Els? verseny
Fantasztikus versennyel kezd?dik az év, azaz soha rosszabbat! El?bb Neukirchner és Corser szökése, aztán Biaggi és Haga kontaktja (ismer?s?) jelent izgalomforrást, végül a ducatis bajnok hatalmas felzárkózása, és a slusszpoén.
Ha így kezd?dik, mi lesz a vége? A világbajnoki nyitány óriási m?sorral szolgál mindannyiunk számára. Az els? futam kegyetlen, az utolsó kanyarban eld?l? Bayliss-Biaggi párharcot hozott, el?zésekkel, pályaelhagyásokkal, összeér? motorokkal, test test elleni küzdelemmel, vagyis mindennel, ami a motorsport sava és borsa. Az els? rund után 1:0 Troy papa javára, de Max bácsinak majdnem sikerült a bravúr, bemutatkozó kalandja alkalmával nyerni az 1098-cal. Köszönjük, Superbike…! A harmadik helyr?l rajtoló Biaggi jól kapja el az indulást, de az els? kanyarban bef?zi ?t az edzések sztárja, Corser, majd kicsivel kés?bb a 2007-es Suzukit megül? druszája, Neukirchner (mellesleg ehhez a motorhoz f?z?dnek a hétvége legnagyobb végsebességei).
S?t, a negyedik körben már a német vezet Corser, Haga és Biaggi el?tt. A négyesfogatnak közel másfél másodperces el?nye van ekkor az üldöz? Nieto és a rosszul startoló, de ritmusára lelt Bayliss el?tt (+3′). Hárommal kés?bb a Kalóz támadásba lendül és el?zi Nori Hagát, aki nem sokáig marad adós a válasszal, félelmetesen zárva egy kanyart. Pár kanyarral odébb az olasz határozottan megy be a yamahás mellé, aki elüti az amúgy vétlen sporttársat, aztán széles gesztussal küldi el a katarinál is melegebb éghajlatra ?t. De ami ennél is rosszabb: elveszíti az R1 feletti uralmat és a földre huppan. Szerencséjére vissza tud állni, be is fejezi a versenyt a tizennegyedik helyen. Két pont, a semminél az is több.
A nyolcadik körben Biagginak sikerül Corser mellett is elmennie, de beéri a szökevényeket Bayliss, aki a dupla szélárnyékból kibújva mindkettejüket otthagyja. Na igen, a Ducati-er?gép. Egy újabb forduló, és az ausztrál már vezet: a gumikkal bajlódó Neukirchner nem fejt ki túl nagy ellenállást. Már volt minden, és még csak a felénél járunk! Bayliss nem sokáig élvezheti a P1-et, mert elront egy ívet, negyediknek csúszik vissza, és kezd?dik (majdnem) minden el?lr?l. Tucatnyi kört futottak már meg a Losailon, amikor Massimiliano elhúz tavalyi motorja mellett és az élre áll, Bayliss meg majdnem felborítja Corsert – a kis dulakodást kihasználva Biaggi tiszta vezetéssel némi el?nyre tesz szert, ami vagy másfél másodpercre rúg. De elég lesz-e?
Mert Bayliss, ahogy otthagyja honfiját, azonnal megkezdi az élen álló üldözését. Két körrel a leintés el?tt már azt studírozhatja, hogy hol tud támadást bevinni. Végül az utolsó el?tti kanyarban teszi ki az indexet: Biaggi a következ? kanyarban próbál kontrázni, sz?k íven megy be, de szélesen érkezik, így a befutó az ausztrálé, akinek 125 vb-futamából ez volt a 42. gy?zelme. Aki gondolja, számolja ki a százalékos arányt.
‘Úgy végz?dött, ahogyan nem számítottam, de mindegy, így is elégedett vagyok. Nagy verseny volt nekem is és a szurkolóimnak is. Bayliss nagyszer? volt’ – ismerte el Biaggi. A Troyok és Maxok csatáján a többiek szereplése jóformán csak köret volt, így a Hondával debütáló Checa hatodik helye is, vagy éppen Fabrizio kilencedik pozíciója az F08 nyergében.
Második verseny
Emberek, a Ducati nem verhetetlen! Az új GSX-R pilótájának, Fonsi Nietónak sikerült a bravúr: gy?zelem az els? SBK-nagydíjon a hamamatsui motorral. Troy Bayliss gumigondok miatt ezúttal negyedik csupán, a bevallása szerint motorproblémákkal küzd? Max Biaggi harmadik. A Sterilgarda-ház jobbik fele a második felvonáson Rubén Xaus volt, aki a spanyol derbit mindösszesen 301 ezreddel veszítette el.
Pedig milyen jól indultak a Yamahák: Corser szinte húzta maga után Hagát a rajt után, ám ott sorakoztak a ducatisok. A második körben aztán újra elkövet egy olyan hibát, amit az els? felvonásban kétszer is, szélesre veszi a kanyart, hetediknek csúszik vissza. A vezet? helyeken így a két sterilgardás csapattárs talál egymásra, és bizony nem kímélik egymást. Az ötödik fordulóban aztán jön Nieto. A második versenyre más gumikat rakatott fel a hispán, és ez jó választás volt részér?l. Mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, úgy hagyja faképnél Hagát. És bekapcsolódik az elején folyó küzdelmekbe.
‘Azt hittem, hogy megáll a motor’ – mondta Biaggi a leintés után, pedig csak furcsa hangot adott. Hogy emiatt nem végz?dött úgy a futam, ahogyan az olasz tervezte, sosem tudjuk meg, mindenesetre tény, hogy visszafogottabbnak t?nt az olasz. De így is a dobogón! Hárommal a vége el?tt még Xaus vezetett Nieto el?tt, Max igyekezett tartani a ritmust, a vigasztalanul negyedik Baylissre pedig még Fabrizio is feljött. Kett? kör volt még hátra, mikor Fonsi a célegyenesben elmegy Xaus mellett, akinek így egyetlen üt?lap marad a kezében: az utolsó kanyar. De az eltávolodó Nietóval szemben még azt a húzást sem tudja megjátszani, amit Biaggi próbált az els? versenyen: Rubén megelégszik a második helyért járó húsz ponttal. Látatlanban alighanem aláírta volna ezt a végeredményt.
A dics?ség a Suzukié, Biaggi harmadik. Fabrizio meg sem támadja Baylisst, így ötödik a másodjára jó gumit választó Lanzi el?tt. Katasztrofális a vége a Yamahának: Corser hetedik, haga tizenharmadik (és öt pontocskát gy?jt Arábiában). A legjobb hondás Sofouglu, aki tizedik a csapatkapitány Checa el?tt, akit Yukio Kagayama pakolt ki a pályán kívülre, megsérült a vállán és kihagyja az egy hét múlva esedékes ausztrál versenyeket.
Addig is, az összesítésben Bayliss vezet két ponttal Biaggi, néggyel Nieto el?tt.
Katar, végeredmények
|
|
Els? verseny Második verseny 1 F. Nieto Suzuki GSX-R1000 |
Legutóbbi hozzászólások