EST. 2002

The Monkey is back!

A Honda Monkey olyan motor, amit az ember soha nem felejt el. Legalábbis én a mai napig mosolyogva gondolok vissza arra a néhány hétre, amikor azzal jártam iskolába. 15 éves voltam. Suli után az osztálytársaim vinnyogva röhögtek, és könyörögtek, hogy kipróbálhassák a kis bordó-fehér motorocskát, de mivel senkinek nem volt rajtam kívül jogsija, csak a járdán cirkuláltak vele a háztömb körül. Vidám délután volt, az biztos!

A Honda Monkey hatvanas évekbeli felbukkanása óta él és köszöni, jól van a japán piacon. Az európain már kevésbé, jó ideje nem lehet kapni, mert mi tagadás, nem bátorság, hanem egyenesen vakmer?ség kell hozzá, hogy valaki egy ilyen apró járm?vel kimerészkedjen a városi forgalomba. Mintha egy lábbal hajtós motorral indulnál el a Hungária körúton.

A jó hír az, hogy a Honda fejében megszületett a megoldás: a 2014-ben debütált MSX125 sikerén felbuzdulva készül a Z125, vagyis a 125-ös Monkey, ami – mily meglep? – blokkját és vázát is az MSX-t?l kapja.

A hír alapja, hogy Japánban a Honda szabadalmi kérvényként beadta az új Monkey terveit, ami onnan sejthet?, hogy többet ér, mint egy korábban a témában bemutatott bármilyen koncepció, mivel olyan részletek is ki vannak dolgozva rajta, mint a rendszámtartó vagy a katalizátor.

A siker garantált, hisz az MSX-re is lecsapott a közönség. A fél-motor méret? Monkeyhoz képest a háromnegyed egyértelm? el?ny, a 125 köbcentis, 7000-es fordulatszámnál 9,65 lóer?s motorka mindössze 100 kiló, így kell?en mozgékony lesz a városban, de közben megmarad az a Monkey-faktor, ami miatt olyan népszer? volt anno.

Lényeges különbség lesz az MSX-hez képest a dupla hátsó gátló és a scrambler stílusú kipufogó. A 125-ös Monkey kormánya már nem lesz lehajtható, mint az ötvenesé volt, így arról ne álmodj, hogy csak úgy bedobod a csomagtartóba úton a Balaton felé.

Hogy pontosan mikor várható a bemutatása, arról még nincsenek infóink.

Forrás: MCN

ugrás fel