EST. 2002

Újjászülethet az Ariel

Az Ariel Motorcycles nev? gyárat 1902-ben alapították és 1970-ben jelentett cs?döt, legszebb éveit a két világháború között élte. A jogel?dként tekinthet? vállalatot már 1870-ben bejegyezték, kerékpárokat készítettek, majd jött egy úttör? alkotás, egy motorizált tricikli, ami ámulatba ejtette a századforduló közönségét.

Az els? motorkerékpárszer?séget 1902-ben hozták, majd egyik modell követte a másikat. A tulajdonosi viszonyok sokat formálódtak, a cég de facto többször cs?dbe ment, a második világháborúban a hadsereg beszállítója lett, egyebek mellett a 350-es Red Hunter-alapokon nyugvó Ariel W/NG modellel járult hozzá a márka a brit hadisikerekhez. 1944-ben a cég a BSA irányítása alá került, a vállalat második aranykora következett, egészen a hatvanas évekig. A csoport aztán, nem tudván igazodni a változó igényekhez, hanyatlásnak indult és 1969 végére gyakorlatilag becs?dölt.

Feltámasztaná viszont holtaiból a márkát Simon Saunders, a régi brit motorkerékpárok szerelmese, méghozzá már 2012-t?l. Honda er?forrásokkal látná el az új kreációkat, melyek inkább a sportos vonalon mozognának és annak ellenére sem lépnék túl a 20 ezer fontos vételárat, hogy teljesen egyedileg szabnák méretre az egyes motorokat. Az Ariel márkanév egyébként jelenleg is aktív, Simon cége nagyteljesítmény? forma-autókat gyárt 1998 óta (ebben az ágazatban egyébként jó partnerkapcsolatot ápol a Hondával, a japánok szálljtják a Civic Type R Vtec blokkjait az Atom fantázianev? kocsiba). A márka jogait már 1991 óta birtokolja Saunders cége, az Ariel Cars Ltd. Hallunk még fel?lük…

ugrás fel