EST. 2002

Vége néhány Yamahának is

Tudni illik, hogy az Euro 2 és 3 között korántsem volt akkora az ugrás szigorításban, mint az Euro 3 és 4 között – a törvény szerint sokkal tisztább járású motorokat szabad csak gyártani 2017-t?l, s így azok az er?források, melyek egyáltalán nem, vagy csak túl magas költségek és/vagy teljesítményveszteségek árán tudnák elérni az új határértékeket, most könyörtelenül mennek a levesbe…

Az egyik ilyen a Kawasaki királytengelyes W800-asa melyr?l nem rég szóltunk, s mint kiderült, a Yamaha is kivonni kényszerül két roppant sikeres modelljét, az XJR1300-at és az XT660Z Ténérét.

A négyhengeres, légh?téses izomgép gyökerei egészen 1995-ig, az els? XJR1200 debütálásáig nyúlnak vissza, s?t, a blokk alapjai még annál is régebbre. Meglehet, hogy alig két éve frissítették a jelenlegi 1.3-ast, jöv?re már nem szerepel majd a Yamaha árlistában.

Ugyanez a sors vár a 660-as Ténérére, noha annak egyhengerese sokkal modernebb konstrukció az XJR-énél vagy az említett W800-nál. A kalandgép kivonásának oka, hogy jön az MT-07 alapjaira épül? új Ténéré!

Fotó: visordown.com

Várhatóan XT700Z Ténéré néven mutatják majd be az új modellt, ami nem csupán henger?rtartalomban növekszik majd, de, mivel alapjait a nagyszer? MT-07-es adja, hengerszámban is kett?z?dni fog: a nagy, 1200-ashoz hasonlóan a „kis” Ténéré is soros kéthengeres lesz – egyedülálló módon a kategóriájában.

ugrás fel