Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Új infók a Triumph kalandmotorjairól

Új infók a Triumph kalandmotorjairól

Hirdetés

Két új Triumph modellel lesz gazdagabb a motorkerékpár repertoár nemsokára, ennyit legutóbbi cikkünk óta biztosan tudunk. Illetve nem is kett?vel, hanem egy új vas két változatával. Vagy valami ilyesmi. A hivatalos információk – nyilván szánt szándékkal – egyel?re semmi másra nem jók, mint figyelemfelkeltésre. Arra viszont nagyon.

Tegnap élesedett a kalandmotorok visszaszámlálós site-ján a legfrissebb adagnyi videó és az a néhány kép, amit itt láthattok, és melyekr?l kezd szépen kirajzolódni a két új Adventure. Így emlegetik ?ket egyel?re, de ha minket kérdeztek, szerintünk Tiger 800-nak fogják majd ?ket hívni.

A hollywoodi mozik trailerjeit megszégyenít? min?ségben mond semmit a Triumph az új motorok blokkjáról: a videóból nem sokat tudhatunk meg azon kívül, hogy az új blokk „nyomatékos”, „utcán kifinomult, egyenletes járású” és „izgalmas csúcsteljesítménnyel rendelkezik”, ami legf?képpen „hosszúlöket? kialakításának” köszönhet?.

Ahogy azt már korábban megírtuk, az új gépezetek valószín?leg a Street Triple 675 átalakított blokkját kapják 800 köbcentiig felhúzva, ebbe a képbe a hivatalos „hosszú löket” szöveg csont nélkül passzol is, és egy rendkívüli er?forrás képét vetíti elénk. Már 675 köbösen is az egyik leginkább felhasználó barát ezer köbcenti alatti blokk a Triumph kis háromhengerese, 800-asként bele sem merünk gondolni, hogy milyen élmény dús lesz.

A képek és a videó alapos tanulmányozása, na meg a Triumph Budapest alkalmazottainak alapos kikérdezése után – merthogy ?k már látták is a motort… – eddig a következ?ket tudjuk a vasakról. Alumíniumötvözet hídvázban háromhengeres blokk lesz az alap, mindkett? a Street Triple alkatrészeinek átalakított verziója, a leng?kar hagyományos kétoldali lesz, a kerekek pedig küll?sek és nagyméret?ek.

Ránézésre még a 21 collos els?t sem tartjuk kizártnak, és ha így van, akkor a Triumph valóban komolyan gondolja a terepalkalmasságot, vagyis nem kívánják újra elkövetni a Tiger 1050 „hibáját”, amit ugye 17-es utcai kerekekkel szerelnek. A régi 955-ös Tigeren még terepre is alkalmas kerekek és gumik voltak, amit sokan hiányolták az 1050-esr?l, de az új 800-assal majd megkapják, amire vágynak.

A szekunder hajtás persze láncos lesz… és körülbelül ennyi az annyi, a gyári „félkém” fotók véletlenül mindig pont olyan szögb?l mutatják a motorokat, hogy túl sok minden ne nagyon derülhessen ki róluk. A következ? információ adagot sz?k egy hónap múlva ígéri a Triumph visszaszámlálója, legkés?bb akkor [mi] is visszatérünk a Tiger 800-témához.