Valami miatt a Ricardo Tormón mindig képes önmaga legjobbját hozni Troy Bayliss: így volt ez a Superbike-tesztsorozat második, egyben befejez? napján is. Tavaly is az ausztrál futotta a leggyorsabb kört Valenciában (1’33’7), idén is ? az els?, de magasabb id?vel – erre Bayliss mosolyogva csak annyit mond: ‘Öregszem.’ A Ducati nyergében a világbajnokkal puha gumikkal 1’34’102-t, versenyabroncsokkal 1’34’482-t produkált, mindkét összevetésben uralta a pályát. Bayliss korosodásánál jobban közrejátszott a 2006-osnál magasabb id?eredményekben, hogy fel-feltámadt a szél a hétf?i tesztnapon.
‘Nagyszer? munkát végeztünk, sikerült tovább javítani a 999 vezetési élményén, az eredménnyel is elégedett vagyok. Ha holnap lenne a futam, valószín?leg a tavaly használt gumikat tenném föl, mert kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt – de ki tudja, milyen állapotok várnak ránk egy hónap múlva. A csapat remek volt ebben a két napban, felkészültünk a doningtoni és az itteni, áprilisi versenyekre is.’
A csapattárs Lorenzo Lanzi – aki a délel?tti felvonást nyerte – minden esélyt megragadott, hogy ráverjen Baylissre legalább néhány tizedet: nem sikerült, bár nagyon közel járt. ‘Formában voltam, a motor is kiváló, megpróbáltam mindent. A fináléban talán sikerülhetett volna, de nagy volt a forgalom a pályán’ így az olasz, aki idénre végre eredményességben is feln?tt arra a szintre, ami egy gyári ducatistól elvárható. Mindazonáltal Valenciában meg kellett elégednie a harmadik hellyel, mert a másodikat elhappolta el?le – 19 ezreddel – a pokoli tempót diktáló hazai fiú, Ruben Xaus a tavalyi szezon gyári motorjával, a 999 F06-tal; amit ragyogóan felkészített a Borciani-féle Sterilgarda csapat.
Negyedik Biaggi, aki talán többet várt ett?l a két naptól, hiszen novemberben már bemutatta, hogy tud ? Valenciában 1’34 alá menni. Persze nem csak neki volt baja a beállításokkal: a yamahások fáradhatatlanul keresték a megoldást, hogy ne fogyjanak olyan ?rült módon a gumik versenytávon: Corsert és Hagát ez a jelenség nagyban visszavetette az els? vb-futamokon. Az ötödik, hatodik helyek ellenére nem boldogok. Meregalli csapatf?nök egyenesen kijelentette: ‘Bajban vagyunk, ez a gumiprobléma egy átok.’
Nincs ok nagy örömre a Kawasaki-boxban sem: Nieto nagy határozottsággal vezetett, de így is csak hetedik, s?t majdnem elragadta t?le pozícióját Muggeridge a tet?t?l talpig privát Alto Evolution Hondával. Muggas ezzel a motorral képes volt jobbat futni, mint Neukirchner és Laconi. Kagayama lemaradása érthet?, csúnya ausztráliai balesete után ült vissza a Suzukira.
A Supersport kategóriában is a beállításoknak jutott a f?szerep – a Ten Kate csapat hondásai kihagyták a tesztet, egyben az alkalmat arra, hogy összehasonlítsák magukat Curtain és Parkes R6-osaival illetve Foret agresszív Kawasakijával. Nem mintha kétségek lennének a CBR 600 RR versenyképességét illet?en, de idén nagyon feljött a konkurencia a WSS-ben; ezt mutatja Curtain veretes 1’37’126-os ideje, ami kevéssel marad el az 1’36’9-es pályacsúcstól (Charpentier tavalyi pole-jától). A csapattárs Parkes fél mp-t kapott, ami akár üzenetként is felfogható. Roccoli (2.) megint megvillant, alighanem meg kell tanulnunk a nevét: a jó formában lév?, vasárnapi gy?ztes Foretnél (3.) is jobbat ment. Századok döntöttek a 2.-3.-4. helyekr?l, negyedikként Fujiwara zárt legjobb hondásként. Talmácsi Gerg? hat pilótát megel?zve 19. az összesítésben, még 1’40-en belül (1’39’966).
Valencia: összesített id?eredmények
|
|
1 Bayliss Troy – Ducati Xerox Team – 1’34.102
|
Legutóbbi hozzászólások