300 pont még a terítéken. Ben Spies hátránya 48 pont hat fordulóval a vége el?tt. Bár Nitro Nori elég tapasztalattal rendelkezik, hogy ügyesen tudja kamatoztatni el?nyét, egy technikai sportban soha nem lehet tudni, mit hoz a következ? kanyar, kör vagy futam. Spies tud harcolni a végs?kig, Mat Mladin oldalán már megtapasztalta milyen egy vérbeli “title hunt”. Mégis, mi inkább a hazai men?kre tennénk a keservesen összekuporgatott pénzünket ezúttal.
Mert lesznek szép számmal brit motorosok a mez?nyben. Miután Brands Hatch kikerült a naptárból, a Donington Park maradt utolsó bástyaként a k?kemény Brit Superbike Bajnokság résztvev?inek a bizonyításra. Tavaly ugye ezen a viadalon parádézott Tom Sykes egy Rizla Suzukin, idénre kapott is egy szép szerz?dést a Yamahától. A szintén remekül motorozó Tommy Hillre az Althea Honda csapott le, Leon Haslam pedig a Stiggy Hondánál húzza a gázt teljes érték? WSBK tagként. Remek kiugrási lehet?ség ez a fiatal briteknek, ez nem is vitás.
Leon Camier
Idén Leon Camierre figyeljunk nagyon! Az Airwaves Yamaha brit sztárja dominál a BSB-ben, eljött az id?, hogy a világbajnokságon is bizonyítson. Egyel?re még szerényen, de vasárnap már valószín?leg magabiztosabban fog nyilatkozni: "Nem tudom mire számítsak. Viszont eszem ágában sincs plusz terhet viselni a vállamon olyan kijelentésekkel, hogy nyerni fogok, vagy a dobogón végzek. Nekimegyünk a hétvégének és meglátjuk mi sül ki bel?le."
A BSB éllovasa egyébként nem a nulláról kezdi a hétvégét, a Yamaha els? számú alakulatával szorosan együtt fog m?ködni a csapata, minden adatot a rendelkezésükre bocsátanak. Camier mellett a MotoGP-t, majd az AMA Superbike-ot is megjárt James Ellison (szintén Airwaves Yamaha), valamint Simon Andrews képviseli a BSB-t a Donington Parkban.
Leon Haslam és a híres papa, Ron
Blake Young meg az amerikai iskolát. A fiatal Schwantz-felfedezett Fonsi Nieto helyére érkezik a Suzukihoz, akinek a munkáját szépen megköszönték és eltépték a szerz?dését. Több mint valószín?, hogy az egykori 250-es GP-csillag, a nagy Angel Nieto unokaöccsének itt ért véget a superbike-os karrierje. Blake Young egyébként Spies, Hacking és Hopkins mellett a negyedik amerikai lesz a rajtrácson. Kíváncsian várjuk mit tud produkálni egy nemzetközi mez?nyben a srác, mert Amerikában elég meggy?z?en muzsikált eddig.
Mégsem ?k lehetnek leginkább veszélyesek az élmen?kre, hanem Johnny Rea. A felszabadító els? gy?zelem után még jobban szárnyalhat a pályán, ilyen szempontból pont jókor jött ez a diadal. ? is otthon fog versenyezni, azért ezt se felejtsük el. “Sokat feljl?dött a motor az utóbbi viadalokon. Az Öhlins villa klasszisokkal jobb, mint a Showa volt, ez lendületet ad a hazai versenyemre, ami biztos fergeteges lesz. Most már csak ez az egy viadal van Nagy-Britanniában, úgyhogy a hangulatra tuti nem lesz panasz.”
Motorversenyt csak olaszul
A Ten Kate csapat szereti ezt a pályát. Meg Ryuichi Kiyonari is, akinek a tavalyi futamon mutatott varázslatát még most is el?szeretettel posztolják be a bloggerek a "hogyan motorozzunk es?ben" címszó alá. Eddig nem muzsikált valami fényesen a fogadott brit japán, talán a többszörös BSB bajnok újra ki tudja használni pályaismeretét, és a továbbfejlesztett technikai kiegészít?kkel megint varázsolni fog.
Nori Haga bármily’ furcsa is, de fekete lova ennek a fordulónak. Salt Lake City óta inkább a biztos pontszerzésre és el?nyének tartására koncentrál a futamgy?zelmek helyett. Na jó, ebbe azért közre játszit az Amerikában begy?jtött sérülése is. Szóval Nori tavaly kétszer nullázott ezen a pályán, meg egyébként sem kedveli a Donington park trükkös vonalvezetését. "Hallottam, hogy pár helyi men? meg akar fingatni minket. Hát készüljenek, mert megdolgoztatom ?ket a pénzükért." Így legyen.
Johnny Rea
Michel Fabrizio vérszagot kapott. Zsinórban nyolcszor végzett dobogón az elmúlt versenyeken, Misanóban pedig szemmel láthatóan gyorsabb volt tapasztaltabb csapattársánál. Noha korábban neki is mumus volt ez a pálya, önbizalommal telve vág neki ennek a hétvégének is. Lelki szemei el?tt már a bajnoki serleg átvételének pillanata lebeg. "Nem tudok nem gondolni a bajnoki címre. Már csak gy?zelmek kellenek, ezt célzom meg a Donington Parkban is.” Fabrizio jelenleg hét pont hátrányban van Ben Spies-szel szemben.
Az amerikainak viszont kellemes emlékei vannak innen. Itt debütált ugyanis, mint MotoGP-versenyz?. Már akkor is hamar ráérzett a pályára és nyolcadikként kvalifikálta magát a jóindulattal sem nevezhet? versenyképes Suzuki technikával a rajtrácsra. Misanóban megint csak félig lehetett boldog a texasi, a technika hátráltatta ismét. Elfogyott az id?, az ilyen bakik a bajnoki címbe kerülhetnek. A nyomás n? az amerikain, kérdés, mit tud vele kezdeni az idény hátralév? részében. “Úgy kell innen elmennünk, hogy faragtunk a hátrányunkból. A pályát szeretem, és ismerem. Ez több id?t ad nekünk, hogy bel?jük ide a motort.”
Tom Sykes
Nem szabad elmenni az id?járási tényez?k mellett sem. Itt soha nem lehet tudni, mikor szakad le az ég, és kavarja meg az el?re bel?tt er?viszonyokat. Ha a helyi men?k fel tudnak n?ni az élen álló trióhoz, remek kis futamoknak nézünk elébe. Ha nem, akkor meg Spies-ék biztos tartogatnak valamit a doningtoni versenyekre. És akkor még nem beszéltünk a Supersportról, mely’ sorozat az utóbbi id?k egyik legizgalmasabb 600-as vetélkedése. Ja, és az élmen?k: Crutchlow és Laverty, mind britek szigetországiak. Árbócra a Union Jack-et.
Legutóbbi hozzászólások