Azt lehetett sejteni, hogy Antonio Cairolival számolni kell majd 2009-ben, de azt még a Ramon, De Dycker és Philippaerts féle nagyágyúk sem gondolhatták komolyan, hogy a fiatal szicíliai egyb?l lemossa ?ket a pályájáról. Pedig ez történt!
Cairoli már 2007-ben ráijesztett az MX1-es mez?nyre, mikor amolyan kalandként elindult a Donington Parkban, és rögtön meg is nyerte a Brit Nagydíjat. Idén aztán robbantott: a nagyágyúkkal teli mez?nyben világbajnok lett újoncként!
A címszerzés mozgóképekben
“El sem hiszem, ami velem történik. Nem számítottam ekkora sikerre az els? évben. Az elmúlt években azt lehetett látni, hogy kell legalább két év az MX2-es srácoknak még megszokják a légkört, meg a nagyobb motorokat. Már azon is meglep?dtem, hogy a harmadik forduló után én viseltem a vörös rajtszámtáblát.” – lelkendezett a friss világbajnok.
A sors fintora, hogy azt a Max Naglt gy?zte a le az idei kiírásban, aki jöv?re a csapattársa lesz. Igen, Cairoli hét év után megválik a Yamahától. Egészen pontosan a Yamaha válik meg a de Carli csapattól, ugyanis anyagi nehézségekre hivatkozva, elvették az olasz istállótól a gyári támogatást.
Ilyen sem fordult még el? a világbajnokságon, hát egyszer ennek is el kell kezd?dnie! A gazdasági válság begy?r?zött, s?t talán els?ként érintette a motorgyárakat. És úgy látszik, a hangvillásoknak sokkal fontosabbak a gyorsasági bajnokságok (SBK, MotoGP), mint a terepszakágak. Még ha egy világbajnok alakulatot is kell megszüntetniük, meghozták a drasztikus döntést.
Claudio De Carli és Antonio Cairoli persze nem sokági maradt parlagon, a KTM lényegében beolvasztotta az olaszokat az MX1-es gyári alakulatába. Jöv?re már De Carli úr menedzseli a csapatot, míg Stefan Evertsenk a kicsiket kell istápolnia. Az osztrákok részér?l nagyon okos lépés volt ez, hiszen ne felejtsük, a királykategóriában 1985 óta nincs világbajnoki címük?k! Így 2010-ben minden esélyük meg lesz a hódításra, de talán már az is vigasz lehet számukra, ha az ? motorjukon díszeleg az 1-es rajtszám.
Cairoli megkoronázása nagyszer? el?étel volt az olaszoknak az idei Nemzetek Krosszára készül?dvén. Az olasz krosszos minden id?k legsikeresebb terepez?jének számít hazájában – már ami a gy?zelmek számát illeti -, mert ezzel a titulussal “csak” egyenlíteni tudott Alessio Chiodival. A nagy el?d háromszor nyerte meg a kiskategóriát, Cairoli viszont mindkét géposztályban felért a csúcsra! Ebben már nem csak Olaszországban számít csúcstartónak, hanem a világon is. Ennyi id?sen ezt még nem tudta senki elérni a világbajnokságon.
Cairoli 2002-ben csatlakozott az elithez, els? megvillanása 2004-ben volt, mikor megnyerte Namurban – a világbajnokság egyik legnehezebb katlanja – a Belga Nagydíjat. Egy évre rá már bajnok volt, hat GP-gy?zelemmel leigázta az MX2-es sztárokat. 2006-ban ugyan alulmaradt a jelenleg az amerikai trónért küzd? Chris Pourcellel szemben, de ebben az is közrejátszott, hogy az idény nagy részét a technikával küzdve kellett teljesítenie.
2007-ben újra a csúcsra ért, szinte végig dominálta az évet: 21 futamot és 10 nagydíjat nyert. 2008-ban sérülés miatt nem lehetett háromszoros világbajnok a kicsik között, de 2009-ben sikerült történelmet írnia. 23 évesen, minden id?k legfiatalabb krosszosa lett, aki mindkét géposztályban világbajnoki címet ünnepelhetett.
Most már csak az a kérdés, hogy a térdsérülése ellenére rajthoz áll-e hazai pályán a Nemzetek Krosszán? Még egy ilyen alkalma nem lesz megverni az amerikai válogatottat, akik az utóbbi öt év leggyengébb csapatával készülnek megvédeni a bajnoki címüket.
Az MX rovat f?támogatója
|
Legutóbbi hozzászólások