EST. 2002

Wanted játék

Az én történetem.

Azt mondják az nem is igazi motoros, aki egyszer legalább nem esik.

Éjeeeeeeeeen!

Megkaptam pénteken a du. 2h-kor, 3 hét várakozás után a király 0km-es Kawámat
(ZX636R). Az els? motorom. Igaz, Pestr?l egész Debrecenig kellett utaznom érte,
ami IC-vel is 3 óra. De az els? méter gurulás után azt mondtam megérte. Bele is
diktáltam már 730Km-t 2 nap alatt. Pedig még nem is az az igazi 118LE és még csak
4000-es fordulatig forgathatom.

Vasárnap du. 6 körül az Örs vezér terét?l nem messze egy balos kanyar a küls?
sávban, a sáv küls? szélén, haladtam kb. 40 50-nel. A kanyar közepén egy kék kopott
1200-es lada bevágott elém. Két lehet?ségem volt. Vagy hagyom elvinni az els?
kerekem és én mint potyautas bekopogok a lada hátsó ablakán vagy megpróbálok jobbra
menekülni. Én ez utobbit választottam, kb 1 századmásodperc alatt. Haladtam is
jobbra, persze ahogy kell egy kanyarban, balra bedölve, csak az út szélén volt
kb fél méter széles aszfalt törmeléken nem tudtam megtartani a motort. Így kicsit
még jobban jobbra sodródtam és az út jobb szélén lév? kb 1 méter magas dombon
landoltam a magam és a motorom bal oldalán. :-(( Szerencsére semminek se csapódtam
neki csak csúsztam a földön.
Szegény 636-os Kawa. Fáj a szivem. Akkor vettem észre, hogy a moci a bal lábamon
van. Ekkor valami isteni sugallatra úgy döntöttem, hogy 1 mozdulattal leemelem.
Ez sikerült is. Most visszagondolva fogalmam sincs hogy csináltam, mert 171kilo.
Talán csak azért mert a hátulja volt rajta.
Valami elektromos kütyünek köszönhet?en a motor leált és a kerék se szedte szét
a lábam. De lehet hogy egyszer?en csak lefúladt. Viszon a bal sípcsontomon van
egy nagy pukli. Amit pócolnom és jegelnem kell. Valamint a bokámon és a térdemen
a b?r er?sen keveredett a földel mindkét helyen fél-fél tenyérnyi területen. Szerencsére
ott már nem volt aszfalt. A ruhámat gyakorlatilag 0-ra amortizáltam (Sajnos nem
motoros ruha, csak b?r kabát és b?rnadrág. Els? dolgom lesz egy profi motoros
ruhár beszerezni). Mikor megláttam, hogy a jobb bokámból másodpercenként kb fél
deci vér folyik, úgy gondoltam ideje lenne továbbállni és esetleg meglátogatni
egy dokit. A mocit izgalmamba sikerült olyan gyorsan felemelnem, hogy a másik
oldalára dölt. Szerencsére nagyon lassan, mert amennyire bírtam visszatartottam.
Össz sérülés tehát két index- azért kett? mert a jobb oldalon csak az sérült –
Az els? m?anyag burok 1 helyen eltört. A plexin és lámpán a visszapillantón még
esztétikai sérülés sincs. A m?anyag búrkot tartó vékony fém csö elhajlott bal
oldalon. A bal oldali burkolaton könnyebb esztétikai sérülés. (Ma, hétf?n derült
ki kb 160-180eFt az alkatrészek és a szerelése.)
Megúsztam. Ja!! A lada sehol. A motor második próbálkozásra felállt. Pfúúúúú.
Mégiscsak 171kiló. Viszont beindítás után egyb?l leállt. Ekkor kértem János barátomtól
segítséget, akinek ez úton is szeretném még egyszer nagyon megköszönni. Míg János
odaért az egy keresked?nél sikerült a sebeiment kimosnom vizzel és els?segélyben
részesítettem magam. (Ekkor már volt els?segély csomagom, mert úgy hallottam a
rend szigorú örei hatalmuk teljes súlyával sújtanak le rám ha nincs.) Mikor János
megérkezett elmonmdtam neki mi történt és probáltuk a mocit gyors átnézés és helyzetelemzés
után beindítani. Ekkor valahogy a motor már els? recsentésre indult, és nem is
állt le. El tudtam gurulni a garázsig. Csak a lábamból folyt a vér egész úton,
mert a kötés természtesen pár perc alalt átázott.
Egy szó mint száz ezután korház, fert?tlenítés -ez kicsit fájón érintett f?leg
mikor a sebet kinyitották és 3-4 féleképp nyomtak bele minél több jódot, némi
hidrogénes fert?tlenítés után-, kötözés, tetenusz, röntgen, recept 3.5-4 órában
és mehetek, de sajnos csak hazáig és egy alvás után másnap reggel újabb kötözés
és fert?tlenítés.

Most egy nap elteltével itthon ülök, azt tervezem milyen ruhát veszek és hol és
hogy tudom a gépem minél gyorsabban 100%-ra hozni. Valamint naponta a fent említett
stílusú fert?tlenítésre és kötözésre járok még egy hétig. Ha nem kötöznek, akkor
nekem kell jegelni. Mindez persze csak akkor, ha nem akarom elveszteni a lábam.

Enyhe válon veregetéssel üdvözlöm magam a motorosok világában. :-(( :-))

A történetnek 2 tanulsága van. Ajánlom minden motorosnak fogadja meg.

Els?: Miel?tt megveszed a motorod feltétlen szerezz be megfelel? motoros
ruhát és csizmát. Én is úgy gondoltam, hogy ezt a két hetet kibirom motoros ruha
nélkül, amíg megjön a következ? havi fizum.
Második: Nem szabad a sáv szélén motorzni. Minden esetben a közepén, ha
többsávos az út, ha 1 sávos, akkor a felez?vonalhoz minél közelebb, nehogy valakinek
is eszébe jusson bevágni eléd. Ezzel az a baj, hogy a kresz tudósai nem így találták
ki és az oktatók sem így tanítják. Ha a vizsgán nem húzódsz a sáv jobb széllére
fa..n meghúznak. De ha az életben is ezt csinálod, akár bele is halhatsz.

Zoli

ugrás fel