A Motor Revüvel közösen készítettünk egy tesztet err?l és egy másik kipufogóról, aminek az összehasonlítását az újságban olvashatjátok majd. Mi csak ezzel az amerikai gyártmánnyal foglalkozunk most.
Els? lépésként a gyári végdobot hangnyomás- és fékpadi teljesítménymérésnek vetettük alá. A hangnyomás-mér?t a MAMS biztosította számunkra, míg a fékpadi méréseket Szilágyi Zoltánnál, a Sherco magyarországi forgalmazójánál végeztük.
A jobb értékelhet?ség miatt motorunkat el?ször széria állapotában mértük. A hanger? 6.000-es fordulaton mérve a gyár által megadott, 86 dB-es értéken belül volt. A fékpadon 118,9 lóer?t teljesített 13.169 percenkénti fordulaton, a maximális forgatónyomaték pedig 67 Nm volt 11.000-es fordulat mellett.
Tesztünk alanya a Two Brothers karbon héjszerkezet? csöve volt.
|
A kidolgozás min?sége szinte m?vészi gondosságot mutat. Az egyedi karbon szövési technológia és a két alumíniumból mart sárgára eloxált els? végz?dés, és a szürke teflonnal bevont magnézium záró vég szemet gyönyörködtet? összhangot ad.
Az els? indításkor sem okozott csalódást, karakteresen kiemelte a három hengeres motor semmivel össze nem téveszthet? hangját.
Kis üröm az örömben hogy a kipufogóhoz adott szett csak jelent?sebb átalakítással teszi felszerelhet?vé a rendszámtáblát és az indexeket, illetve nem tartalmaz hangtompítót, amit ha a kipufogó végébe csavaroznánk elérhetnénk az EU-ban hivatalosan megkívánt maximális zajszintet. Így a hangnyomás mértéke 103,5 dB-re növekedett.
A felszerelt cs?höz természetesen módosítani kellett a motor befecskendezési- és gyújtás térképét. Az angol motorkerékpár tervez?it dicséri a megoldás, mert csak egy kis kézi számítógép csatlakoztatásával, az el?re eltárolt programok szerint néhány perc alatt módosítható mindez.
A fékpadig tartó próbaúton már érezhet? volt a változás. A motor amúgy is telt középtartományi részén érezhet? volt, hogy határozottabban tolt és végig gyorsítva egyenletesebb benyomást keltett. A mérés 6 lóer?s teljesítménynövekedést mutatott a középs? tartományban, és majdnem kett?t a végteljesítménynél. A nyomatéki görbék összehasonlítása után igazolódott a szubjektív érzés. A középtartományban kicsit hullámzó görbe kisimult és egyenletesebben emelkedett a maximum irányába.
Az amerikai gyártó amellett, hogy szépen kidolgozott részletekkel ny?gözi le vásárlóit, az els? pillanattól egyértelm?en tudtunkra adja, nem ismer kompromisszumokat, hisz azok megölik az élmény. S igaz ez a cs? szinte csak élményt ad, melyet hamarosan a versenypályán is kipróbálunk.
Rozsos Ákos, Benk? Zsolt
Az Two-Brothers termékeket keresd a hivatalos magyarországi import?rnél:
HP Motor – Bemutatóterem és Szerviz
1045 Budapest, Pozsonyi u. 17.
info@hpmotor.hu
hpmotor.hu
+36-30-453-0446
+36-30-594-2342
Legutóbbi hozzászólások