2014-ben az ázsiai ország új emissziós szabályokat vezetett be, melynek köszönhetően a piac a 20 millió eladót jármű alá zuhant. 2016-ban India megelőzte Kínát és ezzel a legnagyobb motorkerékpár-piac lett a világon. A gyártok azonban hamar reagáltak az új szabályokra és 2020-ban már újra Kína vezette a bolygó eladási listáját.
Idén ráadásul 13%-kal több motorkerékpárt értékesítettek, mint tavaly és ezzel elérték a 20 195 200 számot ( kétkerekű és tricikli).
A 2021-ben Kínában gyártott és értékesített motorok megoszlása a következőképpen alakult: 11 millió darabot a hazai piacra értékesítettek ( Kína), míg a maradék 9 milliót a Föld más részeire exportálták.
Az típusok közötti megoszlás:
Motorkerékpárok : 45.05 %
Robogók : 32.08 %
Triciklik : 11.59 %
Egyéb (Cub): 11.28 %
A legnépszerűbb benzines gyártók sorrendben:
Dachangjiang (Haojue/Suzuki) 2.343.900
Locin 1.288.600
Zongshen 988.300
Lifan 972.400
Sundiro – Honda 895.000
Az elektromos robogó piaca 3.43 %-os bővülést hozott össze tavaly, elérve ezzel a 3.942.800-as darabszámot.
A legnépszerűbb elektromos gyártók a következőek voltak:
Yadea Group 934.000
Luyuan 699.100
Sunra 501.900
Zongshen 375.800
Jinyi : 200.100
Az eladási listákat havi bontásban a chinamotorworld.com oldalán találjátok.
Nyitókép: Zongshen prtscreen
Legutóbbi hozzászólások