Hogy milyen egy felnyitható sisak? Talán olyan, mint egy bomban? m?szálas otthonkában. Szép is, jó is, kívánatos is, de valahogy nem az igazi. Kipróbáltam a Shoei legújabb felcsattintható kupakját, hátha beleszeretek.
2007-ben dobta piacra a Shoei a kicsit már ?skövültnek ható Syncrotec utódjaként ezt a típust. A Multitec mindent tud, amit a legprofesszionálisabb Shoei bukónak kell: AIM héjszerkezet, dupla D gy?r?s rögzít?, kiszedhet? és mosható arcpárna (sajnos csak az arcpárna: mínusz egy pont), gyorsan és egyszer?en cserélhet? plexi, ami kompatibilis az összes zárt Shoei sisakéval (X-Spirit, XR-1000, Raid II).
|
A tervez?k még a világjárókra is gondoltak: a fülnél hagytak épp elég helyet a kommunikációs berendezéseknek és a napszemüvegnek. Két különböz? héjméretben kerül forgalomba, a hétfajta méretben kapható (31, 33, 35, 37, 39, 41, 43 mm) arcpárnának köszönhet?en egyedileg a fejre állítható.
Mi most ezt nem tettük meg. Egy vastagabb arcpárnát el tudtam volna viselni az M-es sisakban, viszont az S-es már nyomta a homlokom – ezért is jó a választható arcpárnaméret. Az M-es X-Spirit-hez szokott buratínómnak el?ször furcsa volt a Multitec. Az M-es túl nagynak, és nehézkesnek éreztem az els? métereken. Az elején olyan volt, mintha egy krossz sisakban motoroznék: túl szell?s volt az áll része, nem éreztem benne biztonságban magam. Egy nap kellett még megbarátkoztam vele.
A töréstesztet kihagytam – bízzunk a Shoei saját töréspróbáiban -, valahogy nem volt kedvem kifizetni érte a 113.200 forintos vételárat, így a belvárosban és országúton tettem próbára a Multitecet. F?városunk útnak nevezett kátyútengerében ért az els? meglepetés: a kocsik között araszolva nem fulladtam meg bukóban. Egy pont a felnyitható sisaknak.
Az állrész felpattintása gyerekjáték, még b?rkeszty?ben is. piros gomb meghúz, állvéd? feltol. Viszont arra kíváncsi lennék, hogy egy thermo túra keszty?ben ez a m?velet mennyire menne simán. Egy viszonylag er?s csattanó hang jelzi, mikor a felhajtható rész beakad a sisak tetején. Er?sen rögzít, nem csapódik a fejedbe keményebb fékezés esetén sem.
A belvárosi cirkálásban kicsit megéheztem, irány a kedvenc Gyrososom. Még egy pont a felnyitható sisaknak: nem kell levenni a búrádról, ha be akarsz tolni valamit az arcodba. Fogyókúrázóknak éppen ezért nem javallanám ezt a konstrukciót.
A szell?zése hibátlan, ezt már az autópályán száguldva érzékelem. Két rémegyszer? szell?z? nyílással látták el a Multitecet: egy a fejtet?n, egy pedig az állrészen. Kezelésükhöz szintén nem kell m?szaki diploma. Fel: nyit. Le: zár. Még egy pont az X-Spirittel szemben.
130 felett kicsit elbizonytalanodik, szélárnyékban tervezett forma ide vagy oda. Nem tudom miért, elvileg tökéletesen kellene zárnia, én folyamatosan éreztem a menetszelet az arcomban. Talán a tartozékként hozzá járó bogárhálóval valamelyest csökkenteni lehet ezt a jelenséget – ezt nem kaptuk mi meg a tesztsisakhoz. Viszont felt?n?en csendes még így is a Multitec.
És ha már a tartozékoknál járunk. Megvételkor a víztiszta pinlock-os plekó mellé kapunk egy progresszíves sötéted? verziót is, na meg bogárhálót az állrészhez, orrvéd?t, és egy polírozásra is alkalmas sisakzsákot a tisztaság mániában szenved? motorosok kedvéért.
A Multitec egy remek sisak. Nehéz róla rosszat írni, hiszen nem szoktak szart forgalomba hozni a Shoei-nál. A hosszútávon túrázóknak ideális választás ez a kupak, a sportmotorosoknak már csak lábujjhegyen merném ajánlani. Nekik ott az XR-1000 meg sz X-Spirit. Egyébként közúton ?k is nehezen tudnának belekötni a Multitecbe.
Én továbbra is maradok a full-zárt sisakoknál. Nem gy?zött meg a Multitec viszonylag vékonyka állvéd?je arról, hogy az alsó állkapcsomat a helyén tartja egy komolyabb pofára esésnél.
Beszerzés
|
|
Imet Hungaro Cím: 1091 Budapest, Üll?i út 83.
|
Legutóbbi hozzászólások