EST. 2002

Városi vagány – Yamaha XT125X

Váz/futóm?: sportolási szempontoknak és utcai közlekedésre is elég merev a váz, futóm?ve keményebbre van hangolva egy kicsit, mint az enduróknak, ami aszfalton kifejezetten jót tesz a kanyarsebességnek. Az üléspozíció kb. 170 cm-es magasságig kényelmes, mert a motor mérete inkább serdül?knek lett kitalálva, ezért ideális választás lehet lányoknak és alacsonyabbaknak is.

Fék: elöl-hátul szimpla tárcsaféket szereltek a kerekekre, elöl 260 mm-es tárcsával két dugattyús úszóágyazású féknyereggel, hátul 220 mm-es tárcsával és úszóágyazású egy dugattyús féknyereggel. Az els? fék stoppiezásra is alkalmas, ezért bátran lehet vele ezt is tanulgatni.

Kezelhet?ség: ha már megszoktuk a kezel?szervek m?ködését, minden jól kézre esik és jól használható. Ami pályán zavart engem, az az, hogy amire kitalálták, pont arra kell egy kicsit átalakítani, mert a lábtartók túl mélyen és nagyon elöl vannak, amit?l pályán, már egy lassabb kanyarban is könnyen leérnek. Ha viszont feljebb kerülnének, akkor már csak a gumik tapadása szabna határt a dönthet?ségnek, ami egyébként egyik oldalról a másikra gyerekjáték.

Szerintem direkt rakták ide a lábtartókat, mert a kezd? motorosok csoportját célozza meg a Yamaha marketing osztálya ezzel a modellel, így vigyáznak a testi épségükre. Városi forgalomban viszont ideális, kényelmes testhelyzet alakítható ki rajta.

Yamaha XT125X teszt

Összegzés: ha a fiamnak leérne róla a lába, akkor már ilyennel motorozna. De én is szívesen használtam a városban, f?leg a kedvez? fogyasztása és a kezelhet?sége miatt, még ha úgy néztem is ki rajta a 190 centimmel, mint majom a köször?kövön.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
üzleteiben.

 

M?szaki adatok

Motor

 

Motortípus:

négyütem?, egyhengeres

Motorh?tés:

Leveg?h?téses

Henger?rtartalom:

124 cc

Furat x Löket:

54 x 54 mm

Kompressziós arány:

10:1

Maximális teljesítmény:

12.5 LE @ 8000 fordulatnál

Maximális nyomaték:

1.19 kgm @ 5500 fordulatnál

Karburátor:

VM20SS

Gyújtási rendszer:

CDI

Indítási rendszer:

Elektromos indítás

Váltórendszer:

5 sebességes

Végs? hajtás:

Lánc

Üzemanyagtank kapacitás:

10 liter

Váz  

Els? felfüggesztés:

Hidraulikus teleszkópvilla

Hátsó felfüggesztés:

Monocross

Els? fék:

Szimpla tárcsa, Ř 260mm

Hátsó fék:

Szimpla tárcsa, Ř 220mm

Els? gumi:

100/80-17

Hátsó gumi:

130/70-17

Méretek  

Hosszúság (mm):

1995mm

Szélesség (mm):

840mm

Magasság (mm):

1085mm

Ülésmagasság (mm):

830mm

Tengelytáv (mm):

1335mm

Minimális hasmagasság (mm):

190mm

Saját tömeg (kg):

106 kg

 

ugrás fel