EST. 2002

Újabb magyar csapat csatlakozhat a Superbike vb-hez!

Leadta el?zetes nevezését a 2013-as Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatába a Tomracing Motorsport Team. A magyar csapat élversenyz?je, Juhász Dávid szereplésével kapcsolatban azonban egyel?re még vannak kérd?jelek. A Tomracing tulajdonosa, Miklósy Tamás bizakodó, ám tudja, az el?zetes nevezési listán való szereplés még nem garancia ahhoz, hogy ott lesznek április 14-én, a szezonnyitó aragóniai futam rajtrácsán. Juhász Dávid úgy véli, a fejl?dése érdekében mindenképpen váltania kell, és a Superstock 1000-es sorozatban szeretné bebizonyítani, hogy a hazai sikerek után a nemzetközi mez?nyben is versenyképes tud lenni.


Miklósy Tamás: ‘Sok a kérd?jel és sok a bizonytalanság még a csapat Superbike világbajnokságon való elindulása körül, mivel a mai magyar gazdasági helyzetben nem egyszer? el?teremteni azt az összeget, amivel biztosan rajthoz tudnánk állni. Az el?zetes nevezésünket ugyan korábban leadtuk a FIM (Nemzetközi Motoros Szövetség) felé, ám ez nem jár semmilyen kötelezettséggel. Bízom benne, hogy már idén sikerül rajthoz állnunk. Dávid személyében egy nagyon tehetséges és gyors pilótánk van, akiben megvan minden olyan adottság, ami ahhoz szükséges, hogy nemzetközi szinten is sikeres legyen, ráadásul még csak 20 éves. Amennyiben már idén sikerül kijutnunk a vb-re, nem titkolom, azzal lennék elégedett, ha Dávid minden futamon célba érne, és lehet?leg minél több pontot szerezne, annak ellenére, hogy a pályák többsége ismeretlen lesz számára. Azonban tisztában vagyok a képességeivel, és tudom, hogy rendkívül gyorsan el tudja sajátítani az adott pálya nyomvonalát. Erre a legjobb példa egy korábbi angliai teszt, ahol egy idegen motorral úgy ment fel a pályára, hogy nem ismerte a ring vonalvezetését, ám a nap végére mégis pályacsúcsot motorozott.’

Juhász Dávid: ‘A pályafutásom olyan pontjához érkeztem el, hogy feljebb kell lépnem, ha fejl?dni akarok, ha jobb versenyz?vé szeretnék válni. Ehhez a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozata a legideálisabb, ahol komoly nemzetközi mez?nyben is bizonyíthatok. A tavalyi motorom ebben a bajnokságban nagyon kevés lenne, így itt is váltani fogok. A BMW és a Kawasaki a két lehet?ség, ami szóba jöhet, ám ha választanom kéne, mindenképpen az utóbbi lenne a befutó, mert azt versenyképesebbnek érzem a Stock 1000-es kategóriában. Vannak olyan pályák, ahol korábban már mentem, mint például Magny Cours és Monza, de a többségük új lesz számomra. Nem félek a megtanulásuktól, mivel szerencsére jól alkalmazkodom az új viszonyokhoz. Maximalista vagyok magammal, de újoncként mindenképpen reális célokat kell kit?znöm magam elé. Hosszabb távra tervezek, és azt szeretném, ha az els?, úgynevezett tanulóévemben a futamok egy részét pontszerz?ként zárnám, míg 2014-ben a szezon végén már a TOP tízbe kerülés lenne a cél, valamint az, hogy egy-két versenyen harcban legyek a legjobbakkal a dobogós helyekért.’

ugrás fel