EST. 2002

Vezetéstechnikai tanácsok: Hogyan motorozz utassal?

Két személlyel a rugózás puhábbnak érz?dik, a motor lustábban kanyarodik, mégis hamarabb leér a lábtartó. Ez azért van, mert a hátsó kerékre jutó többletsúly miatt a rugó jobban összeül, és a villaszög is megváltozik. Ilyenkor kell a motor fenekét megemelni a hátsó rugóstag „el?feszítésével”. Rosszabb lesz továbbá a motor gyorsulása, végsebessége, n? a fogyasztása, és a legfontosabb: hosszabb lesz a fékút!

Szöveg: Biztonságos Motorozásért Alapítvány

Kezeld finom átmenetekkel a gázt és a féket, hogy utasodnak ne kelljen folyamatosan izomból kapaszkodnia. A váltásokat a szokásosnál lassabban, enyhén csúsztatott kuplunggal hajtsd végre. Onnan tudod, ha jól csinálod, hogy nem ver?dik össze folyton a bukósisakotok. Amikor meg kell állni, hosszabban fékezz, és a fékút végén finoman engedd ki a féket, nehogy a nyakadba csússzon az utas.

Motoron az utas is aktívan részt vesz a vezetésben, hiszen mozgása jelent?s hatással van a súlypontra. Két személlyel légy mindig kiszámítható, hiszen utasod csak így tudhatja, mit kell tennie az adott pillanatban. A fel- és leszállásnál stabilan támaszkodj meg, és irányítsd társadat, nehogy akkor boruljatok fel. Mivel kétszemélyes motorozásnál nem csak a saját, hanem utasod élete is a Te kezedben van, legyél a szokásosnál is sokkal óvatosabb!

A cikk megjelenését támogatja a SHOX.

ugrás fel