Ellopták, de meglett egy Suzuki GSX-R 600-as motor Olaszországban, amelyet a rend?rség egy utolsó generációs, wireless ‘lopásgátló’ rendszer segítségével kerített meg. A magas frekvenciás, LoJack nev? kütyü, ahogy a mellékelt ábra is mutatja, magát az eltulajdonítást nem hivatott megakadályozni, a járm? nyomonkövetésében azonban jelent?s segítséget nyújt. Esetünkben a gazfickók a lopott sportmotort egy lopott furgonnal szállították, amíg egyszer csak le nem csaptak rájuk.
A felderítés és a tettenérés mintegy tíz órás munka volt a rend éber ?rei részér?l. A wireless technológia az, ami a LoJack rendszert megkülönbözteti az összes többi hasonló funkciójú berendezést?l. Kívülr?l ugyanis semmi nem látszik bel?le, jelenlétét a jármúben felmérni szinte lehetetlen, állítják róla.
Barbárok
A LoJack-kel ellátott autókat és motorokat a feljelentést?l számított átlag 24 óra alatt csípik el az olasz rend?rök, akik eddig 90%-os hatékonysággal alkalmazták az eszközt. Eltulajdonítás esetén a beépített transzmitter magas frekvenciájú, emberi érzékeléssel észlelhetetlen jeleket bocsát ki, amelyek adott esetben egy mélygarázsból vagy egy konténerb?l is ‘kisz?r?dnek’. Küls? jelei a technológiának nincsenek, sem led, sem antenna, sem más egyéb ‘áruló jel’.
A LoJack átjátszóantenna-hálózat segítségével a kibocsátott jel közvetlenül a rend?rségre érkezik be, ahonnan aztán valós id?ben követhet? a járm? mozgása a térben. Ez az innováció a VTC – Vehicle Tracking Computer – nevet viseli, és valójában tényleg egy kis számítógép, amely a jár?rkocsikban mobilegységként kap helyet.
Legutóbbi hozzászólások