EST. 2002

Tesztnap a Kakucsringen: Talma és a 250-es Gilera

Szöveg: Nagy Norbert Fotó: motorinfo.hu

Igazán nincs miért panaszkodnia Talmácsi Gábornak. Egy felmérésb?l kiderült, hogy ? a legismertebb magyar sportoló, idén már kétszer is meghallgathatta szeretett hazája Himnuszát, a bajnokság derekán vezeti a 125-ös pontvadászatot (egyúttal a legsikeresebb magyar motorversenyz?), egy spanyol televízió dokumentumfilmet készít életér?l, folyamatosan érkeznek felkérésék hozzá egy-egy hihetetlen bemutatóra, szponzorok keresek kegyeit. Hozzátesszük, ezt maximálisan meg is érdemli annyi év kemény munkája után, most itt az id?, hogy egy kicsit fürödjön a népszer?ségben.

Benzso egyb?l beleszeretett a Fuocóba

Legutóbb egy általunk is tesztelt Gilera Nexust vehetett át a márka hazai forgalmazójától, a Moto Italia KFT-t?l, ahová mi is hivatalosak voltunk. A helyszín a Kakucsring, az esemény a Piaggio csoport robogóinak hivatalos sajtótesztje volt. Az id?járás nem fogadott minket kegyeibe, szakadó es?ben (múlt hét kedden) kellett vallatni a mintegy másfél tucat Vespa-Gilera-Piaggio sámlikat. Szorgalmas újságíró lévén, Benzso egyb?l felpattant a Gilera háromkerek? újdonságára, az 500-as Fuocóra, ami a képeken elég otrombán, a valóságban azonban igen vonzóan néz ki. A pozitív érzések táplálása egy kör után csak fokozódtak bennünk, a második kör után már le sem akartunk szállni róla, a harmadik rundót követen pedig azon gondolkoztunk, hogy hogyan lehetne hosszabb id?re is birtokba venni a kicsikét.

MP3 kontra X9

Az égi csapokat csak nem akarták elzárni, azonban ez az id?járás tökéletes volt a háromkerek? robogók vallatására . A már méltatott Fuoco mellett itt volt még az MP3-is egy 250-es és egy 400-as blokkal felszerelve. A rend kedvéért ez a két típus sem maradt ki a szórásból: a 250-eset ugyan már teszteltük hosszabban, a 400-assal viszont most találkoztunk el?ször. Az izmosabb er?forrás egyértelm?en jobb választás egy ilyen robosztus felépítménynek. Bár a helyszínen nem tudtuk sebesség határait feszegetni, a nedves aszfalt és a sz?k kanyarok ölelésében is elképeszt? kanyarsebességeket lehet elérni velük. Az eleje folyamatos biztonságban van, tökéletesen követi az általunk kiválasztott ívet, egyedül a könny? hátsó tudja magát megmakacsolni, ha az ember korán és agresszíven nyit rá a gázra.

Talma és egy rajongó

Aztán dél környékén az esemény díszvendége, Talmácsi Gábor valamint a jó id? is megérkezett Kakucsra. Ünnepélyes motorátadás, interjúk és autógrammok hada várta nemzeti h?sünket, aki világsztárhoz méltó módon t?rte a rajongók és a média rohamát. Talma managerét?l, Stefanótól azt is megtudtuk, hogy a jöv? évi szerz?dés el?készítésével majd csak Brno után foglalkozik komolyabban: természetesen számtalan ajánlat várja Gáborunkat, és talán az sem véletlen, hogy pont egy negyedliteres Gilerát kapott ajándékba… A kötelezettségeknek eleget téve gyorsan felpattant egy robeszra, elvégre egy vérbeli motoros nem tud kibújni b?réb?l. Nem igazán számít neki, hogy milyen típusú kétkerek?n ül, még az 50-es Runnerb?l is olyan trükköket csalogatott el?, amire egy halandó nem igazán lenne képes. A freestyle után egy rövid kis kerget?zés Sebestyén Petivel, majd a tesztelésben megfáradt újságírókkal egy emberként rohamozták meg gyulyásleves-kondért.

Gerg?nek is bejött a Fuoco

Átfagyott csontjaink lassan kezdtek kiengedni, a kakucsi aszfaltcsíkon pedig a száradás jelei mutatkoztak. Miel?tt még búcsút intettünk volna a családias hangulatú eseménynek, gyorsan végig próbáltuk a kétkerek? flottát, szemünk sarkából mindig figyelve, hogy éppen ki nyüstöli a Fuocót – azt hiszem, ezt hívják szerelemnek második látásra. Ha valaki a gondtalan motorozás híve, keresve sem találna jobb partnert a Piaggio-Gilera-Vespa triónál. Tiniknek a Piaggio NRG, vagy a Runner 50-es változata a tökéletes társ: vagány, sportos, gyorslépt? – mi kellhet még egy kezd? motorsnak? A középhaladóknak a négyütem? nyolcadliteres Runner és Liberty való, a rutinosabbaknak pedig itt van a Beverly 500, az X9-es vagy a Nexus 500 (nekem ez jött be a legjobban), a háromkerek? „szörnyetegeket” pedig kezd? A-s jogsival is könnyedén el lehet terelgetni.

Ha további információkat szeretnétek megtudni a robeszokról, keressétek fel bátran az import?rt, vagy a márkakereskedéseket.

A Moto Italia KFT. elérhet?ségei

Cím: 1097 Budapest, Gyáli út 31/b.
Telefon: 280-6935, 280-6936
Fax: 280-6937
Internet: http://www.piaggio.hu, http://www.vespa.hu, http://www.gilera.hu
E-mail: motoitalia@piaggio.hu

ugrás fel