EST. 2002

Valóban jó ez az M1?

Jeremy Burgess, Rossi m?szaki f?nöke is elégedetten vonta meg az elmúlt
három hónap mérlegét.
‘Malajziában és Ausztráliában jelent?seket léptünk
el?re. Természetesen a Yamaha Motor Company már korábban is dolgozott, azonban
Valentino csak a 2004-es naptári évben ülhetett föl el?ször az M1-re a korábbi
szerz?dése miatt. Azok a döntések, amelyeket ez alatt az id? alatt hoztunk,
összhangban vannak a Yamaha elképzeléseivel: egy irányba haladunk, és ez
. Valójában azonban sokkal kevesebbet változtattunk a motoron, mint azt
az emberek hinnék. Ezenkívül nem kevés id? és energia van a Michelin versenyanyagának
tesztelésében’.

Rossi számára az YZR-M1 nemcsak (ahogy korábban mondta) ‘szórakoztató’
motor: er?sségei közé tartozik a jó man?verezhet?ség és a váz. Burgess számára
a kék villám egyszer?en ‘a Nagydíjak gy?ztese!’

Ezek után a kihirdetett célkit?zés magától értet?d?en a gy?zelem. Még akkor
is, ha Rossi nemrég még óvatosan fogalmazott,
vonakodott magasra tenni a
lécet, és inkább dobogós helyekr?l beszélt. Burgess mester megfogalmazása szerint:
?nekünk van gy?zelem-kultúránk és nem azért vagyunk itt, hogy szórakozzunk.
Ez lehet az egyetlen cél, nekem ez is immár negyed évszázada, és nem hiszem,
hogy ezen változtatni kellene. Nem akarok gy?zelmek nélküli évet, és kész.

‘Természetesen el?ttünk is ismert, hogy a Honda milyen technológiai
forrásokkal rendelkezik,
és hogy a kapacitás számukra nem probléma. Várjuk,
hogy pályán lássuk ?ket, hogy megfigyelhessük a viselkedésüket. Nem hinném,
hogy nagyon aggódnunk kéne amiatt, amit ?k csinálnak, egyszer?en jobbnak
kell lennünk náluk
.’

Rossi, el?rejelzése szerint Phillip Island-en lesz legjobban elemében,
hiszan az ausztrál pálya fekszik leginkább a vezetési stílusának. A cél azonban
egy olyan M1 elérése, amely minden GP-helyszínen versenyképes. ‘Nem privilegizálhatunk
bizonyos pályákat, minden ringen er?snek kell lennünk. Ha ez nem így
van, akkor nincs mentség’ zárta szavait Jeremy Burgess.

ugrás fel