Leon Haslam uralja, és végül magabiztosan meg is nyeri a valenciai Superbike els? versenyét, a végéig megtartva el?nyét. Megtörtént az, amire Tardozzi mesterék munkáját ugyancsak dicséri, egy BMW fordul el els?ként Corserrel a nyergében, aztán Checa, Biaggi, Haslam, Camier, Toseland, Crutchlow és a többiek sorban.
Checa harapós kedvében van az Althea Ducatin, el?zi az S1000RR-es szaktársat, aki igyekszik nem leszakadni. A negyedik körben azonban a spanyol megcsúszik, el nem esik, de a pályát elhagyja – így Corser papa visszaveszi a vezetést és megkísérli a lehetetlent, a versenytáv végéig meg?rizni fórját. Haslam érkezik rá, támadja és meg is töri az ellenállást – a gy?zelemért öt motoros vív ádáz harcot b? egy másodpercen belül: ez az idei SBK realitása hét körrel a kezdés után. Bármennyire is szoros azonban a viadal, mintha Haslamnak volna valami plusza az ellenfelekkel szemben.
A tizedik körben hat tizeddel vezet Toseland el?tt, aztán 0’9 lemaradással jön a múlt alkalommal duplázni tudó Biaggi, Corser hátránya két másodperc. Leszakadva Rea, Haga, Crutchlow és Lanzi közlekednek. Haga nagyon gyors, el?zi Rea kollégát és feljön ötödiknek nem sokkal ezután. A japán gyors, de sajnos a támadó tempó a futamgy?zelemhez ekkor már így is, úgy is kevés. Három körrel a vége el?tt Haslam stabil, két és fél szekundum fölötti el?nnyel bír, Biaggi a második, akit újabb két másodperccel JT követ. Ez is marad a végeredmény, egy nem túlságosan látványos, de mindenképpen küzdelmes els? versenyen vagyunk túl a Ricardo Tormón.
Valencia, els? verseny
|
|
1 91 Haslam L. (GBR) Suzuki GSX-R1000 |
A második futam aztán meghozza azt a pillanatot, amit az el?z? öt nem: az el?szezon alapján toronymagas favoritként kezelt gyári Ducati együttes egyik versenyz?je gy?zedelmeskedni tud. Noriyuki Haga húzza be a huszonötöt egyszer?nek nem mondható módon.
Négy kör után a versenyt meg kell szakítani egy célegyenesben történt baleset miatt: Andrews és Iannuzzo a részesei, anélkül, hogy egymáshoz értek volna – a pálya csupa olaj, törlés szükséges. Az incidens el?tt az élbolyban Checa és Biaggi indultak meg a legjobban, Crutchlow nem tudta kihasználni a pole pozíciója nyújtotta el?nyöket. A spanyol megint próbálkozott a szökéssel, ami a nyitányban a végzetét jelentette. Rea a második körben ennek ellenére átvette a vezetést, végre jól rajtolt és komolyan veszélyeztetett az indulás után – Leon Haslam viszont távol volt a vezet? helyekt?l, nyolcadik helyen jött el a start után. Checa visszavette az els? helyet, Biaggi alig valamivel lemaradva ellen?rizte a riválisokat. Hatalmas tempót diktáltak a srácok, amikor a Vermeulent Kawasakival helyettesít? Andrews az egyenesben, tisztázatlan körülmények között nekicsapódott a falnak. A balesetet az olasz Vittorio Iannuzzo sem tudta elkerülni. Jött a piros zászló és az új rajt, a már teljesített három körrel rövidített versenytávval.
Miután az orvosi szoba jelentése megnyugtatta a paddockot (eszerint komoly baja egyik motorosnak sincs, Andrewsnak ugyan eltört a bal lába, Iannuzzónak pedig a jobb keze, de az ütközések dinamikájából ítélve a dologból akár valami rosszabb is kisülhetett volna), jött is a rajt. A két Aprilia robbantott, Camier az élen, Biaggi mögötte, majd Checa a Ducatival és Rea a Hondával. Libasorban a többiek. Haga szépen zárkózik a vezet? bolyra, Haslam újfent a mez?nyben meccsel,
A meleg ellenére a tempó nagyobb, mint az els? fordulóban. Féltávnál Haga gondol egyet, vagy a fene tudja, mi történik, mindenesetre a japán elkezd úgy küzdeni, ahogyan ? tud. Egyértelm?en a gy?zelemre töré. Biaggit és Checát nem elég megel?znie, le is kell szakítania ?ket – de ebben a kegyelmi állapotban még ez is kikerül, ráadásul az 1198 F10 mindenben partner. Ne feledjük, Nori tavaly duplázni tudott ezen a pályán – most legalább egy futamgy?zelmet el szeretne könyvelni. Eközben Michel Fabrizio gurul be a boxba: újabb borzasztó hétvégén van túl az olasz.
Az utolsó három kört aligha fogják szívszanatóriumokban vetíteni: a három veterán óriási m?sort ad, keresztezik egymást az ívek, mintha csak egy 125-ös motorversenyt látnánk. Haga továbbra is stabilnak t?nik, de itt nüanszok döntenek. Az világos, hogy elszakadni nem tud, végül elegend? az a kis el?ny… mindenki maximális er?bedobással küzd tényleg a határon motorozva. Haga gy?z, Checa a második, Biaggi a harmadik. Haslam nagy hátránnyal negyedikként a célban, de ezek a pontok még jól fognak jönni neki: a víkend gy?ztese mégiscsak ?. A következ? állomás Assen, az id?pont április 25.
Hazai siker született a Supersportban: Joan Lascorz uralta végig a távot, miután a pole-ból indult Eugene Laverty a versenyen nem tudta hozni az id?mér?n mutatott formát – az els? körökben ugyan vezetett, de végül az ötödik helyig süllyedt vissza. Gy?z tehát a ZX-6R, megel?zve Kenan Sofouglu CBR-600RR-ét, a dobogó harmadik fokára pedig a daytonás Chaz Davies állhatott fel. Pozitív az összkép a Triumphnál, meghatározó er?vé fejl?dtek és a negyedik helyezettet is ?k adják Valenciában Salom személyében.
Valencia, második verseny
|
|
1 N. HAGA Ducati 1098R
|
Legutóbbi hozzászólások