EST. 2002

Triumph Tiger 1200 (2022) – kimaxolták az új tigris minden apró részletét

Az eladási számok nem hazudnak és a király még mindig a BMW GS. Aki kicsit ismeri a szegmenst az tudja, hogy nem csak a technikai nüanszok miatt olyan kedvelt a típus. Azonban tényszerű, hogy ha valaki meg szeretné verni, vagy legalább arra a szintre emelkedni akkor a technikai fronton kell az első csapást mérnie.

Tudják ezt a Triumph mérnökei is, ezért a Tiger egyből több modellel készül meghódítani a vásárlói szíveket. Az új blokk mellett a súlyveszteség a legszembetűnőbb adat az első áttekintéskor. Több mint 25 fonttal könnyebb mint az előző generáció és 17 kg-mal mint a legközelebbi vetélytárs a TLT hajtású modellek között. Ezek az adatok még akkor is kiemelkedőek, ha a szegmens motorjai eleve nem könnyűek.

Tiger 1200 GT család a közútra és kalandra optimalizálva ( 19” első és 18” hátsó kerék):

Tiger 1200 GT (20 literes tank)
Tiger 1200 GT Pro (20 literes tank)
Tiger 1200 GT Explorer (30 literes tank)

Tiger 1200 Rally család, a tőkéletes választás terepen tervezett utazásra ( 21” első és 18” hátsó kerék)
Tiger 1200 Rally Pro (20 literes tank)
Tiger 1200 Rally Explorer (30 literes tank)

Újdonságok a Tiger modellek esetében (opcionális):

könnyű váz és csúcsminőségű felszereltségi specifikációk
könnyebb és erősebb tri-link rendszer
csúcskategóriás AB Brembo Style fékek (IMU)
fejlett Showa futóműrendszer, maximális teherbírásra és terepre konfigurálva
új motoros ergonómia a kényelmes és stabil utazás érdekében
állítgató ülésmagasság, ami tovább süllyeszthető alacsony nyereggel (kiegészítő)
kulcs nélküli indítás
sebességváltó asszisztens
Emelkedő rögzítés ( rásegítés meredek emelkedőnél történő induláskor)
gumiabroncsnyomás-ellenőrző
Új LED lámpák
akár 6 vezetési mód
7” TFT kijelző integrált my connectivity rendszerrel
új színek és grafikák
három év korlátlan futásteljesítmény garancia (bővíthető)
magas szervizintervallum 16000 km / 12 hónap

Az új 1160 cm3-es háromhengeres motor tervezésénél nem titkoltan az volt a cél, hogy új mércét állítson fel a kategóriában. Nagyobb teljesítmény ( 150 lóerő 9000 f/percnél) és nagyobb nyomaték (130 Nm 7000 f/percnél). Ez 9 lóerővel több, mint az előző generáció és 14 lóerővel több, mint a legközelebbi kardánhajtású vetélytárs. Igen, mert az új Tigris nem csak könnyű és erős blokkal indul neki a nagy túráknak, de alacsony üzemeltetési költséggel használható kardánhajtással is.

Az új Tigris variánsok közül a GT Explorer és a Rally Explorer az új Triumph Blind Spot Radar rendszerrel van szerelve, melyet az angol gyártó a Continentállal együtt fejlesztett ki. A két kulcsfontosságú biztonsági rendszerből az lső a Blind Spot Assis, amely hátrafelé pásztázó radarsegítségével tájékoztatja a vezetőt ha egy jármű a holtérbe ér. A Changing Assist, egyértelmű figyelmeztetéssel jelzi, ha a motoros sávot vált és megközelít egy járművet. Ezek az fejlesztések a dobozzal felszerelt túramotorok esetében lehetnek segítségére a vezetőnek.

A sorozat minden tagjánál alapfelszereltség a kipörgésgátló, melyet egy fejlett tehetetlenségi nyomatékmérő egység támogat.

A csúcsminőségű elektronikai csomag, csúcsminőségű kijelzőt érdemel, amelyet a Triumph egy 7” TFT kijelzővel biztosít teljesen új grafikai csomag mellett. A Triumph Connectivity System minden modellben alapfelszereltség, melynek segítségével telefonálhatunk, használhatjuk a navigációt és a GoPro kamera vezérlését is.

Modelltől függően akár 6 vezetési mód közül is választhatunk, de a Rally Pro és Rally Explorer modellekhez exkluzív Off-Road Pro vezérlés is választható extrém terepbeállítás programmal.

Tiger 1200 Raaly Pro és Rally Explorer választható programok: közúti, eső, sport, személyreszabható, terep és Off-Road professional

Tiger 1220 GT Pro és GT Explorer: közúti, eső, sport, személyreszabható, terep

Tiger 1200 GT : Közút, eső, sport A

Egy jó túramotor egyik legfontosabb ismérve a fényszóró kapacitás. Az Explorer teljesen új LED fényszóróval és új nappali fény funkcióval emeli a biztonságot és teszi komfortossá az éjszakai vezetést. Ráadásul az 1200 GT kivételével minden modell kanyarodáskor állítható szögű fényszórót kap, mely nagyban csökkenti a holt tereket az éjszakai vezetés során.

A váltással sem kell sokat bajlódnia, annak aki az új Tiger mellett dönt, minden modellnél alapfelszereltség a sebességváltó-asszisztens, kivéve a Tiger 1200GT modellt, ahol kiegészítő frissítésként érhető el. A finom váltás élménye mellett a biztonságosan indulhatun bármilyen meredek lejtőn is a Uphill Restraint System segítségével. A rendszer nyomás alatt tartja a hátsóféket, addig amíg nem érzékeli, hogy a motor elindult.

A hosszú távú vezetési élmény növelésének érdekében a Tiger 1200GT modell kivételével, minden verziónál alapfelszereltség a markolatfűtés. A GT Explorer és Rally Explorer fűtött vezető és utasülésekkel, valamint abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel érkezik, míg minden más modellhez ezek a kiegészítők, plusz tartozékként adhatóak hozzá.

A design a Tiger esetében nem csak a megjelenést hivatott biztosítani, a funkcióval kombinált elemeknek köszönhetően a GT család tagjai a közútra összpontosítanak, míg a Rally család terepes karaktert kapott. A terepes megjelenést nagyban erősíti a 21” első kerék megjelenése is.

Választható színek:

Tiger 1200 Rally Pro, Rally Explorer: fehér (snowdonia), fekete (zafír), Matt khaki

Tiger 1200 GT Pro és GT Explorer: fehér, fekete és kék (luzern)

Tiger 1200 GT : ehér (snowdonia)

Exkluzív kiegészítők:

A kalandozáshoz profi felszerelés is kell, amelyet a Triumph több mint 50 gyári kiegészítővel segít elő. A választékban találunk többek között:

Komplett poggyászrendszert, új öntött 52 literes Trekker bőröndökkel ( két sisak fér el bennük), utas háttámlával és felül nyíló Expedition alumínium tokkal, amihez két színben választható 42 literes koffert csatlakoztathatunk.

Teljes körű védelem a bukókeretnek köszönhetően ( 2 változat rendelhető )

Triumph Shift Assist

LED ködlámpák

Középállvány

Triumph Sea Bluetooth fejhalgató, My Triumph integrált kapcsolatrendszerrel

Triumph Track Detection

System + Triumph Protect + riasztórendszer

ugrás fel