EST. 2002

Teszt: Yamaha YFM 700 R

Szöveg: Tóth Ádám (MOTOMIX) – Fotó: Magyar Krisztián, Soós Botond, Yamaha

A quadozás Magyarországon három-négy éve robbant be a köztudatba, ekkor már több szakágban is lehetett ilyen masinákkal versenyezni. A paletta széles, léteznek krosszversenyekre, short track viadalokra, supermotózásra és tereprali futamokra kifejlesztett quadok.

Pár éve még le lehetett vizsgáztatni utcai használatra ezeket a spéci négykerek?eket, így hitelt is kaphattál a vásárláshoz, de ma már ez sem m?ködik. Sokan nem is tudják készpénzért megvásárolni a gépeket, ami a piacnak és f?leg a keresked?knek probléma.

Teszt Yamaha YFM 700 R

De helyzetelemzés és kesergés helyett foglalkozzunk mostani tesztalanyunkkal, az YFM700R-rel, amely a Yamaha kínálatának legnagyobb lökettérfogatú quadja. A japán mérnökök elvégeztek néhány módosítást, fejlesztést a gépen a 2007-es kiadáshoz képest. A szín jelen esetben a már jól megszokott Yamaha-kék, de választhatsz fehér-pirosat és szürke-bordót is.

A váz alumínium-acél hibrid konstrukció, az egyhengeres blokkot elektronikus befecskendez? eteti, a sebességváltó öt hagyományos fokozatot és egy hátramenetet tartalmaz. Természetesen található a gépen önindító is, másként nehezen tudnánk életre kelteni. Az els? és a hátsó futóm? is teljesen állítható, a fékrendszer pedig elöl két, hátul egy tárcsafékb?l, és két- illetve egydugattyús nyergekb?l áll. Újdonság, hogy a h?t?rácsot a kék modelleken feketére fújták, módosították a matricaszettet, és az eddig megszokott fémszín? kerekeket feketére eloxálták.       

Teszt Yamaha YFM 700 R

Indulás el?tt ellen?riztük a guminyomást, és némi ken?anyagot fújtunk a láncra, aztán irány a természet! A példány, amit kaptunk, nem volt teljesen gyári állapotú, felszereltek rá egy lábvéd?t a két lábtartó alá. Miközben igyekeztünk ki a pályára, az út szélén megláttunk egy nagy teherautót, rajta mindenféle munkagéppel. Gondoltam, megkérdezem, esetleg készíthetnénk-e egy közös fotót.

Teszt Yamaha YFM 700 R

Erre a nem túl barátságos bácsi éppen hogy le nem üvöltötte a fejem, hogy mit képzelek, és amúgy is rongálom a környezetet. Az persze nem számított, hogy a teherautójából ömlött az olaj… A közös fotó elmaradt, és némileg felpaprikázva folytattuk az utat a teszt helyszíne felé.

Miután kiértünk a pályára, elkezdtem ismerkedni a 700-as Raptorral. Már a kis negyedliteres YFM250R is nagyon tetszett, de ez még jobban bejött nekem. A fékek nagyon jók, pontosan és magabiztosan kényszerítik lassulásra illetve megállásra a 192 kg-os Yamahát.

Teszt Yamaha YFM 700 R

A futóm? finomhangolása az agresszív 700-as blokkot igen kellemesen motorozható géppé varázsolja. Ahogy köröztem a pályán, egyre jobban megtetszett a vas, és már olyasmik jártak a fejemben, hogy milyen jó lenne nekem egy ilyen a garázsomba. Ezek a kósza gondolatok hamar elszálltak, akárcsak én, mert közben egy ugratót kezdtünk fotózni. A landolás nagyon simán ment, a tökéletes futóm?nek köszönhet?en egyáltalán nem éreztem kellemetlen hatásokat a leérkezéskor.

Erre a quadozásra is elhívtam egy barátomat, ezúttal Linninger Patrickot, aki igen jól bánik ezekkel az eszközökkel. Tartottunk egy pár perces szünetet, s Patrick ekkor azt javasolta, hogy próbáljam ki a gépet egy hosszabb, gyorsabb szakaszon is. Nem kellett kétszer mondania, azonnal nekiláttam a terep feltérképezésének. El?ször lassan mentem, nehogy valami baj legyen, de mikor már tudtam, hogy semmi veszély nincs el?ttem, bátran eltoltam neki. Itt jött ki igazán, milyen jó is a Yamaha YFM700R.

Teszt Yamaha YFM 700 R

Az enyhe kanyarokkal és hosszabb egyenesekkel t?zdelt útszakasz körülbelül egy kilométer hosszú volt, s ez lett a nap legélvezetesebb része. Itt 3., 4. és 5. fokozatban, teli gázon, a felszállási sebesség közelében lehetett közlekedni, ami nagyon feküdt a vasnak, nem is akartam abbahagyni. A szakasz közepén volt egy bal-jobb-bal áttev?s kanyarkombináció, ahol több képet is l?ttünk, és a sok menéssel teljesen kijártam az utat. Ez sem okozott problémát, a testsúlyom megfelel? ide-oda helyezésével, meg persze a futóm?nek köszönhet?en teljesen simán ment minden.

Miután elkészültek a fotók és minden porcikáját megismertem a 700-as Raptornak, úgy gondoltuk, be is fejezhetjük a munkát, és elindultunk vissza a kereskedésbe. Jól sikerült ez nap, nagyon kellemeset quadoztunk egy jó társ, az YFM700R segítségével.

***

Váz, futóm?

A mérnökök króm-molibdén ötvözet? acél cs?vázat szerkesztettek az YFM700R-hez. Az ülést szépen kidolgozott alumínium váznyúlvány tartja. Az els? és a hátsó futóm? a Yamaha saját gyártmánya, a rugóstagok teljesen állíthatók. Hátul a króm-molibdén ötvözet? acél leng?kar himbarendszeren keresztül kapcsolódik a központi gátlóhoz.

Tóth Ádám újra bajnok
 

A magyar Husqvarna-Racing csapat pilótája Tóth Ádám a szlovák bajnokság utolsó versenyén mindkét futamot fölényesen megnyerte. Ezzel megnyerve a szlovák supermoto prestige kategóriát. Ádám a Husqvarnaval már az edzésen is leggyorsabbnak bizonyult, ezzel megszerezte az els? rajthelyet. Egy szuper rajtolás után ezt meg is tudta tartani és mindkét futamot stabilan nyerte.

Ádám már eddig is vezette a pontállást az egész éves nagyszer? és kitartó motorozásával, és így egy biztos pozícióból a Szlovák bajnoki címet elhódította. Annak ellenére, hogy ez volt az els? éve a 450es Husqvarnaval, gyorsan összeszoktak és méltóan írta be nevét a Husqvarna supermoto sikertörténelmébe.

Motor, üzemanyag-ellátás, váltó, er?átvitel

A 686 cm3-es, négyütem?, egyhengeres blokkot vízköpeny h?ti, négy szelepét egy felül fekv? vezérm?tengely mozgatja. A zavartalan üzemanyag-ellátásról elektronikus befecskendez? gondoskodik, az er?átvitelt ötfokozatú (plusz hátramenet) sebességváltóra, többtárcsás, olajfürd?s tengelykapcsolóra és lánchajtásra bízták.

Fékrendszer, kerekek

Elöl kétdugattyús Nissin féknyergek lassítják a 180 mm átmér?j? tárcsákat, hátul egydugattyús nyereg szorongat egy szintén Nissin márkájú 200 mm-es tárcsát. A fékolajat elöl-hátul fém fékcsövek szállítják. A feketére eloxált alumíniumkerekekre elöl AT 21×7-10-es, hátul AT 20×10-9-es Dunlop abroncsokat húztak.

Technikai adatok
 

Motortípus:
Négyütem?, egyhengeres, vízh?téses, SOHC
Henger?rtartalom: 686 cmł
Teljesítmény: n.a.
Forgatónyomaték: n.a.
Furat x löket: 102 x 84 mm
Váltórendszer: 5 fokozat + hátramenet
Váz:
Króm-molibdén ötvözet? acél cs?váz
Futóm? – els?:
Dupla A-leng?kar, 2 rugóstag, 230 mm rugóút
Futóm? – hátsó:
Acél leng?kar, központi rugóstag, 256 mm rugóút
Fékek els? / hátsó:
180 mm-es tárcsák / 200 mm-es tárcsa
Gumiabroncs mérete els? – hátsó:
AT 21×7-10 / AT 20×10-9
Tengelytáv:
1280 mm
Szabadmagasság:
n.a.
Ülésmagasság:
815 mm
Száraztömeg:
180 kg
Üzemanyagtank kapacitása:
11 l
Ár: 1 998 000 Ft
Forgalmazza:
Yamaha Fehér Pilisborosjen?

 

ugrás fel