EST. 2002

Virágzik az akkumulátorcsere ökoszisztéma – a Gogoro átlépte az 1 millió legyártott akkumulátort

Gogoro Battery Swapping innovatív programot 2015-ben vezették be a piacokra, mely megoldást kínált az olcsó elektromos városi robogók lassú töltés problémájára. Az alacsony költségvetésű városi járműveknél a gyorstöltő használata nem minden esetben optimális, ráadásul a termék végfelhasználói árát is megemeli.

Az automata akkumulátorcsere állomások kiküszöbölik a készenléti időt, hiszen egy csere ideje csupán töredéke a leggyorsabb töltési időnek. Az időn felül megoldja azt a problémát is, hogy a felhasználó mozgassa töltőt a cél állomások között.

A rendszer legnagyobb hátránya, az automaták telepítése a rendszer hatóterületén belül, illetve a közös platform. Ebből viták is születtek a gyártok között, de a Gogoro rendszere hazájában etalonként üzemel, megmutatva a világnak, hogy lehet városi rendszert üzemeltetni a mikromobilitási eszközök határán felül is. Tajvanon az elektromos kerékpárok 95%-án találunk Gogoro emblémát, már összesen 7 gyártó csatlakozott a cserélhető akkumulátorok ökoszisztémájához. Jelenleg Tajpej teljes motor eladásának (elektromos és hagyományos) 25%-át a Gogoro kompatibilis modellek adják.

„A Gogoro milliomodik akkumulátora bizonyíték arra, hogy a nyitott akkumulátorcsere ökoszisztéma virágzik, megkönnyítve az elektromos járművek eladását a gyártók széles körében.” – mondta Horace Luke, a Gogoro alapítója, elnök-vezérigazgatója. „2015-ös indulásunk óta a Gogoro több mint 255 millió akkumulátorcserét regisztrált, és ügyfeleinkkel közösen 384 millió kiló szén-dioxidot(CO2) takarítottunk meg.”

2021-ben a Guidehouse Insight a könnyű elektromos városi járművek területén világelsőnek rangsorolta a Gogoro hálózatot. A számok alá támasztják a döntést: több mint 450.000 felhasználó, több mint 10.000 GoStation állomás, legalább 2300 külön helyszínen. A napi akkumulátor csere eléri a 340.000 darabot, összesen pedig 255 millió csere történt a rendszer indulása óta. 2022-ben a Gogoro állomások száma meghaladta az üzemanyagtöltő állomások számát Tajvanon.

A Gogoro rendszerek sokoldalúságát bizonyítja, hogy az első generációs akkumulátorok (2015) is kompatibilisek az új motorokkal és a GoStation összes generációjával.

Ez a célja a Powered By Gogoro Network (PBGN) programnak is, amelynek célja, felgyorsítsa a hálózat fejlődését és növekedését a Gogoro Development Kit (GDK) alapján. A GDK a Gogoro partnerei számára korlátlan hozzáférést biztosít a technológiához.

ugrás fel