A BMW Racing Team Toth számára nem volt sétagalopp az asseni hétvége, a szakadó es? mellett sorozatos technikai nehézségek is próbára tették a két pilótát. Ifj. Tóth Imre az els? futamon a huszonötödik rajtkockából sajnos elrontotta a rajtot, amib?l sikerült néhány helyet javítania, és a huszadik helyen zárta a versenyt. A második futam kezdetét az es? teljesen felborította, háromszor rajtolt el a mez?ny, majd végül rövidített versenytávot, tíz kört kellett a versenyz?knek teljesíteniük. Imi a zord körülmények ellenére végigment, tizenhatodik lett, vagyis épp lemaradt a pontszerzésr?l.
„Nincs mit szépítenem, nagyon rossz volt minden. Elszúrtam a rajtokat, nem volt tempóm egyik futamon sem, ráadásul a vizes gumikkal a motor ismét másként ment még az egyenesekben is, mint ahogy azt gondoltuk. Rengeteg munka vár ránk, hogy úgy szerepeljünk, ahogy azt szeretnénk, annak ellenére, hogy ismét csak egy kis szerencse hiányzott ahhoz, hogy megszerezzük az idei els? vb-pontunkat. Ebb?l a hétvégéb?l is tanulnunk kell. A BMW szakembere nagyon sokat segített nekem a beállításoknál, és abban reménykedem, hogy már Imolában meg lesz az eredménye a közös munkának” – értékelte a versenyeken nyújtott teljesítményét Imi.
Nyilatkozatában érzünk némi csalódottságot. Reméljük, a csapat hamar el?rántja a nyulat a kalapból, és végre sikerül kihozniuk a BMW-b?l azt, amivel a hosszú évek óta kitartó és lelkes Imi végre megmutathatja, mire képes.
Csapattársa, Sebestyén Péter az els? futamot nem tudta befejezni, a második futamban pedig már elindulni sem tudott. Pedig biztatóan indult a vasárnap, Peti a reggeli warm-upon olyan id?t ment, amivel megfutotta a limitet, így mindenki izgatottan várta, mit hoz az els? verseny. A remény az els? három kör után elszállt, Peti motorjából folyni kezdett az olaj, ami miatt kiintették a versenyb?l. A problémát a második futamig nem sikerült megoldani, így Peti azon már rajthoz állni sem tudott.
„Nagyon boldog voltam, hogy sikerült a limitet a reggeli warm-up alatt teljesítenem, ám az örömöm ezzel véget is ért, ugyanis már ekkor éreztem, hogy gondok vannak a teleszkópommal. A rajtom ennek ellenére jól sikerült, egész jó pár kört mentem, amikor kiintettek. Kiderült, a blokkom is megsérült, így cserélni kellett volna, ami megoldhatatlan volt a második futam kezdetéig, így számomra befejez?dött a verseny. ?szintén bevallom, nem erre számítottam, hatalmas a csalódottságom, ráadásul a beállítások terén továbbra sincs el?relépés” – szomorkodott Peti.
A csapat bízik benne, hogy két hét múlva Imolában végre kiderül, technikai mal?rök nélkül mire képes a magyar duó. Mi is. Hajrá magyarok!
A Superstock1000 és Superstock600 kategóriák számára Assen még csak az idei második verseny volt, ?k kimaradtak a Phillip Island-i körb?l.
A Superstock1000ben a Pedercini Racing Team versenyz?je, Németh Balázs az edzéseken jól teljesített, az összes edzést a top tizenötben zárta, és a szombati id?mér?n a tizenötödik rajtpozíciót szerezte meg. A vasárnapi rajtot az es? és a Superbike futamok csúszása miatt majd két órával el kellett halasztani, és a rajtot megel?z?en a pályát jelent?s mennyiség? víz borította. Mivel Balázsnak nem volt tapasztalata vizes pályán a Kawasakival, kissé óvatosan kezdett. Rögtön az els? körökben javított néhány helyet a rajtpozíciójához képest, majd Fabio Masseit üldözve feljött a kilencedik helyre, és ezt a helyet meg is tartotta a leintésig. Ez hét pontot jelent az ifjú magyarnak, ezzel két futam után a 14. helyet foglalja el az összetettben.
„Sokat kellett várni a Superstock 1000 futam rajtjára, az id?járási körülmények miatt elhalasztották a második Superbike futamot, és ezért a miénk is csúszott. Nehéz dolgunk volt a vizes beállításokkal, mert még nem mentem vízen a motorral, ezért csak találomra tudtuk beállítani. A rajtom jól sikerült, és az els? pár kanyarban is jöttem el?re pár helyet. Az els? néhány körben próbáltam visszafogni magam, hiszen még nem volt tapasztalatom a motorral es?ben, és csapatom is azt javasolta, hogy óvatosan kezdjek. A verseny közben kialakult egy kisebb csoport, és az el?ttünk lév? boly már elszakadt t?lünk jelent?sen. Tudtam, hogy nem tökéletesek a beállításaim, és sokat csúszkáltam a kigyorsításokon, ezért nem akartam túler?ltetni, inkább kicsit a végére tartogatva beálltam Massei mögé. ? is a végére tartogathatta az erejét, mert az utolsó két kört meghúzta nagyon, ezért nem sikerült megel?znöm, csak a tempót tudtam tartani vele. Összességében örülök az eredménynek én is és a csapat is, megszereztem az els? pontjaimat ebben az évben, szárazon és vízen is sikerült jó tempót mennem. Otthon megpróbálok minél többet edzeni a következ? futamig, és bízom benne, hogy Imolában sikerül megismételni majd a top tizes eredményt.” – mondta Balázs.
Bódis Richárd képviseli Magyarországot és a Team Talmacsit a Superstock600 mez?nyben. Javuló beállítások, javuló körid?k jellemezték Ricsi asseni versenyhétvégéjét. Az id?mér? edzésen jó ideig a legjobb tíz között volt, majd végül a tizenötödik rajtkockát sikerült megszereznie. Az id?járás sajnos itt is közbeszólt, a Superstock600-ra is es?ben került sor. Ricsi még sosem ment es?s versenyen, ami ?t is óvatosságra intette. A versenytáv felénél beázott a m?szerfala, ami okozott kisebb elektronikai problémákat, de helytállt és végül célba ért a huszonnegyedik helyen.
„Az id?mér?n minden a lehet? legjobb irányban haladt, aztán jött az es?, és keresztülhúzta a dolgokat. Látva a hatalmas mennyiség? vizet a pályán, a célom az volt, hogy minél több tapasztalatot szerezzek, hiszek korábban még nem versenyeztem ilyen körülmények között. Hogy ezt a feladatot teljesíteni tudjam, talán kicsit óvatosabban is mentem, de legközelebb már sokkal többet vállalnék.” – nyilatkozta Ricsi.
„Nehéz feladat volt Ricsi számára a verseny teljesítése, mert karrierje folyamán es?ben még nem versenyzett. Most tizenhárom kör alatt megtapasztalhatta, hogy milyen vizes körülmények között motorozni. A csapat munkájával iszonyatosan elégedett vagyok, a rajtrácson nyújtott szervezett és villámgyors teljesítményük el?tt pedig (a hirtelen jött es? miatti gumicsere miatt) le a kalappal.” – tette hozzá a csapatf?nök, Talmácsi Gábor.
A Superbike Világbajnokság és a FIM Superstock 600 és 1000 kupák következ? futamaira május 9-11-én kerül sor az olaszországi Imolában.
Legutóbbi hozzászólások