EST. 2002

WSBK, Donington Park: Bayliss hozza az els?t, majd Kiyonari

Els? verseny

Közel sem írjuk le a pálya reális állapotát, ha csak egyszer?en lemostoházzuk a körülményeket. Mint az olajba panírozott friss takony, úgy csúszik az éjjeli es?kb?l megmaradó víz-por elegye, és ez bizony megsarcolja a mez?ny jó pár pilótáját. Hiába Kiyonari frenetikus rajtja, pár kör múlva elveszti a motor hátulját, így Bayliss veszi át a stafétát. Troy papa megindul, de a helyi men?, a brit superbike bajnokságban is brillírozó Tom Sykes nem adja olcsón a hazai aranyat, és egyre impozánsabb tempóval kezdi elbizonytalanítani a #21-es Ducatit. Közben elhullanak páran, Laconi és Neukirchner is mintát vesznek a királyi pázsitból, de nem kerüli el a sorsát Carlos Checa sem – utóbbi legalább visszaáll.

Tom Sykes a mindent vagy semmit, illetve a semmit nem veszthetek stratégiák hatásainak kumulálásával kezdi el támadni Troyt. Rendre a 66-os Rizla Suzuki mellé rendelik a legjobb köröket, és nem kell hozzá sok rund, hogy a Tom fiú játszi könnyedséggel szúrjon be Bayliss mellé; mögöttük Troy Corser motorozik aránylag magányosan. Aztán jön Noriyuki Haga, illetve annak Yamahája, amely kék füstöt eregetve teszi még kiszámíthatatlanná a versenyt. Habár nem a kipufogóból okádja ki lelkét az R1, Haga gépe elveszti erejét, és a következ? két kör indirekt bizonyíték arra, hogy mégis csak olaj távozott a motorból. Troy Corser repül bele el?ször a kavicságyba, majd Tamada ZX10R-ét transzformálja alkatrészekké a fizika; miközben Makoto még a gondolatait szedi össze a sóderban, hirtelen mellé csapódik az immár másodszor buktázó Checa. A rendez?knek hirtelen gyanússá válik az esések id?beli statisztikájának furcsa eloszlása, és piros zászlóval leintik a futamot.

Nincs egyszer? dolga a pályamunkásoknak: Haga egy teljes körön keresztül olajozta az ideális ívet, van hová szórni a fehér port. A szabályok szerint a második rajt utáni végeredményt az els? szakaszban elért id?különbségekkel korrigálják, így Bayliss hiába tapad Sykesra, hátránya valójában 4 másodperc körüli. Corser sajnos lesérül a korábbi highside során, és a második induláshoz már fel sem áll. A #21-es mögött Rolfo és Haslam, majd Biaggi és Xaus mutatnak be káprázatos meccseket. Sykes hirtelen lelassul, így Troy mehet a gy?zelemért, a #66-os második helye azonban még akkor sincs veszélyben, amikor Haslam és Roberto közé kerül; utóbbiak Rolfo elhibázott féktávja következtében buknak el a sikánban. Bár Troy-papa gy?zelme lassan borítékolható, a tempó marad 100%-os, egészen addig a pontig, míg el nem kezd esni ismét az es?. Mivel ekkor már csak három kör van hátra, a piros zászló egyben a kockásat is jelenti. Sykesnak majdnem sikerül, másfél másodperccel marad le élete els? SBK gy?zelmér?l, Xaus masszív esését kihasználva Biaggi úr állhat fel még a pódiumra.

Els? verseny, végeredmény

1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 19 kör
2. Tom Sykes GBR Rizla Suzuki GSX-R1000 +1.266
3. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +28.636
4. Gregorio Lavilla SPA Ventaxia VK Honda CBR1000RR +33.566
5. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 +35.966
6. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 +36.034
7. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSX-R1000 +36.442
8. Leon Haslam GBR HM Plant Honda CBR1000RR +41.633
9. Karl Muggeridge AUS D.F. Racing CBR1000RR +42.075
10. James Ellison GBR Hydrex Bike Animal Honda CBR1000RR +43.476
11. David Checa ESP Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 +1:12.578
12. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini ZX-10R +1:13.147
13. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +1:34.664
14. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda CBR1000RR +1:56.726

15. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +1 kör
16. Vittorio Iannuzzo ITA Team Pedercini ZX-10R +1 kör
17. Christian Zaiser AUT Grillini PBR Team YZF-R1 +1 kör

Nem ért célba:

18. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 14 kör teljesítve
19. Robert Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR 12 kör teljesítve
20. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 10 kör teljesítve
21. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 8 kör teljesítve
22 Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 8 kör teljesítve
23. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 8 kör teljesítve

24. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 8 kör teljesítve
25. Sebastien Gimbert FRA Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 4 kör teljesítve
26. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 5 kör teljesítve
27. Chris Walker GBR Ventaxia VK Honda CBR1000RR 5 kör teljesítve
28. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R 5 kör teljesítve
29. Matt Lynn USA Alto Evolution Honda CBR1000RR 3 kör teljesítve
30. Luca Morelli ITA D.F. Racing CBR1000RR 3 kör teljesítve
31. Cal Crutchlow GBR HM Plant Honda CBR1000RR 2 kör teljesítve
32. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1 kör teljesítve
33. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1 kör teljesítve

Második verseny

Kegyetlen, zord körülmények a rajtrácson. Ömlik az es?, fúj a vesébe metsz? szél, a naperny?s-lányok önmagukhoz képest túlél? felszerelésben dideregnek a pilóták mellett. A rendez?k feje zavart és tanácstalan, de végül csak ellövik a rajtot. Bayliss kicsit beragad, Kiyonari fordul el els?ként, az egész mez?ny vízfüggönyben, vakon megy utána. Az ésszer?ség határát kezdik el súrolni, néhányan tiltakoznak is a további folytatás ellen, példának okáért a sokat megélt Troy Corser emeli fel a kezét a harmadik helyr?l – ezt így nem szívesen folytatná. A versenyt azonban nem intik le. A ringen nincsenek vízátfolyások vagy tócsák, mivel az egész betonfelület egy nagy vízátfolyás vagy tócsa – félcentis vízréteget szelnek ketté a pilóták minden méteren.

Kiyonari még mindig hihetetlen. Két kanyar között ritkán egy vonalba állítja a kerekeket a japán, de amúgy keresztbe be, keresztbe ki – csupán a véletlennek köszönhet?, hogy a két kerék forgási sebessége néha-néha megegyezik. Bayliss pontosan tudja, mit veszthet, ha bukik, úgyhogy takarékra teszi a gázt. Mögötte meg jön a másik Troy, a yamahás, akit egyre intenzívebben támad a hondás Crutchlow. Hagát még az el?z? versenyen bemutatott olajozási akciója miatt ítélik box áthajtásos büntetésre, az elégtétel hiányában meg is kapja a fekete zászlót. Crutchlow neve mellé kerül folyamatosan a legjobb id?, simán megy el Corser mellett, és célba veszi a VB éllovas Baylisst. Az els? három versenyz? közötti különbségek azonban hirtelen stagnálni kezdenek, de a vízen motorozás mindig elég kiszámíthatatlan: Bayliss hátsó kereke hirtelen kiesik a pilóta alól, és bár még bedöcög a Ducati a boxba, nem tudják többé életre kelteni – így csak huszonöt egység a hétvége mérlege. A továbbiakban még Crutchlow indít néminem? attakot Kiyonari ellen, de a japán akármit csinálhat, nem tud kiesni alóla a motor a második versenyen, ez épp 25 pontot jelent neki a végelszámolásban. Másodiknak beér Crutchlow, harmadik az elején kezetfeltev? Corser. Nehéz verseny volt, a pontszerz?kön kívül mindenki más kört kap.

Második verseny, végeredmény

1. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 23 kör
2. Cal Crutchlow GBR HM Plant Honda CBR1000RR +2.261
3. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 +9.727
4. James Ellison GBR Hydrex Bike Animal Honda CBR1000RR +20.227
5. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 +27.475
6. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +28.051
7. Gregorio Lavilla SPA Ventaxia VK Honda CBR1000RR +30.922
8. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +38.353
9. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +50.196
10. Tom Sykes GBR Rizla Suzuki GSX-R1000 +52.346
11. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 +1: 03.093
12. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 +1: 06.697
13. Robert Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +1: 08.057
14. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 +1: 15.276
15. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +1: 38.848

16 Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +1 kör
17. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda CBR1000RR +1 kör
18. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +1 kör
19. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 +1 kör
20. Karl Muggeridge AUS D.F. Racing CBR1000RR +2 kör

ugrás fel