EST. 2002

Vespa Granturismo

Úton a Vespa Granturismoval

Hogyan megy? Az ergonómiában a Piaggio mindig a legjobb volt. Az új Vespa nem
hazudtolja meg magát, méretre szabott helyet biztosítva, amely szinte mindenki
számára alkalmas. Az ülés nem magas, sem nem alacsony, sem nem széles sem nem
keskeny. A kormány is csak annyira széles, amennyi pont kell, jó magasságban
áll, jó távolságban a testt?l, jó egyenesen. Minden oké, még egy Coast to Coast
(egyik strandról a másikra *a ford) után is, fáradtságnak nyoma sincs. Az irányítás
a szokásos Piaggio. A kapcsolók jó min?ség?ek, az indexét pl. könny? használni,
de a fényfelvillantásra nincsen ilyen kézre álló lehet?ség.

KETTESBEN Szépek és funkcionálisak az utas számára kihúzható pedálok:
alumíniumból vannak, jól illeszkednek a karosszériához, egy másodperc alatt
kipattinthatók, kényelmes támaszt nyújtanak. Az oldaltámaszték az a bizonyos
rugós fajtájú, amelynél mindig attól szokás félni, hogy visszapattan abban a
pillanatban, amint rátámasztjuk a motort. Egy modernebb, biztonsági rendszerrel
és kattanással nyíló támaszték jobban esett volna.

RÓMAI VAKÁCIÓK Kátyúk, úthiányok, hungarocell kockák, padkák… Rómában
minden megtalálható, ami próbára teheti egy robogó felfüggesztéseit. A Vespa
Granturismo átment a vizsgán, mivel képes volt egy id?s hölgy méltóságával vennie
a legalattomosabb lyukakat is. Ez a merev, karosszériával egybeépített fémváznak,
a 12 hüvelykes kerekeknek, és a jól szabályozott lengéscsillapítóknak köszönhet?.
Az akusztikai jelleg is jó szint?, a motor hangja telt, városias.
Fürge és vidám Szokatlanul nagy lépés a Vespa számára, de az irányíthatóság
igazi városi jelleg? maradt. A robogók stabilitásának igazi próbáját jelent?
lámpához való el?reevickélés is természetes könnyedséggel hajtható végre, a
motor még szinte álló helyzetben is jól egyensúlyozható. Még Róma utcáin is,
melyek mintha szappanból készültek volna pedig, könny? az el?zés, és a kanyarodás
is jó ívvel hajtható végre.

LEHELETFINOM A leheletnél is finomabb fékek fémjelzik a Vespa stílusát.
Megszorítva a fékeket, a Vespa megfelel? fékutat tesz meg.

VIRÁGBÓL VIRÁGBA Az új Piaggio motorok modern és er?s motorok, itt az
új Vespa jellemz?ihez alkalmazkodtak, melyek a város egyik pontjáról a másikra
jutás sebességét tartják szem el?tt. A 125-ös is meglep?en jól húzza a GT-t,
amely jól gyorsul, a legizmosabb robogókkal is tartja a versenyt. A 200-as teltebb,
és jobb a gyorsulása, illetve a végsebessége is: a sebességmér? elérheti a 120
km/h-t is.

ugrás fel