EST. 2002

Utcaiasodik a Husqvarna

Szerte a világon kiváló eladási statisztikákkal rendelkezik a BMW Motorrad, a prémium szegmens továbbra is profitál, köszönik, jól elvannak. A jelek szerint azonban úgy gondolják, még mindig van betömetlen lyuk a motorkerékpárok piacán, ezért figyelmüket most a tulajdonukban lév? Husqvarna felé fordítják: BMW alapokra új utcaimotor vonalat kívánnak elindítani a néhai olasz terepmotoros gyártó égisze alatt – akárcsak tette ezt évekkel ezel?tt a KTM.

A Husqvarna hivatalos sajtóközleménye egyel?re egy 900-asra „felfúrt”, és egyéb, leginkább a keverékképzést érint? módosítások alá vetett soros kéthengeres er?forrásról ír, ami a BMW F800R-b?l származik. A Husqvarna megnövelte a löketet (kb. +100 köbcentit adtak hozzá), saját oldaldekliket öntött és lefényezte pirosra a hengerfejfedelet – így lesz sorkettes BMW-b?l sorkettes Husky.

Husqvarna 900 projekt

Husqvarna 900: ‘Több f? elem cseréjével’, új légsz?r?házzal, injektorral és egyéb változásokkal ‘jelent?s teljesítmény- és nyomatéktöbbletet’ értek el a 800-as BMW-blokkhoz képest.

Dicséri még a kommüniké a hihetetlenül lineáris teljesítmény-leadást, azt mondják még egy kezd? is képes lesz elboldogulni az új motorral (ez kicsit Husky-idegen, nem? – szerk.), de hogy pontosan mi ez az új motor, vagy mik ezek az új motorok, arról még semmit sem árulnak el. Nemzetközi híresztelések már persze vannak, egyesek nyolc új Husqvarna bemutatását várják 2013 év végéig, s?t van, aki azt mondja, köztük lesz az Eicmára készített, egyedi V3-as blokkal hajtott Mille3 koncepciómotor szériaváltozata is. Hogy ebb?l mennyi a valóság..? Hamarosan meglátjuk.

Egyel?re konkrétum az itt megmutatott motorblokkon felül nincs, azonban arra számítani lehet, hogy ezzel a 900-as jöv?-Husqvarnával még véletlenül sem kívánnak majd konkurensei lenni saját 800-as sorozatuknak a bajorok, ezért könnyen elképzelhet?, hogy a Husqvarna eleve fiatalosabb, vagányabb, extrémebb imázsát meglovagolva valóra váltják néhány merészebb elképzelésüket, lásd például a nevezett Mille3-at, aztán ami a népnek bejön, arrafelé lehet majd fejleszteni a jöv? BMW-it is – de ez csak a [mi] elméletünk.

Videó:

További képek:

ugrás fel