EST. 2002

Van, akinek bejött a válság

Válság, leszálló ág, csapat nélküli bajnokok, csapatok támogatók nélkül, vérzivatar és fogaknak csikorgatása. Az utolsó egy-másfél évben a lehet? legsötétebb arcát mutatta a motoros ipar és kereskedelem, amelynek minden résztvev? valamilyen formában áldozata. Kivéve talán egyetlenegyet, amely a nagy globális recesszió ellenére azt adja hírül, hogy megduplázza termelését. Igaz, ez nem akkora lépték, mintha egy Honda duplázná meg, de a 200% akkor is figyelemre méltó.

A Royal Enfield Motors ez a gyártó, amelyet angolnak ismerünk sokan, eredetét tekintve az is, tulajdonosi összetételét nézve már nem annyira. A konstrukt?r India és Délkelet-Ázsia motorizációjával van elfoglalva ebben az id?szakban, azaz a Föld nev? bolygó egyik olyan térségében tevékeny, ahol még fejl?dik a motoros piac. És az el?rejelzés szerint valóban expanzió el?tt áll a márka, hiszen az idei 52 ezer legyártott járm?vet 2011-ben 70 ezerre, 2012-ben pedig mintegy 90 ezerre, 2013-ban pedig 100 ezerre kívánják felduzzasztani.

Azért ez komoly vállalkozásnak ígérkezik, meglátjuk, mi sikerül a nagyratör? tervekb?l. Új modellekkel készülnek, természetesen els?sorban a célpiacokra, illetve átalakítás el?tt áll a Chennai városában található üzem, ahová az átépítéssel új gyártási technológiát is telepítenek.

"Az amerikai fogyasztók pozitívan viszonyulnak a termékeinkhez" – mondja Kevin Mahoney, a Royal Enfield USA marketingigazgatója. "Ez bátorít bennünket, és arra ösztönöz, hogy még jobban aknázzuk ki a lehet?ségeinket. A márka nagy változások el?tt áll."

ugrás fel