Az egykori olimpiai, világ-, és Európa-bajnok, profi világbajnok ökölvívó, Kovács Kokó István azt hitte, több mint húsz éves motorozást követ?en már senki sem tud újat mutatni számára a kétkerek?ek világában. Amikor négy napon keresztül a legendás Harley-Davidson egyik legnépszer?bb modellcsaládjának legújabb verziójával, egy 2012-es Softail Slimmel száguldozhatott, egyszer?en más értelmet kapott a számára a motorozás. Azonnal összebarátkozott a „vassal”, amely elmondása szerint megismerkedtette ?t az önfeledt szabadság élményével, és bármerre járt, rá kellett jönnie, ezzel a motorral egyszer?en nem lehet elbújni.
A Harley-Davidson ismét nagyot alkotott. A Softail család egyik legújabb verziója, a Slim egy igazi kedvencévé válhat annak, aki megveszi. A modell igazi nyers és tiszta érzelmeket áraszt magából, és abszolút csak a modellre jellemz? egyéni jegyekkel van ellátva. Van stílusa, igazi örököse a legendás 1940-es Harley-nek, ugyanakkor minden megvan benne, amit a XXI. század megkövetel.
Ma már pontosan ezeket vallja Kovács Kokó István is, aki négy napon keresztül egy 2012-es Softail Slim modellt tesztelve érezhette át életében el?ször, milyen érzés egy Harley nyergéb?l látni a világot.
„Amikor valaki több mint húsz esztend?n keresztül motorozik valaki, majd felül egy Harley-re, azonnal rájön, mit is jelent az önfeledt szabadság élménye. Egyszer?en más értelmet kapott a motorozás, és minden egyes pillanatban központi figura voltam az úton. Rég voltam ilyen népszer?, rengetegen jöttek oda hozzám, kérdeztek a járgányról, fotót készítettek, volt, hogy csak a motorról, de ha bementem valahova, amikor kijöttem, mindig álltak a Harley mellett. Ez alatt a négy nap alatt rájöttem, mit is jelent egy Harley tulajdonosának lenni. Ezzel megérkezel valahova, nem pedig odaérsz” – fogalmazott az egykori olimpiai, világ-, és Európa-bajnok, profi világbajnok ökölvívó.
A rutinos motorosnak számító Kokó szerint a közel 1700 köbcentis gép nagyon jól osztja el az erejét, és még akkor is jól lehetett vele haladni, ha egy alacsonyabb fokozatba váltott. A Softail Slim hangja méltó a legendás márkához, és amikor a motor felveszi az utazósebességét, remekül alkalmazkodik az útviszonyokhoz, könnyen vezethet? és irányítható.
„Sokan állítják, ha valakinek japán motorja van, az megszokta a tökéletes kényelmet. Nos, az amerikai modellek, akárcsak az általam próbált Slim ugyan keményebb, de élménymotorozásra vagy egy 50-100 kilométeres kirándulásra tökéletesen alkalmas. Ráadásul a szépség és az élvezet oltárán fel kell áldozni a sebességet, ugyanis egy Harley nem alkalmas arra, hogy száguldozzunk vele az autópályán. A súlypontja nagyon jól el van osztva, tökéletesen fordul kis íven is, de azt mindenképpen tudni kell, hogy kezd?motornak semmiképpen sem ajánlott, ugyanis ha valaki egy ilyen vassal akar közlekedni, annak nem árt, ha van már némi motoros tapasztalata” – jelentette ki Kokó.
Az egykori ökölvívó azon a véleményen van, hogy a postások és a pizzafutárok ne a Softail Slimet válasszák munkaeszköznek. Mert egyrészt nehezen lehetne vele szállítani, másrészt néhány kilométer megteltével tökéletesen megfeledkezne a munkájáról.
Amit tudni kell a tesztelt modellr?l…
Softail Slim
Legf?bb jellemz?k
– széles ‘Hollywood’ rudak
– festett acél felni
– retró félhold a lépcs?kön
– vágott sárvéd?
– fényes fekete Cats Eye konzol
– retró sebességmér? ív
– sz?l? alakú ülés
– ABS
M?szaki adatok
Gyártási év: 2012
Hosszúság: 2350 mm
Ülésmagasság: 650 mm
Üzemanyagtartály: 18.9 l
Száraz tömeg: 305 kg
Motor: légh?téses Twin Cam 103B
Henger?rtartalom: 1690 ccm3
Nyomaték: 132 Nm/3250/ford./perc
Kerekek, gumik:
Els?: 16”, Dunlop® D402F MT90B16
Hátsó: 16”, Dunlop® D402 MU85B16
A tesztelt modell ára: 6.380.000 Ft, amely tartalmazza már az ÁFÁ-t és a regisztrációs adót
Legutóbbi hozzászólások