EST. 2002

Titkos 125-ös Triumph készül?

A jelek szerint a Triumph egy 125-ös motor (vagy motorok) fejlesztését végzi jelenleg, külföldi lapok egymástól függetlenül számoltak be 2011-es és 2012-es álcázott Triumph tesztkaravánokról, melyekben a „szokásos” nagy Triumph-okon felül egy új, kisebb, kisköbcentis motor is felt?nt.

A gyár f?hadiszállásához közel, Hinckley környékér?l több észlelés is származtatható, valamint Spanyolország déli részén is látták már állítólag a kis Triumph-ot, de érdekes módon, sajnos még senkinek nem sikerült fotót készíteni róla.

Titkos 125-ös Triumph készül?

Nem így fog kinézni a 125-ös Triumph…

A szóbeszéd azonban még így is több mint hihet?, több okból is. A Triumph még 2009-ben ígéretet tett, hogy két éven belül hét modellcsaláddal fog rendelkezni, jelenleg hatot különböztetnek meg: Cruiserek, Klasszikusok, Szupersport, Utcai, Túra és Kaland – jöhet mellé hetediknek a 125-ös kategória!

Ezen felül az elmúlt id?szakban, a 20 évvel ezel?tti újrakezdés óta a Triumph új vezet?sége kínosan ügyelt arra, hogy a cég tulajdonában lév? Cub márkanevet továbbra is megtarthassák maguknak, úgyhogy nyilván még használni akarják valamire, f?leg hogy ezen a néven a Triumph számos modellváltozatban gyártott 125-ös motorokat a 70-es évekig.

És ha mindez még nem lenne elég ok, érdemes belegondolni, hogy egy 125-ös motor kifejlesztése manapság kifizet? befektetésnek t?nhet-e egy gyártó számára: Ázsiában családi autóként csak néhány milliárd ember használja ?ket, és Európában is egyre többen jutnak el a felismerésig, hogy városi közlekedési eszközként egy kisköbcentis motor a legolcsóbb és legfürgébb megoldás. Kereslet tehát van – nem úgy, mint nagymotor iránt, f?leg idehaza – és aki tud kínálni, annak biztosabbak a túlélési esélyei a jelenlegi, nem éppen profitáló id?szakban. (Ami reméljük tényleg csak egy id?szak – a szerk.)

Titkos 125-ös Triumph készül?

Triumph Tiger Cub 1965-b?l

Nem hiába mutatta be a KTM is a Duke 125-öt, ?k sem szeretnének lemaradni az elkövetkez? évek várható „downsizing” hullámról, illetve persze magáról Ázsiáról sem. Utóbbi szempontból egyébként a mattighofeniek és a Triumph úgy-ahogy hasonló cip?ben jár, hiszen van valamiféle bázisuk Ázsiában. A KTM számára ez nem más, mint legnagyobb részvényesük és gyártópartnerük, az indiai Bajaj, a Triumph-nak pedig a két, de lehet, hogy már három saját hatalmas tájföldi gyártó és összeszerel? üzeme, ahol sok egyéb dolog mellett például az öntött alumínium vázak készülnek motorjaikhoz.

Ha a 125-ös Triumph fejlesztése a fent említett pletykák szerint valóban ennyire el?rehaladott állapotban van, bemutatóját akár már ez év végére várhatjuk.

UPDATE jan. 14.: A Triumph hivatalosan is kinevette a felvetést, miszerint 125-ös motoron dolgoznának. „Fogalmunk sincs, honnan származik ez a szóbeszéd!” – mondta az MCN-nek egy Triumph alkalmazott. „Biztosíthatok mindenkit, semmi igazságalapja nincs a hírnek. Nem készítünk 125-ös motort, bárki bármit is mondjon.” Hivatalosan tehát abszolút kirántották a talajt a 125-ös Triumph alól, ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy számtalanszor tagadott már olyan pletykát Hinckley, amir?l kés?bb kiderült, hogy mégis igaz. Szóval mint oly’ sokszor korábban, most sem mondhatunk mást – meglátjuk!

ugrás fel