Els? verseny
Közel sem írjuk le a pálya reális állapotát, ha csak egyszer?en lemostoházzuk a körülményeket. Mint az olajba panírozott friss takony, úgy csúszik az éjjeli es?kb?l megmaradó víz-por elegye, és ez bizony megsarcolja a mez?ny jó pár pilótáját. Hiába Kiyonari frenetikus rajtja, pár kör múlva elveszti a motor hátulját, így Bayliss veszi át a stafétát. Troy papa megindul, de a helyi men?, a brit superbike bajnokságban is brillírozó Tom Sykes nem adja olcsón a hazai aranyat, és egyre impozánsabb tempóval kezdi elbizonytalanítani a #21-es Ducatit. Közben elhullanak páran, Laconi és Neukirchner is mintát vesznek a királyi pázsitból, de nem kerüli el a sorsát Carlos Checa sem – utóbbi legalább visszaáll.
Tom Sykes a mindent vagy semmit, illetve a semmit nem veszthetek stratégiák hatásainak kumulálásával kezdi el támadni Troyt. Rendre a 66-os Rizla Suzuki mellé rendelik a legjobb köröket, és nem kell hozzá sok rund, hogy a Tom fiú játszi könnyedséggel szúrjon be Bayliss mellé; mögöttük Troy Corser motorozik aránylag magányosan. Aztán jön Noriyuki Haga, illetve annak Yamahája, amely kék füstöt eregetve teszi még kiszámíthatatlanná a versenyt. Habár nem a kipufogóból okádja ki lelkét az R1, Haga gépe elveszti erejét, és a következ? két kör indirekt bizonyíték arra, hogy mégis csak olaj távozott a motorból. Troy Corser repül bele el?ször a kavicságyba, majd Tamada ZX10R-ét transzformálja alkatrészekké a fizika; miközben Makoto még a gondolatait szedi össze a sóderban, hirtelen mellé csapódik az immár másodszor buktázó Checa. A rendez?knek hirtelen gyanússá válik az esések id?beli statisztikájának furcsa eloszlása, és piros zászlóval leintik a futamot.
Nincs egyszer? dolga a pályamunkásoknak: Haga egy teljes körön keresztül olajozta az ideális ívet, van hová szórni a fehér port. A szabályok szerint a második rajt utáni végeredményt az els? szakaszban elért id?különbségekkel korrigálják, így Bayliss hiába tapad Sykesra, hátránya valójában 4 másodperc körüli. Corser sajnos lesérül a korábbi highside során, és a második induláshoz már fel sem áll. A #21-es mögött Rolfo és Haslam, majd Biaggi és Xaus mutatnak be káprázatos meccseket. Sykes hirtelen lelassul, így Troy mehet a gy?zelemért, a #66-os második helye azonban még akkor sincs veszélyben, amikor Haslam és Roberto közé kerül; utóbbiak Rolfo elhibázott féktávja következtében buknak el a sikánban. Bár Troy-papa gy?zelme lassan borítékolható, a tempó marad 100%-os, egészen addig a pontig, míg el nem kezd esni ismét az es?. Mivel ekkor már csak három kör van hátra, a piros zászló egyben a kockásat is jelenti. Sykesnak majdnem sikerül, másfél másodperccel marad le élete els? SBK gy?zelmér?l, Xaus masszív esését kihasználva Biaggi úr állhat fel még a pódiumra.
Els? verseny, végeredmény
|
|
1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 19 kör 15. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +1 kör Nem ért célba: 18. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 14 kör teljesítve |
Második verseny
Kegyetlen, zord körülmények a rajtrácson. Ömlik az es?, fúj a vesébe metsz? szél, a naperny?s-lányok önmagukhoz képest túlél? felszerelésben dideregnek a pilóták mellett. A rendez?k feje zavart és tanácstalan, de végül csak ellövik a rajtot. Bayliss kicsit beragad, Kiyonari fordul el els?ként, az egész mez?ny vízfüggönyben, vakon megy utána. Az ésszer?ség határát kezdik el súrolni, néhányan tiltakoznak is a további folytatás ellen, példának okáért a sokat megélt Troy Corser emeli fel a kezét a harmadik helyr?l – ezt így nem szívesen folytatná. A versenyt azonban nem intik le. A ringen nincsenek vízátfolyások vagy tócsák, mivel az egész betonfelület egy nagy vízátfolyás vagy tócsa – félcentis vízréteget szelnek ketté a pilóták minden méteren.
Kiyonari még mindig hihetetlen. Két kanyar között ritkán egy vonalba állítja a kerekeket a japán, de amúgy keresztbe be, keresztbe ki – csupán a véletlennek köszönhet?, hogy a két kerék forgási sebessége néha-néha megegyezik. Bayliss pontosan tudja, mit veszthet, ha bukik, úgyhogy takarékra teszi a gázt. Mögötte meg jön a másik Troy, a yamahás, akit egyre intenzívebben támad a hondás Crutchlow. Hagát még az el?z? versenyen bemutatott olajozási akciója miatt ítélik box áthajtásos büntetésre, az elégtétel hiányában meg is kapja a fekete zászlót. Crutchlow neve mellé kerül folyamatosan a legjobb id?, simán megy el Corser mellett, és célba veszi a VB éllovas Baylisst. Az els? három versenyz? közötti különbségek azonban hirtelen stagnálni kezdenek, de a vízen motorozás mindig elég kiszámíthatatlan: Bayliss hátsó kereke hirtelen kiesik a pilóta alól, és bár még bedöcög a Ducati a boxba, nem tudják többé életre kelteni – így csak huszonöt egység a hétvége mérlege. A továbbiakban még Crutchlow indít néminem? attakot Kiyonari ellen, de a japán akármit csinálhat, nem tud kiesni alóla a motor a második versenyen, ez épp 25 pontot jelent neki a végelszámolásban. Másodiknak beér Crutchlow, harmadik az elején kezetfeltev? Corser. Nehéz verseny volt, a pontszerz?kön kívül mindenki más kört kap.
Második verseny, végeredmény
|
|
1. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 23 kör 16 Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +1 kör |
Legutóbbi hozzászólások