EST. 2002

Tovább er?södik a 2012-es Duke 690

A mattighonefi sportmotor gyár modellfejlesztési tervei kapcsán augusztusi cikkünk után már sokkal kevesebb a sötétbe burkolózó részlet: a 350-es Duke és Super Duke R 1290 jöv?re-, míg az Adventure 1290 és két új 350-es (egy Moto3 replika és egy Enduro 350) bemutatását a 2013-as modellébre tervezi a KTM. De mi a helyzet a még áprilisban le-lesifotózott új 690-es Duke-kal?

Az akkori kémfotók alapján a konzekvenciát már levontuk: az új Duke el fogja veszíteni minden szupermotós jellemz?jét (a Duke ugye mindig is a tapadósgumis terepmodellek tovább utcaiasított, de attól még igencsak szupermotós beütés? változata volt), és rááll arra a vonalra, amit a KTM mindig is el?irányzott neki, mint csupasz („naked”) motor.

A fenti új „kvázi” kémfotó a nagy brit szaklap, az MCN tesztjén készült: a britekkel a KTM is kivételezik, bemutató el?tt álló, még korántsem szériamodelljeiket az angol újságírók már kipróbálhatták, a próbautak során kiderült néhány újabb mozzanat az új Duke-ról.

Például az, hogy a „világ leger?sebb egyhengeresének” szánt átdolgozott LC4-es er?forrás duplagyertyás hengerfejet fog kapni, gázkezelése teljesen elektronikus „ride-by-wire” lesz, és a többek között év elején a KTM 990 SM T nagy túraszupermotón megjelent, alig 3 kilós, kifejezetten motorkerékpárok számára fejlesztett Bosch ABS blokkolásgátló is a szériafelszereltség részét fogja képezni.

A Duke 690 jelenleg 65 lóer? leadására képes, a gyáriak elmondása alapján az új modellnek a 70 lóer?s értéket úgy kell tudni hoznia gond nélkül, hogy közben képes lesz megfelelni a 2012-t?l életbe lép? Euro4-es környezetvédelmi el?írásoknak – tehát mérnöki szempontból itt sokkal többr?l van szó, mint plusz 5 lovacska el?csalogatásáról.

További nem-annyira-lényeges információ: a mostaninál sokkal kevésbé vagány, a fotók alapján szinte már unalmasnak is mondható új Duke hátsó váznyúlványa könny?fém öntvényb?l fog készülni, ezzel nem csak súlyt, de a mai, modern öntési technológiáknak köszönhet?en el?állítási költségeket is spórolnak.

Az új, utcai csupasz új Duke 690 hivatalos bemutatója az ?szi, nemzetközi kétkerek? szakkiállításokra várható.

ugrás fel