Szvoboda Bence minden lehet?séget megkap a HTS Teamt?l, hogy sikeresen szerepeljen a motokrossz világbajnokság Cseh Nagydíján, az MX1-es kategóriában. A csapat vásárolt neki egy 2013-as 350-es KTM-et, emellett pedig gyári 52 mm-es WP telókkal, és full Akrapovic rendszerrel is felszerelik a technikát!
Pályafutása legnagyobb kihívása el?tt áll Szvoboda Bence, hazánk tehetséges motorversenyz?je. Augusztus 5-én ott lesz a motokrossz MotoGP-jének tartott MX1-es világbajnoki mez?nyben magyar csapatának, a HTS Teamnek köszönhet?en. Horváth Lajos csapatf?nök minden követ megmozgatott, hogy a lehet?ségekhez képest Bence semmiben sem szenvedjen hiányt. Erre a versenyre vásároltak neki egy vadiúj 350-es KTM-et, melyet majd a német Scott Racing Team tökéletesít. A f?próbára most hétvégén kerül sor, Bence a német bajnokság gaildorfi futamán debütál az új technika nyergében.
„Nem lesz ismeretlen számomra a motor, mert korábban már mehettem vele egy privát teszt keretén belül. Az jöv? modellévre szánt újításoknak köszönhet?en sokkal több er? szunnyad ebben a konstrukcióban. A blokk teljesen új. A magasabb fordulatszám eléréséhez könny?, titán szelepeket és meger?sített szelepfészkeket terveztek a motorhoz, más a hengerfej, más a vezérm?tengely, mások a szeleprugók. A leszabályozási fordulatszám így eléri a 13400-as percenkénti f?tengelyfordulatot. Olyan, mintha egy japán 450-essel mennék, közben pedig sokkal kezelhet?bb az egész csomag. Bízom benne, hogy a scottos mérnökgárda még több er?t tud majd kifacsarni bel?le.” – áradozott Bence az új motorról.
Szvoboda Bence ilyen vezetési tudással abszolút az elitbe való!
A németországi f?próba árulkodó lesz majd, mivel rengeteg vébés sztár is indulni fog. Bencének kevés külföldi tapasztalata van az MX1-es kategóriában, eddig csak egyszer nyílt lehet?sége a legnagyobbak között versenyezni, de rögtön edzést nyert, és a legjobb tízben motorozott, ami óriási meglepetés volt! Most is hasonló teljesítmény várható t?le, a jöv? hétvégén esedékes Cseh Nagydíjon pedig egyértelm?en pontszerzés a cél, ami korábban csak Németh Kornélnak sikerült ebben a kategóriában.
„Nincsenek irreális elvárásaink a vébével kapcsolatban, tisztában vagyunk vele, hogy a gyári versenyz?k elérhetetlen távolságban lesznek. A motokrosszban is igen nagy a különbség a gyári és a privát motorok között, de szerencsére itt a versenyz? többet hozzá tud tenni a végeredményhez, mint mondjuk a MotoGP-ben. Remélem, hogy találunk egy jó alapbeállítást Gaildorfban, amit aztán Loketben egy kicsit tovább finomítva szép eredményeket érhetünk el. Nem tudok elég hálás lenni a HTS Teamnek ezért a lehet?ségért, err?l álmodok már gyermekkorom óta!” – zárta gondolatait bizakodóan Szvoboda Bence.
forrás: HTS Team
Legutóbbi hozzászólások