EST. 2002

Wanted játék

Sziasztok!

Az els? motorom történetét szeretném megosztani veletek. 1993-ban
tanultam meg motorozni, két igazi állat osztálytársam segítségével.
Persze mikor máskor lehetne jobban tanulni, mint télen, -5 fokban,
keszty? nékül, és mi mással, ha nem Szimoval. (mindkett?jüknek az
volt) 10 perc után kockára fagytam, de azt már tudtam, hogy elkezdek
gy?jteni, és el?bb-utóbb veszek magamnak én is valami motort.

94 májusára sikerült is összegy?jtenem 18 akkor még zöld ezrest, és
elindultam Szimo-néz?be. Találtam is egy megfelel?nek t?n? példányt
Gödön. Lebeszéltem a már említett két cimborámmal, hogy mint
szakemberek(az egyik srác egyszer már szétszedte a karburátort:))))
jöjjenek el velem, mert én ugye fingot nem értettem a motorokhoz, és
vegyük meg, ha jó a gép. Meg is néztük, fordultam vele egyet az akkor
létez? 10 perces, télen szerzett motorozási gyakorlatommal.
Kihuzattam 60-ig, majd fékeztem. Mivel elindult és megállt, nálam
átment a teszten. :))) Cimborák is ránéztek, OK. Megvettük, és
elindultunk Pestre. Jogosítvány természetesen nem volt. Húztam
mögöttük vígan hatvannal, szememmel közben lestem a zsarukat, de
az érzés természetesen óriási volt. Teltek a kilométerek, és szépen
lassan kezdtek távolodni t?lem. Húztam, mint állat, de 55-nél többet
nem ment. Nem baj, biztos szembeszél van, és az ? gépük picit
er?sebb. Pár kilométerrel kés?bb tankoltunk, és szóltam, hogy 50-nel
menjünk. Gépeket inditjuk, enyém nem indul. Biztos béna vagyok,
odaadtam nekik, hogy leheljenek életet bele. Rutinosan betolták.
Mentünk tovább, majd a történelem természetesen ismételte önmagát.
Távolodtak, húztam, nem ment. Csutkagáz, 50, pár km múlva 45, aztán
40, majd mire hazaértünk már csak 35 volt a végsebesség. Fogyasztás:
4.5l/100km.

Nem baj, életem els? gépjárm?vét megszereztem, hangulatom az
egekben. Megbeszéljük, hogy másnap átjönnek, és "megszereljük". Igy

is lett. Másnap ott voltak, és tanakodtunk, hogy mi lehet a hiba. A már
említett, motorszerelésben rutinos kolléga szerint nézzük meg a
karbit. :)))))))) Mi mást is tehetnénk, ha már egyszer máshoz nem
értünk, nem igaz? Szétszedtük, kitisztítottuk, semmi változás. Nem
indult, csak tolásra. A motorszerelés ezennel befejeztük. Sok huza-
vona és érdekl?dés után, egy öreg szaki levette a hengerfejet, majd a
röhög?görcs és az ámulat közötti állapoban közölte, hogy lötyög a
dugattyú a hengerben. Egyszer?en nem is érti, hogyan tudtam
beindítani. Nos, én tudtam. 3 Sportcip?m lyukadt ki a rudgosás, és vagy
5 pólóm a tolást okozta esések következtében. Kitartó voltam,
nem? :))))) Ajánlata: 5 rongyért megcsinálja f?tengelyfelúítással
együtt. Megköszöntem, hazamentem, és mivel ennyi pénzem nem volt,
gondoltam megcsinálom én. Némi tapasztalatom végülis már van,
nem? :)))) Szépen körbekérdezgettem, hogy hogyan csináljam. Azok
alapján neki is álltam. Minden renden volt egészen addig, amíg szét
nem húztam a blokkot, és szét nem gurultak a váltó kis golyócskái. :))))

A tököm tele volt, úgyhogy elkezdtem gy?jteni, a blokkot úgy ahogy
volt, kosárban eladtam, és hónapokkal kés?bb vettem 12 ezerért egy
másikat. A gép muzsikált és én boldog voltam megint. Itt akár vége is
lehetne a történetnek, ha a történelem nem akarná mindíg ismételni
önmagát. Alig mentem el 100 km-t, amikor is azt vettem észre, hogy a
végsebesség szépen lassan csökken. 65,60,55,50,45…….40. :))))))))
+"!%%!+/(%=)!!!!!!!!!!!! Hogyaza /=()!/%+%+!%=/!!!!!!!! Majd
szétvetett az ideg! Csutkagázon 40??!! Mivel azonban pénzem nem
volt, motorozni meg kellett, ezért használtam így. Persze mindenhová
csutkán közlekedtem, tipikus digitális gázadagolással. :))))))))))) Az
érdekes az volt, hogy mindig els? rugásra indult, és ilyen használat
mellett a fogyasztás 1.6l/100km volt!!! Kés?bb kiderült, hogy el volt
dugulva a kipuffogó, és ez volt a f? ok, csak ezt én akkor nem tudtam.

Tanulság 1: Be kellett lássam, hogy nem elég csak motorozni, szerelni
is tudni kell. Azóta szépen összecsipegettem egy minimális tudást,
amely kés?bb nagy segítségemre volt, amikor SK generáloztam meg a
350-es RD-met.

Tanulság 2: Miután egy-két év múlva eladtam, megvettem életem
legjobb Simsonját. 70-es tuning volt, ment mint az állat, és sosem
romlott el. Jártam vele a Balatonnál, a Mátrában, de még a Szelídi tónál
is. Szóval ha valaki hasonló cip?ben jár, ne búsuljon! Minden
hullámvölgyet fellendülés követ. Legalábbis reméljük. :)))

Üdv:

Matyi
FZR250, Simson

ugrás fel