EST. 2002

Utóhangok az ausztrál WSBK tesztr?l

„Nos láttam, hogy gyorsabb vagyok Laconinál, az MG kanyar környékén értem utol. Túl kés?n vettem észre, hogy itt már lehetetlen lesz el?zni, úgyhogy keményen ráfékeztem, és dobtam egy high-side-ot [a hátsó kerék megcsúszása után a pilóta a kanyar küls? íve felé katapultál] a visszafordító el?tt.” -nyilatkozta a hazai pályán perecel? Troy Bayliss.

Emlékeztet?ül: Bayliss magabiztosan hozta az els? két nap leggyorsabb köridejeit, az utolsó körözéseknél is csupán pár tizeddel volt lemaradva a végül nyer? id?t?l. A sérülések nem annyira súlyosak, így Troy nem fog hiányozni a qatar-i szezonnyitó rajtrácsáról. „A jobb kulcscsontom tört el a szegycsontom közelében, az utóbbiból sikerült is lecsippentenem egy kis darabot. Az esés el?tt szerencsére sok új Pirelli keveréket kipróbáltunk, futottam versenyszimulációt is, az új Ducati nagyon impresszív volt számomra.”

Habár teljesítménye alapján még nem, de a „Biaggi” szó, mint reklámérték miatt sokan foglalkoznak a többszörös 250-es világbajnokkal. A tavalyi gyári Suzukitól privát Ducatihoz disszidáló olasz egyel?re 7 tizedmásodperc fórt ad Kagayamanak körönként. „Ez a kéthengeres történet nagyon különbözik azoktól, amikkel az elmúlt években versenyeztem. Ennek ellenére körr?l-körre egyre komfortosabban terelgettem az 1098-at. Az ausztrál teszten csak arra koncentráltam, hogy jobban beleláthassak a motor m?ködésébe, érezhessem, hogyan reagál egy-egy helyzetben. A következ? három napos motorozásnál már a stopperen tartom az egyik szemem.”

A legkeser?bb szájízzel talán a PSG-1 Kawasaki csapat távozott. Mióta az új ZX10R földi formát öltött a tervez?asztalról, non-stop spekulálgatások mennek az új motor potenciáljáról kapcsolatban. A gyári alakulat nem jutott el?rébb a beállítások terén, ugyanazzal a chattering problémával küzdenek, mint ami a motogp-s Rossi-t is hátráltatta a 2006-os szezon els? felében. „Még mindig az els? kerék pattogásával küzdünk, ami egyel?re egyáltalán nem akar elt?nni. Az egész projektnek az elején vagyunk, de úgy érzem, gyorsan haladunk. Tisztában vagyunk vele, hogy az új ZX-ben hatalmas lehet?ségek vannak, amiket még nem tudunk teljesen kihasználni.” –mondta Laconi. A gyorsasági motoros VB királykategóriáját is megjárt Makoto Tamada szintén a Kawa elejének bizonytalanságára panaszkodott, ideje több mint egy másodperccel marad el az els?ét?l.

ugrás fel