Szöveg: -nn- – Fotó: RacerX, VitalMX, TransworldMX
Hogy mi is az a US open? Talán a fej?stehén szóval lehetne legegyszer?bben és legtömörebben jellemezni. 250 ezer dollár a f?díj, ami ezzel a mostani trágya árfolyammal számolva 47 és fél milla jó magyar forint. Napidíjnak azért nem rossz ám ez az USÁ-ban sem.
Csak az indulhat el ezen a versenyen, akiknek személyes meghívót küldtek a szervez?k. Az idei rajtlista nagyágyúi James Stewart és Chad Reed volt, sajna Villopoto valamiért nem jött el a versenyre, pedig arról volt szó, hogy indulni fog. S?t, az egész Kawa csapat távol maradt a US Opent?l.
|
Sebaj, a Reed-Stewart meccs is izgalmasnak t?nt, f?leg úgy, hogy mindketten most debütáltak új csapatuk színeiben. Igaz, Reedet a Nemzetek Krosszán, és egy ausztrál szuperkrossz versenyen már bevetette a Suzuki, a januárban startoló amerikai sx bajnokság f?próbája azonban kimondva kimondatlanul ez a viadal volt. Stewart eddig még csak a tesztpályán nyúzhatta a Yamahát, mindenki epedve várta tehát, hogy mit tud kihozni a ‘zongorából’.
Címvéd? nélkül
Már a sajtótájékoztató el?tt biztos volt, hogy idén nem lesz duplázás. A lassan már egy éve súlyos szembetegséggel küzd? Grant Langston bejelentette, míg nem épül fel, addig nem tud motorra ülni. Ezt akár visszavonulásnak is tekinthetnénk, de Langston biztosított mindenkit arról, amint versenyképes állapotba kerül, ott lesz a rajtgép mögött.
|
Már csak az a kérdés, egyáltalán rendbe tudják-e hozni bal szemét. Grant folyamatosan jár kezelésekre, orvosai azonban nem bíztatják sok jóval. Éppen ezért Chad Reed úgy döntött, megnyeri legjobb barátjának az idei versenyt. Ezt nyomatékosítva Langston rajtszámával, a 8-assal állt rajthoz a hétvégén. Szép!
Ide nekem a negyed millát
Ez kérem szépen nem ilyen egyszer? ám! A zsíros lóvét csak úgy lehet hazavinni, ha egész hétvégén toppon van a krosszos. Egy hiba, és rögtön csak 100 rongy lesz a 250-b?l. A sikerrecept valahogy így néz ki:
Nyerd meg mindkét napon a kvalifikációkat, majd nyomd le a legjobb tíz motorost az egykörös superpole-on. Ha ez megvan, nem árt els?ként befordulni a rajt után (vagyis megnyerni a holeshot-ot), és kitörölni az ellenfelek orrát a dönt?ben. Ja, és mindezt pénteken és szombaton is végig kell zongorázni. Na, akkor lesz tiéd a nagy lé!
Csirke vs. Szörnyeteg
Sokak által üdvözölt betétszáma volt a tavalyi viadalnak az öregfiúk összecsapás. Tavaly Mike LaRocco, Jeff Emig és Damon Huffman, három egykori US Open bajnok küzdelmét láthattuk, idén Jeff „The Chiken” Matiasevich és Damon „Beast from the East”Bradshaw vállalta a múltidéz? meccset.
A régi motoros rajongóknak nem kell az úriembereket bemutatni, a friss husiknak csak annyit mondanék, Jeff Stanton és Jean Michel-Bayle legnagyobb ellenfelei volt ez a két úriember. Mindketten a ’90-ben használt rajtszámukkal és technikával álltak rajthoz, vagyis Bradshaw a 8-as Yamahán, Matiasevich a 20-as Kawasakival reppentek vissza az id?ben.
Az három körös villámversenyeken valóban múltidézést láthattunk. Mindketten ugyan azzal az elánnal hajtottak, mint anno, s?t, megkockáztatom, hogy ugyanolyan tempóban is közlekedtek. Csak hát, a mai srácok már egy teljesen más szinten ?zik ezt a sportágat, ezért t?nhetett nagypapisnak a tempó. Pénteken és szombaton is a múltban is sikeresebbnek számító Bradshaw diadalmaskodott, de itt most tényleg csak a részvétel volt a fontos.
Péntek: 100% Stewart, 0% izgalom
Úgy t?nik James mesternek nem számít milyen motoron ül. A Yamahával is épp oly’ meggy?z?en tud motorozni, mint a Kawával. Akklimatizálódás? Minek? Az YZF-nek is két kerek van!
Indult az egész hétvége, egy laza 7 tizedes veréssel, amit a Reed által vezetett üldöz?bolyra mért a kvalifikáción. Majd hasonló dominancia a superpole-on, szintén Reed ellenében. A f?esemény gyorsulását is hamar kipipálta Stewart, majd egy zseniálisan unalmas versenyen egy nappal beljebb került a negyed milláért folytatott versenyben.
Reed már az els? kanyarba földre kerül, neki a Suzuki garázsban fejez?dik be az els? nap. Most már biztos nem lesz címvédés a barátnak. A hondások egymást viszik földre: Short nem tudja folytatni, Tedesco viszont nagyot megy. Az utolsó el?tti helyr?l jön fel másodiknak a zsír új Hondával.
A nap h?se kétségtelen Ryan Dungey. Stewart kitette a pálya mellé rögtön az els? kanyarban, a mez?ny után iramodva utolsó helyr?l ötödiknek jön fel a negyedliteres Suzukival. Ám hiába az igyekezet, tavaly óta nincs külön Lites értékelés.
Pénteki finálé
|
|
1. James Stewart – Yamaha
|
Szombat: Hajszál híján
Egy holeshot-on múlott a királyság. Reed tett keresztbe James nagyra tör? terveinek, a szombati verseny holeshot-jának megnyerésével. Stewart erre úgy bepipult, hogy szinte repült a pályán. „Tripla-triplázott ott, ahol képtelenség volt. Nem tudom, hogy volt erre képes.” – kesergett Reed a verseny után, merthogy a kockás zászló meglengetésénél már javában Stewart hátát nézhette.
Egyébként gy?zelem esetén sem lehetett volna az övé az összetett gy?zelem. Úgy t?nik, Suzukival nem lehet nyerni a debütáló versenyen. Carmichaelnek sem sikerült 2004-ben. Dungey hiába motorozott a határon, 250-esével nem tudta felvenni a nagyok tempóját, de a keresztbeveréseknek köszönhet?en az összetett bronz az ? nyakába vándorolt. Az ezüstérmet Ivan Tedesco jegyezte az injektoros Hondával.
Szombati finálé
|
|
1. James Stewart -Yamaha Az összetett végeredmény: 1. James Stewart, Yamaha (1-1)
|
***
Az most már biztos, hogy Stewart szenvedése a Yamahán hír csupán rosszindulatú pletyka volt. Kapásból olyan köröket ment a hangvillás géppel is, mint a szinte seggéhez n?tt Kawasakival. Nem kell nagy jóstehetség, hogy a januárban rajtoló szuperkrossz bajnokságon is ?t kell majd legy?zni még a címvéd? Reednek is.
Annak a Reednek, aki Ausztráliában már nyert a Suzukival egy felhozó sx versenyen, ott azonban nem volt ilyen er?s a mez?ny. Egészen pontosan egy Stewart kaliber? ellenfél nem volt, mert azért egész bíztató körid?ket ment Reed is. Ha minden igaz, Párizsban jön a visszavágó, hiszen mindkét ász indulni fog a novemberi viadalon a Bercy sportcsarnokban.
Nem tudni mi áll a Kawasaki távolmaradása mögött. Elképzelhet?, hogy még nem tesztelték le teljesen az injektoros masinát, de az is lehet, hogy Anaheimre tartogatják a meglepit Stewartéknak. Izgalmas idény vár ránk. Ez viszont tuti!
A 2006-os és 2007-es verseny beszámolói a kapcsolódó cikkek rovatban.
Még több fotó a galériában (lent).
MX hírek a Superpole jóvoltából |
|
A [motorinfo.hu]–n az MX híreket az O’neal motokrossz felszerelések Magyarországi import?re, a Superpole KFT. támogatja.
|
Legutóbbi hozzászólások