Izgalmasan alakult az asseni nagydíj második napja a Racing Team Toth versenyistálló számára. Nyugodt szívvel jelenthetjük ki, hogy bizony az id?járás szeszélyére volt bízva a mai események alakulása. A reggeli edzésen még vizes körülmények uralkodtak a hollandiai aszfaltcsíkon. Ennek ellenére Németh Balázs g?zer?vel indult neki a pályának, hiszen a tegnapi edzéseken nem a legjobban jött ki számára a lépés.
„Vizes körülmények között zajlott az edzés, ami nagyon hasznos volt, hiszen vasárnapra is es?t mondanak. Így tehát közelebb tudtunk kerülni az es?s beállításokhoz, ami azért is fontos, mert eddig idén, s?t még tavaly sem nagyon volt vizes edzés. Emiatt kissé sötétben tapogatózva indultunk el, de a végére sikerült egy jó beállítást találnunk. Az id?m is jó volt a többiekhez képest, úgyhogy akkor is minden rendben lesz, ha es?s lesz a verseny!” – mondta elégedetten Balázs, akit a harmadik helyen intettek le.
Tóth Imiék a reggeli edzésen a beállításokra koncentráltak és semmiképp sem akartak kockáztatni egy esetleges bukást. Ennek ellenére Imi az utolsó körökben a 4. helyre hozta fel Hondáját, ám a véghajrában a 11-ig csúszott vissza. „Megérkezett a beígért es?, bár az edzés vége felé már kezdett kisütni a nap és száradni a pálya. Az els?dleges célunk a vizesszetting megtalálása volt, hiszen az el?rejelzések szerint holnap erre lesz szükségünk. A hátsó csillapításon még finomítani kell, mert csúszkált egy kicsit, de ezen kívül azt hiszem felkészültünk az es?re! A motorom nagyon jó, azt a blokkot tettük be, amit Imolában a futamon használtam. Úgy érzem, hogy akkor sem lesz gond, ha a délutáni id?mér? száraz pályán lesz.” – nyilatkozta bizakodóan Imi.
Az id?mér?t tekintve, Németh Balázs inkább száraz edzést remélt, hogy esélye legyen a tegnapi 14. rajtpozíciójának megjavítására. Számítása bejött, hiszen szemben a reggeli, es? áztatta pályával, délutánra teljesen száraz körülmények várták a mez?nyt. Ennek ellenére a várt gyorsulás nem jött össze a pilótának. „Megint felszáradt a pálya, így azt hittem, hogy tudok majd javítani, de hiába tettünk fel hátra három különböz? keverék? abroncsot is, egyikkel sem sikerült gyorsulnom. Érzésem szerint azonban nem a beállításokkal, hanem a blokkal van a gond, mert mikor próbáltam más versenyz?kkel menni, akkor érzékeltem, hogy jóval gyengébb a CBR, mint eddig. Próbáljuk megkeresni a hiba forrását, hogy holnap fel tudjak majd jönni. Remélem, hogy es? lesz, mert akkor a motorer? nem annyira számít és vízen reggel is jók voltunk!”
Tóth Imi talán szívesebben vette volna, ha esik, hiszen a pénteki els? kvalifikáción a hatodik rajtkockát szerezte meg magának. De természetesen a kihívástól sem riadt vissza a magyar motoros, hiszen új blokkot kapott CBR, így nyugodt szívvel vághatott neki a száraz pályán zajló edzésnek. „Végül száraz pályán mentünk az edzés elejét?l, de nem tudtam javítani a blokkcsere ellenére sem. Úgy éreztem, hogy gyengült a Hondám, nem tudtam megfelel?en haladni a többiekkel. Viszont szerencsém is volt, mert ugyan mögöttem mindenki javított, de senki nem ment gyorsabbat nálam, így sikerült meg?riznem a hatodik rajtpozíciómat. Nagyon örülök ennek a második sornak, az el?ttem végz? versenyz?kkel tudtam tartani az iramot Imolában is, úgyhogy bizakodó vagyok! Most visszatesszük az imolai blokkot, bár abban sok kilométer van, de nincs más választásunk. Nagyon remélem, hogy nem hagy majd cserben! Mindenképpen egy jó versenyre koncentrálunk és sok múlik majd a rajtomon is. Ma próbáltam egy indulást az edzés végén és megint elcsúszott a kuplung, hiába használtam a rajtelektronikát, de ez minden bizonnyal összefügg a blokk gyengülésével, aminek az okát még keressük. Holnap a warm up-on kipróbáljuk a másik blokkot és remélem, hogy mindent rendben találunk majd!” – mondta Imi az edzést követ?en.
Holnap a futamot az Eurosport él?ben közvetíti 13:00 órai kezdéssel. Érdemes lesz nézni, tehát Tóth Imi a második sorból rajtol! Németh Balázs pedig hatalmas küzd? lévén szintén jó eséllyel indul újabb vb pontjaiért.
Supersport, a rajtrács összetétele
1. Sam Lowes?(Bogdanka PTR Honda)?Honda CBR600RR?1?38.900
2. Broc Parkes?(Ten Kate Racing Products)?Honda CBR600RR?1?38.939
3. Jules Cluzel?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?1?39.450
4. Kenan Sofuoglu?(Kawasaki DeltaFin Lorenzini)?Kawasaki ZX-6R?1?39.548
5. Fabien Foret?(Kawasaki Intermoto Step)?Kawasaki ZX-6R?1?39.730
6. Imre Toth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?1?40.040
7. Sheridan Morais?(Kawasaki DeltaFin Lorenzini)?Kawasaki ZX-6R?1?40.090
8. Vladimir Leonov?(Yakhnich Motorsport)?Yamaha YZF R6?1?40.289
9. Massimo Roccoli?(Bike Service – WTR TEN 10)?Yamaha YZF R6?1?40.326
10. Mathew Scholtz?(Bogdanka PTR Honda)?Honda CBR600RR?1?40.390
11. Valentine Debise?(SMS Racing)?Honda CBR600RR?1?40.524
12. Jed Metcher?(Rivamoto Junior Team)?Yamaha YZF R6?1?40.618
13. Andrea Antonelli?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?1?40.727
14. Vittorio Iannuzzo?(Power Team by Suriano)?Triumph Daytona 675?1?40.762
15. Ronan Quarmby?(PTR Honda)?Honda CBR600RR?1?40.797
16. Roberto Tamburini?(Team Lorini)?Honda CBR600RR?1?40.934
17. Stuart Voskamp?(Konvi Racing Team)?Suzuki GSX-R600?1?41.030
18. Romain Lanusse?(Kawasaki Intermoto Step)?Kawasaki ZX-6R?1?41.174
19. Balazs Nemeth?(Racing Team Toth)?Honda CBR600RR?1?41.185
20. Alex Baldolini?(Power Team by Suriano)?Triumph Daytona 675?1?41.264
21. Lorenzo Lanzi?(PRORACE)?Honda CBR600RR?1?41.326
22. Dino Lombardi?(Team PATA by Martini)?Yamaha YZF R6?1?41.346
23. Martin Jessopp?(Riders PTR Honda)?Honda CBR600RR?1?41.416
24. Patrick Jacobsen?(Bogdanka Honda PTR)?Honda CBR600RR?1?41.675
25. Joshua Day?(Team GOELEVEN)?Kawasaki ZX-6R?1?41.997
26. Fabio Menghi?(VFT Racing)?Yamaha YZF R6?1?42.251
27. Luca Marconi?(VFT Racing)?Yamaha YZF R6?1?42.384
28. Yves Polzer?(Team MRC Austria)?Yamaha YZF R6?1?43.486
29. Twan Van Poppel?(TRG Motorsport)?Yamaha YZF R6?1?43.669
30. Thomas Caiani?(KUJA Racing)?Honda CBR600RR?1?44.989
31. Eduard Blokhin?(Rivamoto)?Yamaha YZF R6?1?47.159
32. Oleg Pozdneev?(Rivamoto)?Yamaha YZF R6?1?48.895
Legutóbbi hozzászólások