EST. 2002

Visszatérhet a BMW S1000R

Boxermotoros BMW sportmotor várható az igen ritkán téved? német Motorrad magazin forrásai szerint. A bajor brand eladásai az új S1000RR-rel és a legutóbbi R-sorozat kéthengereseivel elég jól hasítanak idén, miért ne raknának össze a kett?b?l egy motort a kedélyek fokozására?

A legutóbbi R1200 er?forrás még a GS-ben is kellemes 125 lóer?re volt képes, így nem a valóságtól elrugaszkodott elképzelés, ha 150 lóer? körüli csúcsteljesítményre számítunk az új S jel? modellben.

BMW S1000R

A BMW boxer sportmotor ötlete korántsem ördögt?l való. Több próbálkozás is volt az elmúlt évtizedekben egy megbízható megoldás megalkotására, ott volt 2006-2007-ben az R1200S, 2008 és 2012 között a maga korában drágának számító HP2 Sport, vagy anno 1992-ben a potenciális WSBK motor prototípus R1, ami akkor még b?ven nem a Yamaha sportmotorját jelentette. A motornak vízh?téses, hengerenként négyszelepes, DOHC kéthengeres boxer blokkja volt és kettéosztott h?t?je, hogy elég hely jusson a Telelever els? felfüggesztésnek. Mára az R1200 sorozatban a vízh?tés, a DOHC hengerenkénti négy szelep és a két részb?l álló h?t? mind sztenderd.

Nyilván nem lesz az S1000R soha er?sebb, mint a 200 lóer?s S1000RR, de nem is a versenypálya lesz az igazi otthona, ezzel együtt a boxer motor köré épített utcai sportmotor ötlete az igénytelen kardánhajtással és a nyomatékbányával vonzó lehet?ség.

ugrás fel