EST. 2002

Triumph Daytona 955i

KEVÉSBE KERÜL

A rengeteg újítás szerencsére nem változtattak az áron a Daytona 3.149.000
Forintba kerül – és ez az egy literes lökettérfogatú motorok kategóriájában
tökéletesen megállja a helyét.

HOGYAN MEGY

Jobb hármasban – ezt az egyik import?r állítja, hogy mit jelent, azt jobb ha
mindenki magának találja ki. A lényeg, hogy hogyan viselkedik az új Daytona
az úton. A háromhengeres motor annyira elasztikus, hogy hatodik sebességben
valamivel a 2000-es fordulatszám felett úgy motorozhatunk, hogy csak a kipufogó
hangját halljuk. Néhány kis kattanás ugyan hallatszik a végs? er?átvitel fel?l,
de elég kicsit több gázt adni, hogy elhallgasson. Egy nagyon jó motorról van
szó, jó teljesítmény?, ugyanakkor kezes az alacsonyabb fordulatszámon, kellemes
5000 és 8000 között, végül efölött mutatja meg igazi farkasfogát. Az ún. ‘piros
zóna’ a 11500-as fordulatszmnál van, a szabályzó pedig 12000-nél lép életbe.

LE A TÉRDEKKEL!

A motor el?re d?l, így kezünk er?sen támaszkodik a kormányra, lábaink pedig
a magas pedálokon vannak. A Daytona beállítása így nem enged nagy teret a túrázók
számára, még ha a sportmotorok között az egyik legkényelmesebbnek is számít.
Az ülés egy kicsit kellemesebbre sikerült mint eddig, ahol a tank az üléssel
egyesül van elég hely, és nagyon könnyen tudjuk a motoron jobbról balra és vissza
helyezni a testsúlyunkat. A Daytona nem egy nagyon gyors motor, de úgy t?nt,
jó az egyensúlya, és még nagy sebességek mellett is könnyen vezethet?, nem csinál
rossz tréfákat, feltéve ha mi sem viccelünk a gázzal.
Könnyen lehet vele bed?lni, viszont van egy határ. A pedálok nem könnyen de
leérnek a talajra, pedig sokkal magasabban vannak, mint az el?z? verziónál…
talán mi túloztunk?
Ahol a Daytona igazán otthon érzi magát, az a gyors, nagy kanyarok, melyeket
negyedik sebességben is be lehet venni.

PRECÍZ ÉS SZOLÍD

A hátsó gumi kicsit kisebb lett, 190 mm helyett csak 180, így a motor elveszítette
azt a bizonyos ‘vállas’ jellegét – a látvány sem sínylette ezt meg,
és az irányíthatóságon is javított. Az angol sportmotor fürgeségének növekedése
valójában a vékonyabb guminak is köszönhet?.

A PÁLYÁN

nem tehetünk mást, mint hogy dicsérjük a háromhengeres erényeit. Az, ami el?nyére
vált sok, ami pedig romlott, semmi. A háromhengeres motor nem veszítette el
azt a jó szokását, hogy alacsony fordulatszámokon néha fenéken billenti az embert
(a négyhengeresek sokszor olyanok ilyenkor, mintha ki lennének kapcsolva), olyannyira,
hogy ilyenkor a hátsó kerék talajfogása is csökken, szerencsére nem ellen?rizhetetlen
mértékben. Megragadó a közepes fordulatszámok melletti gyorsulás, és a hosszú
sebességfokozatok is jó jegyet kaptak – 9000 felett a régi 955-ös egy kicsit
megült, ez viszont, mintha nitrót fecskendeztek volna az ereibe, úgy lendül
tovább a fordulatszámmér?. Jó sok kakaó van ebben a motorban, meg kell hagyni.
A Daytona most jobban használható, az angol ízlésnek tökéletesen megfelel, akárcsak
az ötórai tea.

Triumph Daytona a motorinfon

ugrás fel