– Melyik a kedvenc pályád (itthon, külföldön)?
– A sorrend: Cartagena, Pannónia Ring, Brno, Hungaroring, Rijeka, Most,
A1-Ring. Idáig ezeken a pályákon mentem. A Hungaroringt?l lakom kb. 5 percre,
és ezen a pályán valahogy mindig szerencsém volt.
– Ha befejezed a motorozást, akkor mit szeretnél csinálni?
– A motorozással foglalkozni továbbra is. Lenne kedvem összedobni egy vb-s
csapatot, de csak az SBK-ba. Ott mintha családiasabb lenne a hangulat.
– Kik a szponzoraid?
– Brakeless Motocenter, Yamaha Hungária, Yamaha Harmati, G.Gecco, Fürjes Kellékház
Kft, Nissin (Motorparts), és még nagyon sok mindenkinek tartozok köszönettel.
– Hogy latod a magyar motorsport helyzetét? Mit változtatnál?
– Huhh! Hát nem valami fényes, de van némi fejl?dés. A f? gond szerintem
a hozzáállással van, és ebbe beleértek sok mindenkit. Aki jó helyen van,
az lehúzza a b?rt amir?l tudja, aki igazán szívvel-lélekkel csinálná, az
nem kerül jó helyre, meg el?bb vagy utóbb elfogy az energiája. Félre ne
értsen valaki, én nem sajnálok semmit senkit?l, amit tisztességgel és sok munkával
elért, csak sajna (véleményem szerint) nem ez a jellemz?.
A versenyz?k hozzáállásával (tisztelet a kivételnek) is van némi gond, ugyanis
ha valaki elért valamit (amire természetesen büszkének kell lenni), akkor ?
onnantól királynak érzi magát, aki a világ legtehetségesebb és legfaszább
versenyz?je, és valahogy a tisztelet meg az alázat mások felé hiányzik.
És persze ha fordul a kocka, akkor ugyanez van a másik oldalról.
Szerintem sok ügyes, tehetség motoros van Magyarországon, csak valahogy nem
kapnak/kapunk elég megjelenést. Mondjuk nem esne rosszul, ha egy Eb eredményt
is bemondanának a f?bb kereskedelmi csatornákon, merthogy még ezt sem teszik
meg. Egy közvetítésr?l nem is álmodom, pedig az embereket érdeklik a technikai
sportok.
A baj az, hogy nem ismerik annyira a motorsportot, a versenyz?ket és így
távoli az egész. Persze ehhez az is közrejátszik, hogy akár a belép?jegyek
egy átlag család számára is elérhetetlenek. Szerintem a néz?térre ingyen be
kéne engedni az embereket, s?t az els? két évben még egy kólát is adnék nekik,
ha végignézik a versenyt. Persze ehhez kell t?ke, pénz meg elszántság a motorozás
felé…
– Most EU-s ország lettünk több lehet?ség van külföldön
versenyezni?
– Szerintem nincs változás, az én köreimet legalább is nem érinti. Talán
a határon való átjutás könnyebb lett.
– Hogy készülsz a következ? szezonra?
– Télen kicsit a tanulásra is kell figyelnem, mivel f?iskolára járok. Heti egyszer
egy fedett gokart pályán összegy?lünk jó páran versenyz?k versenyrobogókkal
és gyilkoljuk egymást. Kaptam a Yamahátol egy YZ250F krosszmotort tavaszig,
így egy kicsit kcrosszozni is tudok végre. És persze a fizikai felkészülésre
próbálok odafigyelni egy kis kondizással otthon.
– Szerinted nem lenne szükség egy érdekvédelmi szervezetre,
ami a versenyz?ket segítené?
– De, minden segítség fontos lenne. Jó lenne, ha valaki meghallgatná ‘panaszainkat’,
kéréseinket, kérdéseinket. Igazából nem tudunk kihez fordulni. Mindenki megy
a saját feje után, amit el tud intézni, azt elintézi, amit nem, tud azt
nem.
– Üzenj valamit az olvasóknak!
– Jöjjenek ki minél többen a versenyekre és drukkoljanak valakinek!
Legutóbbi hozzászólások