Dzsúdózott, kenuzott és az ETO szakosztályában kézilabdázott nyolc esztendejig, majd egy térdsérülés miatt le kellett állnia.
Az enduróra azt követ?en nyergelt át, hogy unokaöccse életét vesztette motorbalesetben.
Els? profi versenyén 1999-ben állt rajthoz egy Yamaha WR400-zal, két
év elteltével a hazai ob els? osztályban indult KTM-mel. Ekkor lett tagja a
magyar enduró-válogatottnak. A versenyzés mellett a gy?ri KTM-kereskedés vezet?je.
N?s, egy öt- és egy hatéves kislány édesapja (akik kétéves koruk óta motoroznak).
‘Aki belekóstol a terepmotorozásba, az könnyen a rabja lesz, egy bizonyos
szint felett pedig szinte kötelez?en életformává válik ez a sport. Hogy mi fogott
meg benne? A legtöbb sportág versenyz?i beszámolhatnak arról az érzésr?l, amely
az adrenalinszint emelkedésével önti el az embert. A versenyzés izgalma,
a küzdelem heve hajt el?re, a kihívás, az akadályok leküzdése pedig olyan pluszt
ad, amelyért érdemes küzdeni. Már nem tudnám elképzelni az életem motorozás
nélkül’ írja hivatalos honlapján, a www.dakarmotor.hu-n
Varga, (az oldalon további információk olvashatók a magyar motoros indulóról
és az idei Dakar-raliról).
A Dakaron használt motorja egy 660 kcm-es, egyhengeres, négyütem? KTM,
amelyet kimondottan hosszú távra, extrém körülmények közé fejlesztett az osztrák
gyár. A gyári Rally motort enduró futóm?vel és gumikkal szerelik, ezért kiválóan
bírja a terepakadályokat és az ugratásokat. A szériamotorhoz képest némi
átalakításra szükség volt Varga Ákos méretei miatt (190 cm magas, 95 kg),
mindenekel?tt magasabbra tették a kormányt és hozzáigazították a futóm?vet.
A közel 80 LE-s blokkon alig kellett állítani. Az átlagos terepmotoroktól több
tekintetben eltér a KTM 660 Rally, amivel az idei motoros Dakar-pilóták legnagyobb
része (152 sportoló, a mez?ny 80%-a) indult.
Tömege 160 kg a szokványos 110-120-hoz képest. Telitankolva (ötven liter üzemanyag
fér a négyes osztású tankba) 210 kg-ot, azaz sport-kategóriás súlyt nyom.
Képek: Leposa Zsolt
Kapcsolódó cikkeink |
Gy?riek a százban |
Legutóbbi hozzászólások