Bombameglepetés született a Valenciában zajló Superbike-Pirelli teszt második és egyben utolsó napján. A sorozat újonca, ám a motorsportban már veteránnak számító Max Biaggi a számára teljesen ismeretlen K7-es Suzuki GSXR 1000-essel fantasztikus pályarekordot állított fel, ráadásul mindezt versenygumikon. 1’33.9-es ideje majd egy másodperccel jobb Troy Bayliss 2002-ben futott Superpole (edzésgumikon) idejénél, Toseland tegnapi legjobbjától pedig nyolc tizeddel van beljebb a római bombaköre.
Bár még nagyon a teszt-szezon elején járunk, a gyárak még csak tapogatóznak a 2007-es specifikájú motorok beállításaival, de Max Biaggi els?ségét azért ne kezeljük félvállról. A négyszeres 250-es világbajnok szinte a földbe döngölte nagynev? és rutinos ’bike-os vetélytársait, Baylissest?l, Toselandest?l, Hagástól, ami már önmagában is nagy fegyvertény, de Mad Max vessz?futását figyelembe véve egyenesen fantasztikus. Nem elég, hogy egy teljes szezont ki kellett hagynia a veterán taljánnak, még a Superbike motorok által támasztott új követelményeknek is meg kell felelnie. Jó lesz Max a széria gépen is!
„Valencia egy nagyon technikás pálya, nem sok ideje van az embernek leveg?höz jutni, hiszen a sikánok egymást érik. Nem a kedvenc pályám, de jó érzés volt meghajtani rajta a motort. Ez a sorozat tele van profi superbike-motorosokkal, és még nekem át is kell szoknom egy másfajta motorozási stílusra. A teszten két f? dolgot próbálgattunk: az egyik a kanyarbemeneteli sebesség növelése, a másik a Pirelli gumik hosszú távú viselkedésének vizsgálata. Szerettem volna kihozni a maxmimumot a motorból, hogy kell? információval tudjak szolgálni a japán mérnököknek.” – kommentálta az elmúlt két napot Mad Max.
A második helyen Lorenzo Lanzi végzett a 999-es Ducatival, míg csapattársa, az uralkodó világbajnok a harmadik helyen zárt. Egyel?re a bolognaiak új csodafegyvere nem kapta meg a homologizációt az FGSporttól, bár a múltban már volt arra példa, hogy a Ducatinak kedveztek Flamminiék. Egyel?re „egy speciális motor miatt” nem hajlandóak változtatni a szabályokon.
A Yamaha Italia is hadrendbe állította a 2007-es ezrest, ám az el?d sikereit egyel?re nem tudják megismételni Hagáék. A japán kamikáze állítása szerint még csak egy specifikájú blokkot gyártottak le, aminek van még mit változtatni a beállításain. A két motoros, Haga és Corser véleménye azonban megegyezett abban, miszerint az új vas er?sebb és kezesebben viselkedik a kanyarokban, valamint stabilabb a féktávokon.
A Ten Kate Hondánál a fejleszt?munka került el?térbe: Toseland az új leng?villát, az új kerekeket, a kipörgésgátlót tesztelte az utolsó tréning napon. A csapat másik motorosa, Roberto Rolfo ismét sereghajtóként zárta a tesztet.
A következ? Pirelli tesztekre Katarban kerül sor decemberben.
Pirelli teszt Valencia, második nap
|
|
Versenygumikon: Edzés gumikon : 2006 Valencia WSBK körid?k: Körrekordok:
|
Legutóbbi hozzászólások