Első verseny
Troy Corser 11-es számú Yamahája fordul elsőként, mögötte a pénteken és szombaton egyaránt ragyogóan gyorsköröző, elvileg sérült Bayliss és Toseland Hondája.
Utóbbi hamarosan teret veszít a felzárkózó Xaus, Haga kettőssel szemben: pokoli tempóban zárkózik ez a duó a vezetőkére. A harmadik körben már ez a négyesfogat diktálja a tempót, egymás hegyén-hátán haladnak: Corser vezet, druszája tapad, Xaus előzi Hagát. Odább Toseland és a remek köröket hozó Brookes, majd a többiek. Biaggi és Lanzi a darálóban.
Xaus nem nagyon zavartatja magát, a negyedik kör közepén bevág Bayliss elé belső íven, és máris Corser után veti magát.
Kevésnek kell eltelnie, hogy ugyanezt eljátssza a yamahással, és vezesse a futamot! Xaus megjelenése alaposan megkeverte az erőviszonyakat elől, Corser lassulni kezd például, maga elé kényszerül engedni japán csapattársát, aki elkeseredetten próbál valamit kezdeni Xausszal, majd Baylisst. Nitro Nori a nyolcadik körben támad kellő határozottsággal, jobban tud kigyorsítani mint a spanyol kolléga – ő vezet. A huszonöt pont sorsa, úgy tűnik, kettejük belügye lesz, miközben a harmadik helyért nyílt csata dúl Bayliss, Corser és a semmiből újra felbukkanó Toseland közt. A tizedik körben Xaus előz és az élre áll megint, bukik Nieto, Biaggi pedig kilencediknek jön föl Rolfo mögé, majd Fabrizióval vonatban megelőzik a honfitársat, és egy újabb helyet javítanak azzal, hogy Muggeridge kiesik előlük.
A 15. körre Xaus nyolc tizedesre dagasztja előnyét Hagával, 1"7-re Baylisszel, 2"6-ra Corserrel, 6"3-ra Toselanddel szemben – utóbbi föladta a harcot a dobogóért. A hatodik helyért Brookes foggal-körömmel ragaszkodik, ellenfele Fabrizio, Biaggit meg megelőzte Lanzi. A legjobb Kawasaki ebben a pillanatban a tizenegyedik helyen haladó Laconi. A hajrára már nem is a győztes, hanem a második helyezett kiléte a
kérdés: Haga és Bayliss vívnak egymással, de öt körrel a vége előtt az ausztrál ront, lesodródik az ideális ívről, ezzel ellenfele megszökik. Lanzi bődületes végjátékot tartogat, egy körön belül hatodiknak hozza föl magát Fabrizio és Brookes rovására. Hárommal a leintés előtt még behozható lenne Xaus fórja (1"1), ám a különbség ahelyett, hogy csökkenne, egy újabb tizeddel nő. Ruben ura a helyzetnek, elsőként intik le a Borciani-féle együttes motorosát, Haga +1"9-cel második, Bayliss megpróbáltatásai ellenére harmadik. A továbbiakban Corser, Toseland, Lanzi, Fabrizio és Biaggi érnek célba.
Második verseny
A Yamahák fordulnak elsőként, Toseland pedig nem keveset tesz kockára annak érdekében, hogy ne kelljen a darálóban sínylődnie – határozottan, agresszíven nyomul be harmadiknak, oly’ módon kikönyökölve magának a pozíciót, hogy azért a jégkorongban két perces kiállítás járna. És nem éri be
ennyivel: Corsert egy lendülettel megelőzi, de jön az első futam győztese, Xaus is, aki nélkül unalmas is lenne a valenciai verseny. Hatan közlekednek egy szekundumon belül, óriási csata bontakozik ki: Xaus áll az élre, Haga nem hagyja, visszazár, majdnem ütközés a vége… a japánnak engednie kell, ezzel aztán Toseland is megelőzi. A japán azonban kőkemény, azonnal van válasza, és visszaveszi korábbi helyét az angolok bajnokától. A további sorrend Bayliss, Lanzi, Corser, Biaggi és Laconi.
A nyolcadik kör elején Haga egy kigyorsításnál maga mögött hagyja Xaust, és vezet. Toseland a célegyenesben bújik be Xaus szélrányékába, majd ki onnan, végül a Honda bevág a 999-es Ducati elé.
Biaggi a kertek alatt úgy tűnik, sikeresen megszabadul Lanzitól, ötödik, és jó eséllyel zárkózhat a vezető négyesre…
ez sikerül is. A tizenegyedik körben máris Bayliss akad a Kalóz útjába, az olasz előz, de túl szélesen ér a kanyarba, az ausztrál könnyedén visszavág. A soron következő körben viszont Bayliss ront, jó száz métert tesz meg a bukótérben, s amíg ott halad, ketten is megelőzik. A legelején Haga és Toseland meccselnek, bő másfél mp az előnyük Xausszal szemben, akit határozottan támad Biaggi. Sőt, ott is hagyja…
Hét kör még, Toseland vezet, és valószínúleg ekkor jelzik neki, hogy Biaggi közelít. Az angol veszi a nyúlcipőt, vagyis próbálja venni, de nem tud gyorsabb köröket menni, mint bárki más. Az egyedüli, aki csalja a métereket, az Max.
Ráadásul Haga zavarórepülései is hatékonyak, a japán időlegesen megint az élre áll, ezzel is jelentősen lassítva Toselandet – hamarosan hárman harcolnak már a hőn áhított győzelemért. Toseland és Haga folyamatosan váltogatják a pozíciókat, Biaggi csak les, nézi, hol a rés, hol lehetne átbújni. Az utolsó kör felénél járva már támadni kell: meg is teszi, Haga bánja. Toseland viszont hibátlanul vezet, rajta nem lehet fogást találni: megérdemelten győz az angol, negyedszer az idei évadban. Negyedikként a célban Xaus, majd a Ducati kettőse, ezúttal Lanzival előrébb.
SBK, Valencia:
eredmények |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Első verseny 1 Xaus Ducati 999 F06 37’14.606 Második verseny 1 Toseland J. Honda CBR1000RR 37’02.596 23 A bajnokság állása Valencia után
|
Legutóbbi hozzászólások