EST. 2002

Versenyszellem – Aprilia RSV mille R

Természetesn tudjuk már, hogy miféle bestiával van dolgunk, tehát nem egy limuzinként
kezeltük. Az RSV egy igazi versenymotor, így bármiféle komfort, vagy
touring elvárás fölösleges volt. Ha mást nem, annyit elmondhatunk, hogy az RSV
nagy méretének köszönhet?en, bármilyen magasságú pilóta elfér rajta.
Talán az ülésmagasság (820 mm) egy kicsit kellemetlen lehet azok számára, akik
alacsonyabbak 1 m 70 cm-nél. A motor sokat fejl?dött, és ez érezhet? is.
A szó szoros értelmében érezhet? mechanikai zaja kisebb (erre szükség is volt)
és a rázkódás is sokkal elviselhet?bb. Egyszóval modernebb, precízebb, szinte
japán.
Viszont melegszív? maradt. A motor továbbra is ellenálhatatlan vágyat
érez, hogy a lóer?ket a talajra közvetítse, de ez sokkal finomabban történik,
mint eddig.

Azt mondhatnánk, hogy ez a motor továbbra is a csúcson maradt a teljesítmény
szempontjából, és emellett erogációjában fejl?dött. Mintha egy telivért
szelidítettek volna meg, melyet most már édes szavakkal is rendre utasíthatunk.
Ennek köszönhet?en jobb eredményeket érhetünk el kevesebb fáradtsággal. Egy
kicsit egyszer?bb, emberibb, de még mindig osztályels?, hogyha arról
van szó, hogy meg kell mutatnia ragadozó fogait. Nem is fejl?dhetett volna jobb
irányba a V60-as, bravo!

Ahhoz, hogy az azonos lökettérfogatú négyhengersekkel versenyre kelhessen,
még hiányzik néhány lóer?
, de ez csak azok számára jelent gondot, akik versenyezni
szeretnének (Superstock). Hogyha tudtok, maradjatok távol a városi szakaszoktól
és a forgalomtól, mert az RSV nem szereti a talaj egyenetlenségeit és
a korlátokat. Sokat fáradoztok majd, ha ilyen ketrecbe zárjátok. A pálya
az ? igazi otthona
, az R itt mesésen könnyen vezethet?. Mintha csökkent
volna a tömege, de valójában err?l nincsen szó. Mindig meglepett minket a megnövekedett
irányíthatóság és a pontosság
, mely az els? futóm?vet jellemzi fékezés közben.
Ez a sugárirányban ható dugattyúknak köszönhet?, mely nagy el?relépést jelent
a fékberendezés teljesítményében. A hátsó fék is javult, a felfüggesztések
pedig minden igényt kielégítenek és a beállítási lehet?ségek is határtalanok.

És végül itt a pattogásgátló is: nincs szükség rá, hogy Hagák vagy Edwardsok
legyünk, hogy a PPC rendszer pozitív hatását érezzük. A fékezés és a
gyorsítás ’tisztábbá’ vált. Ha szeretitek a m?fajt, az R be fog jönni – nagyon.

ugrás fel