Befejez?dött Phillip Islanden a Yamaha SBK-alakulatának
tesztelése, amelynek során Noriyuki Haga (vissza)ült az iwatai négyhengeresre.
Andrew Pitt a második és a harmadik munkanapon is gyorsabbnak bizonyult a japánok
csillagánál: a Supersport ex-világbajnoka 1’33”9-et ment a Pirelli puha gumijaival,
míg Haga nem javított 1’35”1-es mért körén. Hozzátartozik a dolgokhoz, hogy
míg Nori-Chan els? ízben ült a Yamahára, addig Pitt novemberben s decemberben
két alkalommal már tesztelte a motort, és jobb formában is van.
Az utolsó felvonás teljes egészében a gumiknak szenteltetett: a Giorgio Barbier
vezette Pirelli-stáb ugyanazt az anyagot bocsátotta a hangvillások rendelkezésére,
amit egy héttel korábban Troy Corserék kaptak (Corser hasonló körülmények
között 1’33”2-t futott). Egyértelm?, hogy a 2005-ös R1 SBK még nincs a GSX-R
szintjén, de a suzukisok tesztmunkája már korábban kezdetét vette.
Sem Pitt, sem Haga nem végeztek nagydíj-szimulációt: az ausztrál a délel?tt
során ment néhány gyors kört 1’35-ön belül, kisvártatva Haga is felvette ezt
a ritmust. A múlt héten, a ‘hosszú távú motorpróba’ során Corser 1’33”6-os
legjobb körid?t írt a táblára, összesítve pedig 18 másodperccel javította
meg Laconi és a gyári Ducati 2004-es futamidejét.
Haga fáradtan, de elégedetten hagyta el Ausztráliát: ‘Jókora lemaradásban
vagyunk az ellenfeleinkhez képest, most is elég sok id?t elvesztegettem
a megfelel? vezetési beállításokkal. Idén nagyon korán kezd?dik a világbajnokság
(Katari Nagydíj, február 26., szombat – a szerk.), ez számunkra nem a legjobb.
De amikor eljön az ideje, megpróbálunk a legjobbak között lenni.‘
Jelen pillanatban a Yamaha Italia együttese a begy?jtött adatokat elemzi, és
az analízis alapján döntik el, hogy pályára lépnek-e Valenciában február
7-8-án, vagy a katari Losail ringen tesztelnek pontosan egy héttel a vb-t
indító közel-keleti futam el?tt (február 19-20.). Valenciában mindenesetre ott
lesznek a gyári Ducatik (Toseland, Laconi és Lanzi) és a Ten Kate Hondái (Vermeulen
és Muggeridge).
Szomorú hír az ausztráliai Yamaha-teszt kapcsán, hogy a második munkanapon
elesett az R6 Supersportot próbáló 37 éves Kevin Curtain. Az ausztrál
versenyz? felállt a baleset után, és úgy t?nt, nincs semmi baja, ám az orvosi
vizsgálat kiderítette, hogy a válla megrepedt. Helyén Wilco Zeelemberg tesztpilóta
dolgozott, akinek a neve a gyorsasági 250-es osztályából csenghet ismer?sen.
Kapcsolódó cikkeink |
SBK: Haga az YZF-R1-en |
SBK: A Yamaha Ausztráliábann |
Legutóbbi hozzászólások