleg Vespa. Modern dolgokat kedvel? gyorsasági motorosként el sem tudtam képzelni, mit nyújthat nekem egy 50 köbcentis retro robogó. Hallottam már ilyeneket, hogy a ,,vespázás” életérzés, ha egyszer kipróbálja valaki, vágyni fog rá stb. Nem hittem ezekben. Az els? dolog, amit tehettem, alkalomhoz ill?en felöltöztem. Zakó, farmer, tornacip?, napszemüveg. Így láttam a nagyoktól. Az els? sokkhatás, hogy a tesztmotor zöld és aznap pont zöld a körömlakkom. Mindenki elhiheti, ez számít, legalábbis a n?knek biztosan, bár szerintem a pasik is örülnek, ha egy vespás lánnyal randiznak és még a körömlakk is stimmel.

Teszt: Vaslaki Tímea. Fotók: Polónyi István – Polis.

Teszt Vespa LX50

Kezdésként nehezen boldogultam a kitámasztóval, de kés?bb kiderült, csak én voltam a béna. Egy közepes mozdulattal sztenderre állítható és a saját tengelye körül könnyen elforgatható. A motor szinte pöcre indult. Az els? tekerésre még szinte semmit nem reagált, de intenzív gázadásnál, nem túlzok, repültünk. Ami már néhány kanyar után felt?nt, a kis kerék ellenére a futóm? nagyon stabil, a száguldozásban még a teljes egészében feltúrt V. kerületi utak sem tudtak megakadályozni.

Teszt Vespa LX50

A kis LX 50 kimondottan fordulékony és masszív. Biztonsággal tud közlekedni vele olyan is, aki épp nem annyira gyakorlott motoros, csak B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezik és nem tervezi semmilyen motoros vezetéstechnikai tréning elvégzését. Az els? fék számomra kicsit gyengébb volt, mint a hátsó, így nagyobb fékezésnél egyszerre mindkett?t használtam, külön-külön kevésnek bizonyult. A motor súlypontja kimondottan jó helyen van.

Teszt Vespa LX50

Rápillantva a kijelz?re felt?n?, hogy a retrós vonulatba, belecsempésztek egy digitális óra kijelz?t. Elképzelhet?, hogy egy ,,vájtfül?” szerint keveredik a szezon a fazonnal, de nekem tetszett. Nem beszélve arról, hogy menetközben az id? praktikusan leolvasható.

Teszt Vespa LX50

Az ülés alatt egy kisebb sisaknyi hely található. Kényelmesen belefért a táskám, de azért ,,Tescos” nagy bevásárlásra ne induljunk el vele. A m?anyag rekesz egy mozdulattal eltávolítható, így aki kíváncsi a motorblokkra, könnyen megnézheti. A kormány alatti tárolóba is pakolhatunk, ne nagy dolgokra gondoljunk, esetleg bankkártya, fogkefe, sminkcucc, dohányosok talán még egy karton cigit is elpakolhatnak, ha találnak valahol egy dohányboltot.

Teszt Vespa LX50

Az ülés kényelmes, a lábtartó nagyságából adódóan többféle lábtartásban motorozható.

Összességében tényleg ad egy másfajta életérzést, mint az eddig általam használt, vagy kipróbált motorok. A kétkerek?eket szinte kivétel nélkül megbámulják, a motoros n?ket még annál is többen, bátran kijelenthetem ez egy Vespával sincs másképp. Így aki szeret beleolvadni a környezetébe, nem szereti a felt?nést, az  Vespát ne vegyen, még a legkisebb 50 köbcentis LX-es kivitelben sem.

Teszt Vespa LX50

Els? ránézésre lehet, hogy kicsit drágának t?nik, de ez nem gagyi kínai, kell? karbantartással, ápolással hosszú évek múlva is egy rajtra, startra kész robogó tulajdonosai lehetünk, nyugodtan határozzuk el magunkat a vásárlásra.

Teszt Vespa LX50

Teszt Vespa LX50

Teszt Vespa LX50

Teszt Vespa LX50

ugrás fel