EST. 2002

Versenymotor teszt II.

Küls?: els?re a motor fényezése a ‘legfigyelemfelkelt?bb’, amir?l Mike Tomi (www.miket.hu) tehet leginkább. Ez a szürke-sárga design nagyon el lett találva, már messzir?l tudja mindenki, hogy egy Full-Gas-os motor érkezik a látóhatáron. A magasított plexi (duble-bubble) Puig gyártmányú, és Dúzs Petiti?l származik, akárcsak az idomok.

A Suzuki méretei még ebben a versenyváltozatban is elegend?ek, az én magasságommal simán elfértem rajta. Az ülés keménysége is sokat segít a pályán való motorozáshoz, mert a gyári ülés túl puha, ami nem tudja visszaadni annyira a hátsó futóm? m?ködését, ezért kicserélték erre a vékonyabb szivacsra. A tankon kapott helyet a körid?mér? kijelz?je, amin látni lehet az éppen megtett kör idejét, és vissza lehet nézni rajta az összes mért id?t.

Motor/váltó: ez maradt teljesen gyári. A kipufogórendszeren kívül csak az áttételt cserélték ki 16:45 fogszám helyet 15:43-ra.
A váltó olyan Suzukisan keményen kapcsolható, ezen még lehetne fejleszteni – csak az igényesség kedvéért, mert így is ellátja a feladatát.

Váz/futóm?: ez is gyári teljesen. A beállítások a Tomi súlyára lettek bel?ve.

suzuki GSX-R 600 teszt

Fék: az alul-felül radiális egységet csak egy fém fékcs?vel lehetett jobbá tenni, amit?l nagyon határozottá vált a motor lassulása. A gyári betétek lassítják legjobban a motort így ez is maradt az eredeti konfigurációban. A fékcsövet viszont mindenféleképpen cserélni kellett, mert a Suzuki nem túl min?ségi csövekkel dobja piacra ezeket a motorokat. Ezt – ha tehetitek – utcára is cseréljétek ki, mert ismer?sökkel többször el?fordult idén, hogy a fékkar a gázmarkolaton koppant, utána a bukósisakjuk meg az aszfalton.

Összegzés: aki a pályanapokra akar egy könnyen és élvezetesen kezelhet? motort magának, annak ez a GSX-R600-as mindenféleképpen egy jó választás. De ne feledjétek, ezeket a minimális átalakításokat mindenféleképpen el kell végezni rajta a saját biztonságunk és pénztárcánk érdekében, mert ha a gyári fékcs? puhasága miatt a gyári idomokkal dobjátok el a vasat, akkor sokkal többe kerül, mintha kicseréltétek volna ezekre az utángyártott alkatrészekre ?ket.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Fotók: Mike Tamás

Kapcsolódó cikkeink
Versenymotor teszt I.
ugrás fel