Mi az: kívül egyedi, belül különleges, három hengeres és brit? Hát persze, hogy a Triumph. A szigetországi márka hosszú hallgatás után ismét komoly fejlesztésekbe fogott, és jó eséllyel pályázik egy-egy kategória gy?ztesének a címéért: elég ha csak azt említem, hogy az idei Masterbike-ot az új Daytona 675-öse nyerte a szupersport kategóriában, a Rocket III pedig a cruiser motorok non plus ultrája. A márka hazai képvisel?je, Tóth Zoltán beszélt a tapasztalatokról.
Els?re furcsa választásnak t?nhet a Triumph. Ez egy igen exkluzív motor, miért pont erre a márkára esett a választásod?
Pontosan ezért, mert egyedi. Én olyan ember vagyok, aki mindig más akar lenni, mint a többi, nem szeretek beállni a sorba. A Triumph-nál már öt évvel ezel?tt érezhet? volt, hogy komolyan gondolják a motorgyártást. Ez a márka amellett hogy egyedi, a hétköznapokra is h? társ, hiszen az elmúlt évben értékesített 32 ezer modellnek csupán egy-két százalékát hozták vissza valamilyen típushiba miatt.
Mennyire tud megélni a Triumph a japán márkák gy?r?jében?
Ez egy hosszú folyamat lesz, míg szépen lassan eljut az emberekhez az agyonpromózott japán gyártmányok mellett. Azt kell els?sorban figyelembe vennie a vásárlóknak, hogy kicsivel több ráfordításért min?séget kapnak, nem kell még megvenni a motorjainkhoz a speciális futóm?vet (Kayaba, Sachs), a min?ségi fékeket (Nissin), nem kell a motort tuningolni, mert már így jön ki a gyárból. Olykor a szervizköltsége is kisebb ezeknek a motoroknak, és akkor máris kiegyenlít?dik a 2-300 ezer forintos árkülönbség.
Vannak a Triumphnak új fejlesztései?
Több kategóriát is ostromol az angol márka. 2004-ben mutatták be a Rocket III-at, ami nem talált legy?z?re a cruiser kategóriában, a 2300 köbcentis, 200 Nm nyomatékú blokkjával, a motor önsúlya pedig alig haladja meg a 320 kg-ot. Nagyon könnyen kezelhet? motor, eddig mindenki meg volt vele elégedve, aki ráült, legyen az motoros szakíró vagy az utca embere.
2005-ben a legendás Speed Triple-t frissítette a gyár, mondanom sem kell, hogy alig van pár olyan gyártó, aki meg tudná fogni a Triumph naked bike-ját, talán csak az európai motorok konkurálnak vele: az Aprilia Tuono, a Benelli TNT, vagy az MV Agusta Brutale. A japánok sajnos tévúton vannak, ha azt hiszik, hogy ez a kategória arról szól, hogy lebutítunk egy sportmotort, levesszük róla a borítást és kész is van egy naked bike. Ez a kategória arról szól, hogy van egy alul is kell? nyomatékkal rendelkez? motorod, amit nem kell állandóan kapcsolgatni, a széles kormánynak köszönhet?en jól kell t?rnie a terhelésváltásokat, és a legfontosabb, hogy igazi fun bike-ok legyenek. Emellett a hétköznapi városi forgalomban, és hosszabb túrákon is partner legyen.
A fejlesztésekre visszakanyarodva: tavaly év végén hozta ki a Triumph az új szupersport modelljét a Daytona 675- öst, amir?l minden újságíró fels?fokban beszél. Több összehasonlító tesztet megnyert, s?t még a Masterbike-on is diadalmaskodott. Sok kritika érte a Triumphot, mert nem volt képes egy üt?képes sportmotort gyártani, azt hiszem ezzel a modellel betömte a gyár a kétked?k száját. Olyan keskenyre sikeredett ez a hármonhengeres, mintha nem is 600-as lenne, emellett még az ultrakönny?, nyomatékos blokk a recept a sikerre.
A túraszekciót képvisel? Sprint ST-nek sincs ellenfele.
Összegezve mit mondhatunk a Triumph-ról?
A Triumph els?sorban az utcára gyártja a motorjait, de ett?l függetlenül a pályán sem maradnak szégyenben a konkurens márkákkal szemben. Megbízható, kevés szervizt igényl? márkáról van szó.
Mivel tudjátok a vev?ket becsalogatni?
Adunk motorokat a médiának, a kunmadarasi motoros fesztiválon is találkozhatnak a márkával, ahol én is indulok versenyz?ként két kategóriában is a Triumph-fal. Korábban motorkölcsönzéssel is foglalkoztunk egyedüliként az országban, de sok volt a visszaélés. Sokan azért vitték el a motorokat, hogy kimenjenek a Hungaroringre pályázni, és agyonvágva hozták vissza a motorokat. Szerintem ennél nincs jobb mód, hogy kipróbálhassunk egy típust, hiszen egy két-három kilométeres tesztkör alatt nem derül ki semmi egy motorról. Egy hétvégére húszezer forintot kértünk, ami még soknak se volt mondható. Ezért mondtam korábban, hogy a piac egyel?re még nincs megérve ehhez a márkához.
Ezek hatására tapasztalható volt forgalomnövekedés?
Érdekl?dni érdekl?dnek a motorjaink iránt, meg-megnézik ?ket, de a pénzüket mégis máshol költik el. Személy szerint boldogabb vagyok, ha egy olyan valamib?l adok el kevesebbet, amivel azonosulni tudok, mintsem olyanból tucatjával, ami nem egyedi, nem áll a szívemhez közel, legyen az bármi: mosópor vagy motor.
Esetleg kínáltok valamilyen akciót a potenciális vásárlóknak?
Persze, idén az lesz az akciónk, hogy emeljük az árainkat, hála az újraválasztott kormányunknak, aki újabbnál újabb terhekkel sújtanak minket motorosokat. Nem szeretném, hogy az akcióink miatt válasszanak minket, aki egy ilyen motort vásárol, az nem csupán egy vasdarabot vesz meg, hanem egy életstílust, egy életérzést. Persze ha azt látom, hogy komolyan érdekl?dik valaki, akkor eddig mindig meg tudtunk egyezni. Után kapni fog t?lünk meglepetéseket: most például egy biztonsági tréningre kapnak meghívást az ügyfeleink.
Ahogy a motorokra pillantok, elég agresszív a kinézetük. Mennyire vásárolják kezd? motorosok a Triumph-ot. Egyáltalán mered-e ajánlani kezd?knek, vagy inkább egy középszint? motoros tudást igényelnek ezek a gépek?
Inkább a középszint? motorosoknak ajánlanám, de én mindig azt mondtam, hogy a motorozás fejben d?l el. Ha valaki tisztában van a saját, és a motorja teljesítményével, akkor a kezd?k is elboldogulnak motorjainkkal. Maximum ajánlani fogjuk nekik, hogy az ABS-es verziót vásárolják meg, ami a motor árához képest elenyész? összeg. A baráti társaságomban is többen választottál a Rocket III-ast els? motorjuknak.
Kipróbálhatják az érdekl?d?k motorjaitokat?
Valamilyen módot találunk rá, hogy a komoly érdekl?d? ráülhessen a kiszemelt példányra, de sajnos ezzel is rengeteg visszaélés történt az elmúlt években. Tesztmotorjaink is vannak, amit akár módjában áll megvásárolni az érdekl?d?knek.
A többi márkakeresked? milyen mutatókkal rendelkezik?
Változó. Pécs, Szekszárd, Veszprém, Kolozsvárral semmi gond nincs, ami nem mondható el Gy?rr?l és Nyíregyházáról. Debrecenben most nyílt, szerencsére kell? vehemenciával vetették bele magukat, amit minden partnerenkt?l elvárunk. Még egy-két üzletet szeretnénk az országban, többet nem visel el a piac. Nem szeretnénk, hogy márkán belül legyen konkurencia, mert az az üzletnek is árt.
-nn-
Frontosa Motor KFT.
|
|
1138 Budapest, Váci út 178.. weboldal: www.frontosa.hu e-mai: frontosa@frontosa.hu
|
Legutóbbi hozzászólások