EST. 2002

Visszatérhet a sportmotorok piacára a Laverda


A Laverda visszatérhet a sportmotorok piacára.
Elkészültek a tervek az SFC 800 prototípusáról, amelyben a Rotax párhuzamos blokkja kap helyet, ugyanaz, amely a BMW F800-ban is.

A Moto Guzzin kívül van még egy olyan történelmi jelent?ség? motormárka a Piaggio csoport kezében, amely hamarosan visszatérhet a színre: ez a Laverda. A legendás név már-már feledésbe is merült, az RSV Mille kéthengeresével szerelt SFC1000-es prototípust belepte a por. Rocco Sabbelli Piaggio-vezet? meg azt mondta, nem látja, ‘milyen hasznot tudna hozni a Laverda márka a csoportnak’, mert csak egy nagyon sz?k, ám annál fanatikusabb rajongói rétege van.

A képeken látható SFC1000 a milánói Szalon egyik királyn?je volt 2003-ban, mégis megvalósulatlan maradt, nem kezdték gyártani, csak egy korlátozott darabszámú el?széria készült bel?le.

A narancssárgának ez az árnyalata, amilyenre a Laverda pingálni szokta a gépeit, már hiányzott a szemünknek. Ez a szín maga is márkavédjegy, akárcsak az SFC típusjelzés, mely egykor a legyõzhetetlen motorok szimbóluma volt.

[motorinfo.hu], 2003. január 29.

Mindez három éve történt. Azót annyit fordult a világ, hogy az az Aprilia és a BMW technikai együttm?ködésre szerz?dtek egymással. A boldog id?k emlékét ?rz? korábbi közös munka, a Pegaso blokkját megkapó F650 után az új korszakban a két gyár egy új egyhengeres-család kidolgozásán fáradozik, amelyet nagy valószín?séggel a 2006-os Intermot kiállításon mutatnak majd be. Ezekben a motorokban egy teljesen áttervezett Rotax er?forrás kap helyet.

A legutóbbi milánói szalonon bemutatott BMW F800 újabb adag kreatív szikrával látta el a noalei tervez?ket. Massimo és Piero Laverda idejében voltak jellemz?ek az efféle szikrák: a testvérpár legendát alkotott a párhuzamos kéthengeresek híres családjával. A Laverda feltámasztásának ötlete az építészetileg a nagy el?dökhöz hasonló (de már nem házon belül gyártandó) blokkal ellátott motorok által már az apriliás termékfejleszt? menedzsereké. Remélik, hogy meg tudják gy?zni Sabellit, változtassa meg álláspontját a márkával kapcsolatban. (Az alsó képen: egy az olasz motormítoszok közül: 750 SF a hetvenes évekb?l. A legutolsó gyártott változat.)

ugrás fel